newfoundlænder
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 05-06-02 16:58

Hej

Er der nogen her i gruppen der er sej til at klargøre newfer til udstilling?
Jeg er blevet bedt om at klargøre en newf, men har aldrig prøvet at ordne
andre racer end Polsk Hyrdehund.

Det jeg efterlyser er hjælp til at lære det.

Mange hilsner fra Carina

Fra : Mari

Dato : 05-06-02 19:18

"Carina Bach Hansen" <carina.bach@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cfe3528$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen her i gruppen der er sej til at klargøre newfer til udstilling?

Prøv her: http://www.newfclub.dk/
hvis du ikke finder andre kontakter

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 06-06-02 08:54

carina.bach@hansen.mail.dk writes:
>Er der nogen her i gruppen der er sej til at klargøre newfer til
>udstilling?

Hvad for en slags hjælp forventer du.

En newf skal børstes igennem. Poterne skal klippes for strittere, så de
fremstår som runde. Der er mange klipper de lange hår af ørerne, så
omridset af dem klart kan ses, men derudover er det ikke ønskeligt at
klippe i en newf. Er der for mange lange strittere på fanerne på
bagbenene, så kan man plukke dem. Hvis du skal klippe så brug filérsaks.

Du kan før den bliver friseret igennem evt. spraye den med Outrage (kan
købes hos www.tholo.dk). Det gøre dels pelsen lettere at rede igennem og
dels blank og skinnende.

Hvis du skal have fysisk hjælp, burde du måske have sagt hvor du bor i
landet.

Held og lykke

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 07-06-02 13:55

Hej

Tusind tak. Det var lige det jeg manglede. Ham jeg skal gøre klar, er 10
mdr. og har en masse uld på ørene. På de billeder jeg har set, har de meget
"flade" ører. Så jeg går ud fra, at jeg bare får så meget af uldet af, som
det nu er muligt.

Hilsen Carina ( som iøvrigt bor i Århus )

""Poul Erik Rise /SID"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> wrote in
message news:fc.0073fb6b04361b6f3b9aca00ff955123.4362507@net.dialog.dk...