MS Windows
briani 27239
CD-Rom problemer
Fra : cumano

Dato : 05-06-02 20:00

Jeg har et problem med mit CD-Rom drev. Når jeg prøver at læse filerne
på en CD fra det kommer følgende fejlmeddelse:
"D:\ er ikke tilgængelig.
Forkert funktion."
Hvis jeg læser CD'en fra mit E-drev (Brænder) er der ingen problemer og
jeg kan sagtens læse filerne på CD'en

Problemet opstår kun hvis jeg prøver at læse hvilke filer der er på
CD'en. Jeg kan f.eks. godt spille spil med cd'en i D-drevet.

Jeg har Windows XP pro.

Hjælp!!

MVH
Cumano

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-02 20:16

"cumano" <cumano.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet opstår kun hvis jeg prøver at læse hvilke filer der er på
> CD'en. Jeg kan f.eks. godt spille spil med cd'en i D-drevet.

Prøv at brænde en kopi af cd.en og se så, om det andet drev kan læse dem.
Jeg har set brændte cd.er, som efter en lang årrække og megen brug,
pludselig ikke kunne læses i alm. cdrom drev, men brænderdrevet kunne godt,
hvorfor der blot blev lavet en ny kopi, som så igen kunne læses i alle drev.

Kurt