re. en stor ny
Fra : Telia

Dato : 09-02-01 21:46

hej Christian
Jeg synes det er en fin ide med en hund mere. Det er meget nemmere med 2
"legekammerater", så falder tiden ikke så lang, meeeen har du/I tænkt på, at
en irsk ulvehund kun har en gennemsnitlig levetid på 5 - 6 år? Den kan
heller ikke tåle for megen motion.
Det ender helt sikkert med 2 hunde i sengen!!! Med hensyn til navn synes
jeg I skal finde et andet navn og meget gerne et 2-stavelsesord, det er ikke
så "hårdt" som et navn med 1-stavelæse.
Held og lykke
mambo

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-02-01 22:22

> [...]
at
> en irsk ulvehund kun har en gennemsnitlig levetid på 5 - 6 år? Den kan

Hvorfor bliver de ikke ældre? Hunde bliver da normalt 10-12-15 år? Og
hvorfor kan den ikke tåle meget motion? En stor hund bør da motioneres
rigeligt, så den kan styrke knogler og muskler, eller er jeg helt galt på
den?

Mvh Maria

Fra : Doggy

Dato : 10-02-01 16:41

Hej Maria

I nogle kinesiske/asiatiske familier bliver folk meget gamle og en del ældre
end i europæiske familier.
Sådan er det også med forskellige hunderacer.
Det er jo en gennemsnitsalder vi taler om,og en irsk ulvehund kan godt blive
12 år.
Iøvrigt foregår der en del målrettet avl for at forlænge levetiden for den
irske ulvehund ved at avle på nogle bl. a. schweisiske linjer, der lever
længere end gennemsnittet.
En ulvehund må gerne få motion og er bygget til at kunne løbe meget
stærkt.Det er en mynde og før i tiden blev den brugt til at jage ulve.Den
skulle kunne løbe så stærkt at den kunne løbe en ulv op.
Det er kun under opvæksten at man skal passe på med overdreven motion ,da
hvalpen vokser meget hurtigt og muskelmassen ikke helt kan følge med
knoglebygningen.Når den er fuldt udvoksert kan den tåle masser af motion.

Hilsen
Merete

Fra : Don Harris

Dato : 18-03-01 17:11

Hej

En irsk ulvehund har ikke en gennemsnitlig levetid på 5 -6 år. Det er
rigtigt, at store hunderacer i gennemsnit ikke lever så længe, men de har en
gennemsnitlig levetid på ca. 10 år.

Den irske ulvehund må ikke gå alt for lange ture, det kan beskadige dens
led, men den bør opmuntres til at løbe og lege i dens eget tempo.

Hilsen Carina