Skærme
Fijala 3554
Syncmaster NF eller DF
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 06-06-02 09:07

Jeg har en Samsung SyncMaster 957DF DynaFlat (Max Resolution:
1920x1440@64Hz), som jeg er ret tilfreds med. Nu skifter jeg en af de gamle
17' skærme ud, og finder monitoren på www.edbpriser.dk... Ser til min rædsel
en Samsung SyncMaster 959NF (Max Resolution: 1920x1440@73Hz).

Prisforskellen (hhv. 2900 og 3500) er til at overse, men NF'en får bedre
vurdering.

Hvad betyder NF?

Er NF-modellen prisforskellen værd??

Og nu da jeg er her... Findes der i den prisklasse et endnu bedre valg.
Bruges primært til spil.

vh/Torben

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 06-06-02 18:04

"Torben Abildgaard" <pialykke@fjernmiget2net.dk> wrote in message

> Hvad betyder NF?

Natural Flat (= helt flad)

DynaFlat skærme har en smule kurve, som der kompenseres for elektronisk.

Se yderligere forklaring nederst på denne side:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/09/17/7644732

> Er NF-modellen prisforskellen værd??

Jeg kan kun anbefale den. Har haft 959NF i et halvt år, og jeg bliver mere
og mere glad for den.

M.v.h.

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 10-06-02 09:28

"Mads Holmer-Jensen" skrev:
> [...]
>
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/09/17/7644732

> Jeg kan kun anbefale den. Har haft 959NF i et halvt år, og jeg bliver mere

Tak for svaret.

vh/Torben

Fra : Casper H.

Dato : 14-06-02 13:28

NF-modellen er en trinitronskærm, (Samsungs Diamondtron) og DF-modellen er
en Shadowmaskskærm.

NF'en kan køre 1600x1200 i 87 hz
DF'en kan køre 1600x1200 i 76 hz

Læs evt. mere om teknologierne på TomsHW:

http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html

Casper H.

Fra : Jacob

Dato : 14-06-02 13:42

"Casper H." <chb@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> NF'en kan køre 1600x1200 i 87 hz
> DF'en kan køre 1600x1200 i 76 hz
>
> Læs evt. mere om teknologierne på TomsHW:

Der er godt nok Mitsubishi der fremstiller Diamondtron billedrør (det kan
man faktisk også læse testen fra TomsHW du henviser til. Men det er da
rigtigt nok´at den minder om.Sonys Triniton teknologi.

--
Jacob