height og width
Fra : Per Olsen

Dato : 09-02-01 23:53

Hej NG.

Kan nogen fort+AOY-lle mig hvorfor nedenst+AOU-ende linie ikke vil adlyde mig mht.
height og width.

h5 +AHs-height: 150px+ADs- width: 250px+ADs- border: 5px outset gold+ADs- background:
yellow+ADsAfQ-

Den indretter h+APg-jden efter bogstavst+APg-rrelsen og fylder hele sk+AOY-rmen i
bredden.

Mvh. Per Olsen

Fra : Andreas Møller

Dato : 10-02-01 07:09

Prøv at sende en URL hvor vi kan se kilden i en sammenhæng. Det giver større
overblik.
mvh. Møller

Fra : K.T.

Dato : 10-02-01 16:12

umiddelbart ville jeg tro du bare skal fjerne det:

h5 {border: 5px outset gold; background:yellow;}

men det er noget nemmere hvis man kan se hvad, hvor etc :)

mvh
Klaus

Fra : Per Olsen

Dato : 10-02-01 23:11

Jeg har ikke uploadet noget endnu og kan derfor ikke vise sammenh+AOY-ngen.
Der er heller ikke nogen sammenh+AOY-ng med noget, det er bare et fors+APg-g p+AOU- at
finde ud af en fiks m+AOU-de at lave f.eks. en menulinie p+AOU-.
Resultatet i dette tilf+AOY-lde skulle ogs+AOU- gerne v+AOY-re at tekst i H5 tags skulle
have en ramme som var st+APg-rre end teksten og det var det den ikke ville.
Hvis jeg fjerner angivelsen af height og width kan jeg jo slet ikke bestemme
st+APg-rrelsen p+AOU- rammen.

mvh. Per Olsen

K.T. skrev i meddelelsen +ADw-963lm9+ACQ-1b8p+ACQ-1+AEA-news.cybercity.dk+AD4-...
+AD4-umiddelbart ville jeg tro du bare skal fjerne det:
+AD4-
+AD4-h5 +AHs-border: 5px outset gold+ADs- background:yellow+ADsAfQ-
+AD4-
+AD4-men det er noget nemmere hvis man kan se hvad, hvor etc :)
+AD4-
+AD4-mvh
+AD4-Klaus
+AD4-
+AD4AIg-Per Olsen+ACI- +ADw-per.olsen+AEA-post3.tele.dk+AD4- wrote in message
+AD4-news:961s9j+ACQ-3t0+ACQ-1+AEA-news.inet.tele.dk...
+AD4APg- Hej NG.
+AD4APg-
+AD4APg- Kan nogen fort+AOY-lle mig hvorfor nedenst+AOU-ende linie ikke vil adlyde mig
mht.
+AD4APg- height og width.
+AD4APg-
+AD4APg- h5 +AHs-height: 150px+ADs- width: 250px+ADs- border: 5px outset gold+ADs- background:
+AD4APg- yellow+ADsAfQ-
+AD4APg-
+AD4APg- Den indretter h+APg-jden efter bogstavst+APg-rrelsen og fylder hele sk+AOY-rmen i
+AD4APg- bredden.
+AD4APg-
+AD4APg- Mvh. Per Olsen
+AD4APg-
+AD4-
+AD4-

Fra : K.T.

Dato : 11-02-01 00:17

hvor stor/lille skal den være?

Hvis du fjerner height og width, er den vel bare så stor som det der er i
den?

Fra : Per Olsen

Dato : 11-02-01 12:36

Den skal ikke n+APg-dvendigvis have en bestemt st+APg-rrelse. Pointen var at JEG
ville bestemme st+APg-rrelsen p+AOU- rammen, uanset hvor meget/stort indholdet er.
Men selvom jeg fjerner st+APg-rrelsen p+AOU- height og width er rammen stadig en
sk+AOY-rmfuld bred, uanset m+AOY-ngden af tekst (h+APg-jden er tilpasset til
bogstavernes h+APg-jde)

Per Olsen.

