DNS problem vedr. NAT
Fra : Christian Rytter

Dato : 09-02-01 22:27

Hey.

Jeg bruger Proaccess adsl, og har derfor en router som bruger NAT. Det
virker også fint nok. Men så snart jeg forsøger at tilslutte til mine egene
servere fra mit lokalenetværk, igennem den offentlige addresse. Så virker
det ikke.

Jeg har det mistænkt for bare at være et dns problem. Nogle der kan hjælpe?

Chris

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-02-01 23:09

> [...]
egene
> servere fra mit lokalenetværk, igennem den offentlige addresse. Så virker

Du kan ikke tilgå din WAN ip fra dit lan.
Det er en egenskab ved routeren. Brug dine LAN iper

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Mikkel

Dato : 10-02-01 08:42

> Du kan ikke tilgå din WAN ip fra dit lan.
> Det er en egenskab ved routeren. Brug dine LAN iper

Feature by design?

FYI, så kan det sagtens lade sig gøre med en Cisco 677.

Hvilken router følger der egentligt med en Proaccess?

Mikkel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-02-01 10:13

On Sat, 10 Feb 2001 08:42:16 +0100, "Mikkel" <palle_ib@hotmail.com>
wrote:

>FYI, så kan det sagtens lade sig gøre med en Cisco 677.

.... men nok lige så meget fordi Cisco677'eren ikke bekymrer sig om
det. Så requests fra indersiden ryger bare ud ad default gateway'en og
ud til centralen, hvor pakken så sendes tilbage (og 677'eren således
modtager den fra ydersiden).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mikkel

Dato : 12-02-01 21:42

> [...]
> det. Så requests fra indersiden ryger bare ud ad default gateway'en og
> ud til centralen, hvor pakken så sendes tilbage (og 677'eren således

Jeps, men ikke desto mindre kan det lade sig gøre. Mest anvendeligt i
test-situationer.

Mikkel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-01 10:31

> Hvilken router følger der egentligt med en Proaccess?

En eller anden SpeedStream ting.

Fra : Michael Madsen

Dato : 10-02-01 20:53

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en