MS Windows
briani 27239
Arghhh!! Error i winME
Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 14:55

Hej!

Jeg har en stort problem!
fortiden for jeg et vindue på skærmen næsten hele tiden med beskeden:
Windows socket error: (10049),on API 'async lookup.

Der kommer en anden med kode 11001 med samme tekst.
Alene mens jeg skrev her kom vinduet nok 10 gange!!

HJÆLP!!

Hygge

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 14:56

"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der kommer en anden med kode 11001 med samme tekst.
> Alene mens jeg skrev her kom vinduet nok 10 gange!!

Nå ja! Hva gør jeg?!?

Mvh Søren C

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 16:08

> Nå ja! Hva gør jeg?!?
>
> Mvh Søren C

Jeg har fundet ud af beskrivelsen for koderne:
10049 er: Cannot assign requested address
11001 er: Host not found

Hva er det lige min computer prøver på?
Desuden åbner den selv for mit tilslutning til netvæk når computeren lige er
kommet ind i windows. Jeg har prøvet at scanne med ad aware uden der er
noget spookie den har fundet...

Fra : Æ synnejy

Dato : 05-06-02 18:05

Gør den det også når du har genstartet?
Hvorfor bruger du ikke en ordentligt window$ istedet f.eks 98SE eller 2000
eller xp pro eller home ?

WinME skodder totalt har selv haft det inde men cd`en røg direkte i
skraldespand efter en måned.
WinXP rykker totalt.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 18:30

"Æ synnejy" <bussemand@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller xp pro eller home ?
>
> WinME skodder totalt har selv haft det inde men cd`en røg direkte i

Ja har hørt folk siger det men jeg oplevede kun at få et ustabilt system
efter installationen af XP.
Iøvrigt så ja den gør det også efter genstart og computeren prøver selv at
komme på nettet.
Jeg har virus scannet. Jeg tror det er et eller andet skod program som
connecter til inder nettet som jeg har haft installeret mod min vilje. Igår
brugte jeg nemlig ad aware og den fandt ca 50 mystiske entries i min
registrings database... Aner bare ikke hva det er for noget der prøver at
connecte til inder nettet...

Hygge

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 18:36

Jeg indinstallere windows det er da for irriterende!
Hvordan gemmer jeg alle min fortrukne i explorer?

Hygge

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 18:34

søren Christensen (4200) skrev:

> Igår brugte jeg nemlig ad aware og den fandt ca 50 mystiske
> entries i min registrings database...

Har du ladet Adaware fjerne disse nøgler så?

> Aner bare ikke hva det er for noget der prøver at connecte til
> inder nettet...

Prøv Start > Kør: msconfig
- og tjek under Start hvilke programmer der kører i baggrunden.
Man kan ofte finde suspekte programmer på den måde.

Madsen.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 18:38

> [...]
> - og tjek under Start hvilke programmer der kører i baggrunden.
> Man kan ofte finde suspekte programmer på den måde.

Ja jeg lod ad aware fjerne dem alle.
Øhh jeg har noget kørene der hedder Startnum som lader til at være noget
winXp noget et eller andet. Min system er WinMe så jeg forstår ikke hva den
er til?
Er den mystisk?

Hygge

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 18:45

> [...]
> Øhh jeg har noget kørene der hedder Startnum som lader til at være noget
> winXp noget et eller andet. Min system er WinMe så jeg forstår ikke hva

Ja via msconfig fik jeg deaktiveret den der startnum.exe
Min computer prøver ikke længere at logge på selv. Og desuden udebliver den
der irriterende fejlmeddelse. Men hvordan er sådan en WinXp et eller andet
havnet på min computer i windows biblioteket?

Tak for hjælpen!!

Mvh Søren C

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 18:52

søren Christensen (4200) skrev:

> Men hvordan er sådan en WinXp et eller andet
> havnet på min computer i windows biblioteket?

Jeg har lige gennemsøgt min WinXP-installation og finder ikke noget
der hedder i retning af Startnum. Hvad er det præcise navn på
filen?

Madsen.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 19:05

> Jeg har lige gennemsøgt min WinXP-installation og finder ikke noget
> der hedder i retning af Startnum. Hvad er det præcise navn på
> [...]

Det præcise navn er startnum.exe

Når jeg kigger under fanebladet start i msconfig er der 3 punkter:
Det første er Navn (WinXp)
Det andet er indlæst fra (Registreringsdatabase (Pr.bruger)
Det tredje er: Kommando. (Windows/startnum.exe)

Den ligger der iøvrigt stadig men jeg har forhindret den i at bruge
kommandoen. Nu mangler jeg bare at slette den fra registrerings databasen...

Hygge

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 19:12

Hmm når jeg højreklikker på filen startnum.exe og går ned i egenskaber står
der om filen det er noget windows update. Kan det tænkes det er en fil til
automatisk opdatering af windows men som måske på en eller anden måde hører
til winXp og derfor kommer med fejlmeddelserne i winMe da den formentlig
ikke er kombitibel til mit operativ system??