K.T. skrev i meddelelsen +ADw-964i30+ACQ-2g2r+ACQ-1+AEA-news.cybercity.dk+AD4-...
+AD4-hvor stor/lille skal den v+AOY-re?
+AD4-
+AD4-Hvis du fjerner height og width, er den vel bare s+AOU- stor som det der er i
+AD4-den?
+AD4-
+AD4AIg-Per Olsen+ACI- +ADw-per.olsen+AEA-post3.tele.dk+AD4- wrote in message
+AD4-news:964e63+ACQ-qka+ACQ-1+AEA-news.inet.tele.dk...
+AD4APg- Jeg har ikke uploadet noget endnu og kan derfor ikke vise sammenh+AOY-ngen.
+AD4APg- Der er heller ikke nogen sammenh+AOY-ng med noget, det er bare et fors+APg-g p+AOU-
at
+AD4APg- finde ud af en fiks m+AOU-de at lave f.eks. en menulinie p+AOU-.
+AD4APg- Resultatet i dette tilf+AOY-lde skulle ogs+AOU- gerne v+AOY-re at tekst i H5 tags
+AD4-skulle
+AD4APg- have en ramme som var st+APg-rre end teksten og det var det den ikke ville.
+AD4APg- Hvis jeg fjerner angivelsen af height og width kan jeg jo slet ikke
+AD4-bestemme
+AD4APg- st+APg-rrelsen p+AOU- rammen.
+AD4APg-
+AD4APg- mvh. Per Olsen
+AD4APg-
+AD4APg-
+AD4APg- K.T. skrev i meddelelsen +ADw-963lm9+ACQ-1b8p+ACQ-1+AEA-news.cybercity.dk+AD4-...
+AD4APg- +AD4-umiddelbart ville jeg tro du bare skal fjerne det:
+AD4APg- +AD4-
+AD4APg- +AD4-h5 +AHs-border: 5px outset gold+ADs- background:yellow+ADsAfQ-
+AD4APg- +AD4-
+AD4APg- +AD4-men det er noget nemmere hvis man kan se hvad, hvor etc :)
+AD4APg- +AD4-
+AD4APg- +AD4-mvh
+AD4APg- +AD4-Klaus
+AD4APg- +AD4-
+AD4APg- +AD4AIg-Per Olsen+ACI- +ADw-per.olsen+AEA-post3.tele.dk+AD4- wrote in message
+AD4APg- +AD4-news:961s9j+ACQ-3t0+ACQ-1+AEA-news.inet.tele.dk...
+AD4APg- +AD4APg- Hej NG.
+AD4APg- +AD4APg-
+AD4APg- +AD4APg- Kan nogen fort+AOY-lle mig hvorfor nedenst+AOU-ende linie ikke vil adlyde mig
+AD4APg- mht.
+AD4APg- +AD4APg- height og width.
+AD4APg- +AD4APg-
+AD4APg- +AD4APg- h5 +AHs-height: 150px+ADs- width: 250px+ADs- border: 5px outset gold+ADs- background:
+AD4APg- +AD4APg- yellow+ADsAfQ-
+AD4APg- +AD4APg-
+AD4APg- +AD4APg- Den indretter h+APg-jden efter bogstavst+APg-rrelsen og fylder hele sk+AOY-rmen i
+AD4APg- +AD4APg- bredden.
+AD4APg- +AD4APg-
+AD4APg- +AD4APg- Mvh. Per Olsen
+AD4APg- +AD4APg-
+AD4APg- +AD4-
+AD4APg- +AD4-
+AD4APg-
+AD4-
+AD4-

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 11-02-01 14:32

> [...]
> have en ramme som var større end teksten og det var det den ikke ville.
> Hvis jeg fjerner angivelsen af height og width kan jeg jo slet ikke

Jeg ville bare lige pointere at det ville være en fordel at bruge <div
class="menu"></div> istedet for <h5></h5> når du laver en menu af hensyn til
dem der ikke har mulighed for at se din side i IE4 men har brug for en
skærmlæser el. lign.

Hilsen Peter

Fra : Per Olsen

Dato : 11-02-01 22:15

OK.
Jeg har heller ikke lavet noget endnu. Men jeg undrer mig stadig over at det
ikke kan lade sig g+APg-re (at bestemme st+APg-rrelsen p+AOU- rammen)

Per.

Kjaer og Monsson skrev i meddelelsen ...
+AD4-
[...]
+AD4-Jeg ville bare lige pointere at det ville v+AOY-re en fordel at bruge +ADw-div
+AD4-class+AD0AIg-menu+ACIAPgA8-/div+AD4- istedet for +ADw-h5+AD4APA-/h5+AD4- n+AOU-r du laver en menu af hensyn
til
+AD4-dem der ikke har mulighed for at se din side i IE4 men har brug for en
+AD4-sk+AOY-rml+AOY-ser el. lign.
+AD4-
+AD4-Hilsen Peter
+AD4-
+AD4-

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 12-02-01 21:08

> [...]
> background: yellow+ADsAfQ-
>
> Den indretter h+APg-jden efter bogstavst+APg-rrelsen og fylder hele
Din nyhedslæser er indstillet til at kode tegn med utf-7. Slå det fra.
Sæt det til 8-bit i stedet.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast