tdc unex swith problem
Fra : klaus bergh

Dato : 05-06-02 20:27

Hej

Jeg er ret ny i dette adsl halløj. Vi har for nylig fået installeret ADSL. I
den forbindelse har vi fået en Unex switch (4 ports).
Burde man ikke at kunne slå op til 4 pc'er til denne, og så komme på nettet.
Det er ikke tilfældet hos os, enten viser en Ipconfig, at der ikke er
forbindelse, eller også er det kun en pc der kan komme på.

i de 14 dage vi nu har haft det, har det faktisk aldrig rigtigt kørt mere
end 2 timer ad gangen, øv

Den ene maskine står cirka 10 meter væk fra switchen, men er tilsluttet med
et 10 meter kabel, betyder det noget?

Jeg har nu slået min switch fra, og kan derfor komme på nettet ( så længe
det varer) fra en maskine, men det er jo ikke planen.

Håber nogen ved hvad der er galt

mvh

Klaus Bergh

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-02 20:34

"klaus bergh" <klaus_bs@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ret ny i dette adsl halløj. Vi har for nylig fået installeret
ADSL. I
> den forbindelse har vi fået en Unex switch (4 ports).

Har I en router?
Hvilket produkt har I?

> Burde man ikke at kunne slå op til 4 pc'er til denne, og så komme på
nettet.

Switchen er ligeglad, men det er "produktet" ikke.

> Den ene maskine står cirka 10 meter væk fra switchen, men er
tilsluttet med
> et 10 meter kabel, betyder det noget?

Nej

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : KsNa

Dato : 05-06-02 20:47

Netexpress fra TDC Internet ?
ADSL/Bredbånd fra TDC Teledanmark ? og antal IPadr.?
eller noget helt andet ?
Mvh.
Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-06-02 22:02

Hej

"klaus bergh" <klaus_bs@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Det er ikke tilfældet hos os, enten viser en Ipconfig, at der ikke er
>forbindelse, eller også er det kun en pc der kan komme på.

Måske du mangler IP adresser ? - Hvis du vil ha' alle 4 maskiner på
samtidigt, og du kun har switchen (ingen router) skal du ha' 4 IP
adresser. - Kan se du benytter TDC, men hvilket produkt ?, BB ? - har du
bestilt een statisk (fast) IP adresse, eller har du 2 dynamiske ? - i
første tilfælde kan du kun få een maskine 'på' af gangen, i sidste
tilfælde 2 maskiner, altså du skal bruge 1 IP adresse til hver maskine,
stadig forudsat at du kun har en switch.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Klaus bergh svendsen

Dato : 05-06-02 22:03

Det er Tele danmark bredbånd ADSL
Jeg har ingen router, men kun en switch, vi er dog blevet lovet af tdc
at det skulle kunne lade sig gøre med to pc'er

Fra : klaus bergh

Dato : 05-06-02 22:10

Det er Tele danmark bredbånd ADSL
Jeg har ingen router, men kun en switch, vi er dog blevet lovet af tdc at
det skulle kunne lade sig gøre med to pc'er
Er der nogen måde man kan se om man virkelig har dynamisk IP?
hvor tit skifter de nynamisle ip'er

mvh

Klaus

Fra : Ole Junker

Dato : 05-06-02 23:08

On Wed, 5 Jun 2002 23:09:36 +0200, "klaus bergh" <klaus_bs@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>det skulle kunne lade sig gøre med to pc'er
>Er der nogen måde man kan se om man virkelig har dynamisk IP?

Hvis du kun har adgang til 2 dynamiske IP-adresser, som du gerne på
skift vil kunne benytte på 4 forskellige PC'er, så skal brugeren af en
given PC, der lige har været på nettet, inden PC'en afbrydes, i
Winipcfg (eller hvad du nu benytter) trykke på "Frigør" for at frigive
IP-adressen, ellers er der ingen IP-adresse til rådighed for de øvrige
PC'er. Det virker som om, at IP-adressen i tilfælde af manglende
frigivelse bliver hængende på den port på switchen, som den afbrudte
PC er koblet på.

Det er svært at huske i farten. Derfor er det smarteste at bestille
yderligere 2 dynamiske adresser. Det er jo ikke særligt dyrt.

Det er ikke switchens fejl!

Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk