Er TDK's telefoner låste ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-02-01 22:29

Hej alle,
Jeg læste en artikel i forbrugerrådets blad tænk, hvor de skrev at Tele
Danmarks telefoner ikke er SIMM-låste, er der nogen her der kan be- eller
afkræfte det ?
Kan man på en Nokia 32210 se om den er SIMM-låst uden at have et SIMM-kort
fra en anden udbyder ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Devast8or

Dato : 10-02-01 00:31

Jeg tror det er forskelligt fra forhandler til forhandler til forhandler
selv om det er samme udbyder. Da jeg købte min 8210 spurgte jeg om den var
SIMlåst da jeg havde et abb. i forvejen, og det ene sted sagde de ja og det
andet sted sagde de nej, og det var begge Telia abb der fulgte med.

Devast8or

--
------ MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ------
Click here if you're interested:

Fra : Henrik Hansen

Dato : 10-02-01 21:56

> [...]
>SIMlåst da jeg havde et abb. i forvejen, og det ene sted sagde de ja og det
>andet sted sagde de nej, og det var begge Telia abb der fulgte med.
[...]

Ja, det er desværre meget forskelligt. Men det står _som regel_ (læs:
desværre ikke altid) på æsken.

Også, hvis æsken eg. er pakket yderligere ind, eller der f.eks. er et
stort debitel-klistermærke på, så kan du være 100% sikker på at
telefonen er låst.

Ellers spørg forhandleren - også selvom han garanteret ikke ´kan svare
på det og vil sige ja. Men, hvis han siger nej, kan du jo hænge ham op
på det.

--
Henrik
http://peccavi.cjb.net

Fra : Jane & Otto

Dato : 11-02-01 12:53

"Andreas M. Hansen" <andreas@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afkræfte det ?
> Kan man på en Nokia 32210 se om den er SIMM-låst uden at have et SIMM-kort

På Tele Danmarks telefoner er der et blåt klistermærke på æsken, hvor der
står at de er sim-låst, så det er ret nemt at konstatere. Såvidt jeg husker
gælder det i øjeblikket Nokia 5110, 3310 og 3210 alt efter
leveringstidspunkt, Erricson 2618, T10 og T20, og ellers generelt de
billigste telefoner. Telefoner som 8850, 8210 osv. er sjældent simlåst.

mvh. otto