Hygge

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 18:52

søren Christensen (4200) skrev:

> Hvordan gemmer jeg alle min fortrukne i explorer?

De ligger i mappen Windows\Foretrukne hvis det er WinME du taler om.
Smid mappen på en diskette eller lignende.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 19:04

Madsen skrev:

> Hvad er det præcise navn på filen?

DOH. Startnum.exe skriver du jo.
Nå, men det har jeg stadig ikke noget der hedder på min WinXP Pro.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 19:09

søren Christensen (4200) skrev:

> Det tredje er: Kommando. (Windows/startnum.exe)

Prøv at åbne Stifinderen og gå så ind i Windows-mappen. Find
startnum.exe, højreklik på den og vælg Egenskaber. Hvad står der
her? Er det en fil leveret af Microsoft?

Madsen.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 19:20

> [...]
> startnum.exe, højreklik på den og vælg Egenskaber. Hvad står der
> her? Er det en fil leveret af Microsoft?

Nej umiddelbart ikke. Jeg har søgt på groups google og der findes en hulen
masse om startnum men det er vidst noget der bliver brugt i forbindelse med
programmering. Ved ikke om den startnum jeg har, har noget tilfælles med dem
söm de bruger i programmering...

Hygge

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 19:22

søren Christensen (4200) skrev:

> Hmm når jeg højreklikker på filen startnum.exe og går ned i
> egenskaber står der om filen det er noget windows update.

Hvad hvis du går ind i fanebladet Version? Her plejer der at stå
flere forskellige oplysninger om filen. F.eks. firma, filversion,
internt navn, sprog, handelsnavn osv.

> [...]
> men som måske på en eller anden måde hører til winXp og derfor
> kommer med fejlmeddelserne i winMe da den formentlig ikke er

Hmm, det tvivler jeg meget stærkt på, men da jeg ikke sidder med
WinME har jeg ikke mulighed for at tjekke om filen skal eksistere i
WinME eller ej. Du burde ikke kunne hente filer fra Windows Update
som ikke hører til det styresystem du kører med, for Windows Update
tjekker jo netop computeren for at finde ud af hvilke filer du har
brug for, og som nævnt kører jeg med WinXP og har ikke noget der
hedder startnum.exe på mit system. Det underlige er at selv Google
intet kender til startnum.exe og det er sjældent at man ser det.

Madsen.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 19:50

> Det underlige er at selv Google
> intet kender til startnum.exe og det er sjældent at man ser det.

Jeg tror bare jeg sletter den og lader som ingen ting. Der står intet om
hvem der står bag filen,
for i de fleste filer leveret af microsoft står der under produktnavn:
Microsoft(R) Windows(R) Millennium Operativsystem

Men det eneste der står i startnum.exe er versions nummer og intet andet...

Hygge

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 19:24

søren Christensen (4200) skrev:

> Jeg har søgt på groups google og der findes en hulen
> masse om startnum men det er vidst noget der bliver brugt i
> forbindelse med programmering.

Hvis jeg søger på startnum.exe så får jeg 0 hits. Søger jeg på startnum
så får jeg mange hits, men om det så er det samme der tales om, tvivler
jeg på.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 19:55

søren Christensen (4200) skrev:

> Men det eneste der står i startnum.exe er versions nummer og intet
> andet...

Så tror jeg heller ikke det er en fil fra Microsoft. Smid den evt. i
papirkurven og lad den bliver der i et stykke tid. Prøv så om du får
nogle fejlmeddelelser som henviser til filen efter genstart. Først når
du er sikker på at der ikke er henvisninger til filen som laver kage i
det, så tøm papirkurven.

Madsen.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 05-06-02 20:25

> [...]
> nogle fejlmeddelelser som henviser til filen efter genstart. Først når
> du er sikker på at der ikke er henvisninger til filen som laver kage i

Done!

Mange tak for hjælpen!

Hygge

Fra : Frontier

Dato : 08-06-02 12:48

Hejsa

On Wed, 5 Jun 2002 19:05:28 +0200, "Æ synnejy"
<bussemand@operamail.com> wrote:

>Gør den det også når du har genstartet?
>Hvorfor bruger du ikke en ordentligt window$ istedet f.eks 98SE eller 2000
>eller xp pro eller home ?

Manden spurgte efter løsningen på hans problem, ikke efter kritik?

Ja, Windows ME indeholder en del ekstra komponenter som ikke
umiddelbart kan slåes fra. Det kan dog, med tweaking og flittig brug
af regedit, lade sig gøre at få den til at køre ganske
tilfredsstillende.

>WinME skodder totalt har selv haft det inde men cd`en røg direkte i
>skraldespand efter en måned.

