Google vil ikke finde siden..
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-06-02 20:40

Hej,

Normalt skal man nærmest gøre en aktiv indsats for at undgå at Google
fetcher ens side, men jeg har en side som absolut ikke vil være i
deres liste.

Første spørgsmål er: Den side jeg vil have optaget hos Google er en
index.htm som består af tre frames. Er der så index filen der skal
indeholde keywords?

Nå men det antager jeg.

Min "HEAD" sektion ser således ud:

-----------------------
<head>
<title>Camoni Autobugsering A/S</title>
1">
Maskintransport, Specialtransport, Transport, Vognmænd, Krankørsel">
maskintransport og kranarbejde">
<base target="mainFrame">
</head>
-----------------------

Er der noget i vejen med det der står siden Google ikke fanger den.
Nu har siden været oppe i et halvt år snart uden at der sker noget?!

--
Palle

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 21:00

Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote in

> Er der noget i vejen med det der står siden Google ikke fanger
> den. Nu har siden været oppe i et halvt år snart uden at der
> sker noget?!

Google bruger vist ikke meta tags til noget som helst...

Det der er vigtigt er indholdet, hvor mange der linker til den og
lign. ting.
Har du iøvrigt fortalt google at siden eksisterer ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-06-02 21:08

Henrik Stidsen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har du iøvrigt fortalt google at siden eksisterer ?

Nej.Har ledt og ledt. Hvor kan man det? Troede ikke man kunne.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 05-06-02 21:13

http://www.google.com/addurl.html
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Kirsten Olsen

Dato : 05-06-02 21:18

http://www.google.com/intl/da/addurl.html

Hilsen Kirsten

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-06-02 22:24

Kirsten Olsen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

> http://www.google.com/intl/da/addurl.html

Jeg siger tak!

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 05-06-02 21:22

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev
> Google bruger vist ikke meta tags til noget som helst...

Jo, jeg har set en del framede sider hvor Google bruger description.

Uden at kunne kalde det andet, end min egen personlige teori, tror jeg
Google har valgt at bruge description, fordi mange framede sider som
beskrivelse har haft: "Denne sider bruger rammer. Din browser [...]" stående
i Googleindekset.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 22:43

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in

> Jo, jeg har set en del framede sider hvor Google bruger
> description.

Måske på framede side, der der jo ik så meget andet at gå efter ;)

Der er der stadig...

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 06-06-02 08:32

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message
> "Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in

> Måske på framede side, der der jo ik så meget andet at gå efter ;)

> Der er der stadig...

Antageligvis dem der ikke har et desciption tag?

/Tobias

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-06-02 10:53

"Tobias Hinnerup" <hinnerup@nospamhinnerup.net> wrote in

> Antageligvis dem der ikke har et desciption tag?

Formentlig ja, og svjv er der ikke nogen editorer der tvinger dig til
at lave et description tag ;)

Fra : find clausen

Dato : 06-06-02 07:42

On 05 Jun 2002 19:40:00 GMT, Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

> Første spørgsmål er: Den side jeg vil have optaget hos Google er en

Det er da ikke så sært ...

Der er jo ikke nogen tekst af betydning på forsiden,
og linkene virker ikke ... så siden bliver sikkert auto!matisk
betragtet som uinteressant for søgere ...

Så skriv noget mere tekst på forsiden,
der må være mere at fortælle om et så stort firma.
fx om ale de typer opgaver i kan klare.

Få linkene til at virke !

I index.htm kunne du lægge links til alle undersiderne i

<noscript>

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 06-06-02 18:17

find clausen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

- Omend jeg på ingen måde bad om en bedømmelse af siden vil jeg dog
gerne lige have lov til at "forsvare" mig.

> Det er da ikke så sært ...
>
> Der er jo ikke nogen tekst af betydning på forsiden,
> og linkene virker ikke ... så siden bliver sikkert auto!matisk
> betragtet som uinteressant for søgere ...

- Hermed antager vi at Søgemaskinerne kun søger på tekst? Hvorfor
finder den (Google) så ikke undersiderne?

> Så skriv noget mere tekst på forsiden,
> der må være mere at fortælle om et så stort firma.
> fx om ale de typer opgaver i kan klare.

- Nu har jeg intet med firmaet at gøre, og ALT hvad jeg oprindeligt
havde lavet som gjorde siden brugbar i både Netscape, IE og Opera
blev af firmaet nedstemt hvorefter jeg specifikt bad om en anvisning
til hvad der skulle laves. Resultatet ser du af siden. Herunder også
den defekte java menu som absolut skulle være lige præcis den man
kunne lave i Frontpage!? Gud bevare Danmark!

> Få linkene til at virke !

- Virker fint.

> I index.htm kunne du lægge links til alle undersiderne i

- Ønskes ikke af Camoni. Og jeg er ligeglad, hvis du forstå hvad jeg
mener.

> <noscript>

??

Fra : find clausen

Dato : 06-06-02 20:21

On 06 Jun 2002 17:16:32 GMT, Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

> - Virker fint.

Ikke herfra ! (IE6)

Eller ville jeg nok ikke ha' skrevet, at de ikke virker !

> - Ønskes ikke af Camoni. Og jeg er ligeglad, hvis du forstå hvad jeg
> mener.

Jeg kan da også være totalt ligeglad ... !!! (spild af tid åbenbart)

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 06-06-02 20:50

find clausen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ikke herfra ! (IE6)
>
> Eller ville jeg nok ikke ha' skrevet, at de ikke virker !

- Hvad vil du have jeg skal sige. Jeg har ikke pålevet den ikke
virker på nogen IE opsætninger. Alene her hvor jeg sidder har jeg 2 x
IE6 og én IE5.5. Ingen problemer. Fortæl mig nu at du har slået eller
andet sikkerhedshalløj fra eller til i IE?!

> Jeg kan da også være totalt ligeglad ... !!! (spild af tid
> åbenbart)

- Excuse me! Jeg havde ikke bedt om din kritik af siden. Jeg siger
til dig at jeg er blevet bedt om at lave en lorteside, og så spiller
du fornærmet? Hvad er problemet? Vi er noget OT iøvrigt.