Bøvl med newsserver OT
Fra : Camilla Christiansen

Dato : 05-06-02 13:02

Er der nogen som kan hjælpe de sidste par dage har jeg kun modtaget nogen af
inlæggene her på siden hvor de så starter midt i en tråd. det rimeligt
forstyrrende er der nogen som kan hjælpe.
Jeg bruger orangenet og har prøvet med sunsite men den virker ikke her på
kollegiet!!!!

Er der nogen som kender en anden god newsserver da jeg er ved at være ret
træt af orangenet, engang imellem sletter den også alle indlæg.

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Fra : Kai Tore Steinsli

Dato : 05-06-02 15:10

"Camilla Christiansen" <camilla@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Camilla Christiansen
>
> www.snabe.dk/camilla
> Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Hej Camilla.

Jeg er også Skjoldhøj-ianer og har nøjagtig de samme problemer m.
orangenet - det er pisseirriterende!
Håber nogen kommer med gode forslag.

Mvh. Line

PS: Søøøøøøde missere du har - er de indemissere?

Fra : Johnny

Dato : 05-06-02 16:10

Hejsa
www.google.com har denne gruppe

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.dyr.kat

/Johnny

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-06-02 17:46

in article UYoL8.5881$3G3.12886057@news.orangenet.dk, Kai Tore Steinsli at
kaisteinsli@skjoldhoej.dk wrote on 05/06/02 16:10:

> [...]
> Håber nogen kommer med gode forslag.
>
> Mvh. Line
>
> PS: Søøøøøøde missere du har - er de indemissere?

Tjah - TDC "æder" også af og til diverse indlæg. Det er møg-irriterende. Så
jeg har taget konsekvensen og skaffet mig et par alternativer:

I newsreaderen : sunsite.dk

I browseren:

http://www.newsgate.dk/dk/dk.fritid.dyr.kat/

--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 07-06-02 17:17

Jeg bruger nu newsgate det fungerer meget godt og så kan jeg oprette den som
konto i OE Tusind tak for hjælpen, til jer alle sammen.

Camilla Christiansen

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 07-06-02 17:28

Hej Line

Hvis du gerne vil bruge en newsserver (det vil jeg gerne da jeg så kan
tjekke nye indlæg når jeg alligevel tjekker mail) er newsgate som Ann taler
om en god idé ellers er Kandu også godt.

Tak for de søde ord om mine katte og ja det er indekatte hvad med dig
hvilken/hvilke katte har du.

--
Camilla Christiansen

Fra : Katrine_Nederby

Dato : 05-06-02 18:01

Hej Camilla.

Du kan også bruge www.kandu.dk
http://www.kandu.dk/dk/emne/20702
Du skal være logget ind for at skrive, men det tager ikke mange
sekunder.

Jeg bruger den, når min Outlook ikke vil sende, Som f.eks idag, hvor alt
bliver liggende i udbakken *fnys*
Ved nogen foriøvrigt, hvorfor det hele tiden sker?

Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-06-02 18:09

"Katrine_Nederby" <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> bliver liggende i udbakken *fnys*
> Ved nogen foriøvrigt, hvorfor det hele tiden sker?

Hej Katrine

Næ det ved jeg ikke - min Outlook fungerer godt nok, men af og til
dukker indlægget bare
ikke op hos TDC. De sidste 2 jeg har skrevet. f.eks. kan jeg se hos
Mailgate og hos sunsite. Men ikke hos TDC. Meeeget mystisk. Mailgate
kræver også en registrering før man kan skrive, men det er ret hurtigt
klaret

Hilsner fra Ann R

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-06-02 01:58

Hej Ann -og alle andre.

Jeg har nu kigget lidt på nogle forskellige muligheder for at følge ng'en,
men jeg må indrømme, at jeg er lidt forvirret.
Jeg opdagede selv dk.fritid.dyr.kat via Kandu for ½ års tid siden (havnede
der tilfældigt via en Google-søgning) og har først for nyligt fundet ud af,
at jeg kan følge med via Outlook (vistnok TDC). Jeg har så lige tilføjet
Sunsite og opdaget, at den er lidt hurtigere og også har flere indlæg med.
Og så kommer alle mine dumme spørgsmål:
Hvor har nyhedsgrupperne deres oprindelse?
Hvor mange og hvilke muligheder er der for at følge dem? (-Og hvad er
bedst?)
Og findes der noget tal på hvor mange, der følger netop denne gruppe (incl.
alle de lurkere, som der formentlig er *G*)?

Mange nysgerrige hilsner
Katrine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-06-02 13:44

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> writes:

> [...]
> Hvor har nyhedsgrupperne deres oprindelse?
> Hvor mange og hvilke muligheder er der for at følge dem? (-Og hvad er

Mange afhængig af tilgangen til usenettet, tænker du på at læse/skrive
i grupperne ???
Tja afhængig af behov, om du primært bruger tekstbaserede eller binære
grupper vil jeg nok anbefale outlook express for den har du i forvejen
til tekstbaserede grupper og i mindre grad til binære grupper, ellers
sværger nogen til xnews og andre til Forte agent som både gives i en
betalingsversion og i en gratis version også men som ikke kan bruges til email

> Og findes der noget tal på hvor mange, der følger netop denne gruppe (incl.
> alle de lurkere, som der formentlig er *G*)?

Øhh, ja det bedste sted at få oplysninger er nok, www.usenet.dk som
dog kun indeholder oplysninger om primært danske sider...

> Mange nysgerrige hilsner
> Katrine

Håber det hjælper en smule ellers er du da velkommen til at spørge igen..;-D
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Katrine Nederby

Dato : 09-06-02 04:06

Hej Henrik.

Tak for svaret Så tror jeg bare, jeg holder mig til Outlook.

-Men lige et spørgsmål mere: Hvad er binære grupper?

Og tak for linket. Det vil jeg kigge nærmere på

Mange hilsner
Katrine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-06-02 10:42

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> writes:

> Hej Henrik.
>
> Tak for svaret Så tror jeg bare, jeg holder mig til Outlook.

Ok, det dækker også de flestes behov..;-D

> -Men lige et spørgsmål mere: Hvad er binære grupper?

En binæer gruppe er en gruppe som også indeholder filer, meget brugt i
denne gruppe var dk.binaer hvor vi postede billeder af mitterne..;-D
Nu bruges jo webshots hvilket betyder at man slipper for en masse
pupertets-kommentarer..

> Og tak for linket. Det vil jeg kigge nærmere på

Ja der er megen oplysning der..;-D

Fra : Kate

Dato : 05-06-02 20:41

Hej Camilla

Det er da ærgerligt at du ikke kan bruge Sunsite, den bruger jeg også,
igen. Jeg er også hos Orange og meget træt af det. Jeg er i fuld sving
med at kigge mig omkring efter en anden udbyder.
Håber du kan bruge newsgate, ellers kan du kigge på denne. Jeg ved ikke
hvordan den er lige med denne gruppe, men binaer-grupperne er
ufatteligt langsomme. Men døm selv
news.ecomstation.dk

Kate