Smider du frivilligt en original Microsoft CD væk, som ville kunne
sælges i dk.marked.privat.edb for en ikke ringe sum? Eller...skal vi
gå ud fra at det var en noname CD (piratkopi), som ikke havde kostet
dig mere end 6-7 kr?

Måske der var en anden grund til at din ME kørte som den gjorde...

>WinXP rykker totalt.

Jeg har prøvet den. Under boot forsøger den at læse mine SCSI CD-ROM
og CD-R. Det kan den ikke, hvorefter alle SCSI enheder får en reset.
Den forsøger nu igen...kan ikke...sender reset...forsøger igen...etc.

Åbner jeg SCSI CD-ROM'erne, kan XP startes. Men...vover jeg at gå ind
i "denne computer", med CD-ROM'erne lukkede igen...starter den forfra.

Jeg har kørt 95 OSr2, 98, 98SE (en vens NT4 server i en weekend) og nu
ME på denne...fejler intet, bortset fra de fejl som kan rettes med
nogle hotfixes fra Microsoft.

Problemet...
For nu at komme tilbage til mandens problem. Han har tydeligvis et
program installeret som hele tiden forsøger at komme i kontakt med et
eller andet på nettet, som har en ukendt DNS. Da de fleste firmaer er
ret konsekvente med deres DNS, går jeg så ud fra at det er en
privatperson hans PC forsøger at komme i kontakt med.

Da vores ven ikke selv ved hvad det er, er det altså noget software
der forsøger at komme i kontakt med en privatperson på nettet. Mit gæt
er derfor at han enten har en backdoor-virus installeret, eller også
et sharewareprogram der forsøger at "ringe hjem".

Så jeg har 2 råd:
1. Få for pokker virus-checket PC'en (brug IKKE Norton / McAfee)
2. Lav en Google-søgning efter "ad-aware"...program til at fjerne
backdoors fra forskellitge shareware producenter.

/Frontier

Fra : Æ synnejy

Dato : 08-06-02 15:43

> Manden spurgte efter løsningen på hans problem, ikke efter kritik?
Det var ikke kritik men et godt råd.
Det kan da godt han leder efter en løsning men alt det du skrevet for at for
en skod Win me til at kører ordentlig.
> [...]

> sælges i dk.marked.privat.edb for en ikke ringe sum? Eller...skal vi
> gå ud fra at det var en noname CD (piratkopi), som ikke havde kostet
Ja det var en kopi efter har læst at det var mange som var meget utilfreds
med ME.derfor valgte jeg at få fat en kopi for at selv tjekke efter og alt
mit hardware var kompitable med denne ME

> Måske der var en anden grund til at din ME kørte som den gjorde...
Tjaaah måske men ud røg den og kommer ikke til mig mere

Efter dette vil jeg tro at du kører med me

Fra : Frontier

Dato : 08-06-02 20:09

Hejsa

On Sat, 8 Jun 2002 16:42:51 +0200, "Æ synnejy"
<bussemand@operamail.com> wrote:

>Det kan da godt han leder efter en løsning men alt det du skrevet for at for
>en skod Win me til at kører ordentlig.

Ja, der skal en del til...som med Windows XP? (hvem her i gruppen
kører XP, og har ikke customizerXP etc. installeret? Eller XP
antispy?)

Quoter lige mig selv... (still valid)

>Ja det var en kopi efter har læst at det var mange som var meget utilfreds
>med ME.derfor valgte jeg at få fat en kopi for at selv tjekke efter og alt
>mit hardware var kompitable med denne ME

Det kan keg så fint relatere til...jeg var dog endnu mere nærrig, og
lavede ikke engang en kopi - men lånte en original. Og nu ved jeg at
jeg hverken behøver lave en "sikkerhedskopi" eller købe skidtet - det
virker ikke

>Efter dette vil jeg tro at du kører med me

Fuldstændig rigtigt Den lader til at komme ganske overens med min
hardware (nu). I starten var der nogle slemme problemer med musen...og
jeg måtte vente TI FORBANDEDE måneder inden Microsoft kom med en
patch...som jeg selv skulle finde - Microsoft supportmedarbedjeren
ringede aldrig igen, til trods for at der var oprettet en case, hvor
de selv kunne eftervise samme fejl (hotfix Q280800)

Denne fejl er temmelig træls når man har en 21" - enten fiser musen i
den forkerte retning fordi hastigheden på musen er sat op, eller også
skal jeg have en 3½ kvadratmeter museplade...og en operation hvor min
arm bliver forlænget 1½ meter.

Oh well...en knap så venlig hilsen til tak til Microsoft for ikke at
bekymre sig om kunderne, og deres behov.

/Frontier

Fra : Madsen

Dato : 08-06-02 20:31

Frontier skrev:

> Ja, der skal en del til...som med Windows XP? (hvem her i gruppen
> kører XP, og har ikke customizerXP etc. installeret? Eller XP
> antispy?)

Mig.

Madsen.