MS Windows
briani 27239
lille problem
Fra : [2730]Frylle

Dato : 05-06-02 12:02

Kan Cd'en til Win95 Flyttes over på disketter, så man kan installere fra
disketterne istedet?

Frylle

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 05-06-02 12:24

On Wed, 5 Jun 2002 13:02:02 +0200, "[2730]Frylle"
<jfrydensbjerg@hotmail.com> wrote:

>Kan Cd'en til Win95 Flyttes over på disketter, så man kan installere fra
>disketterne istedet?
>

>Frylle

Hej
Ja det kan som regl godt lade sig gøre. Dog er det ikke alle spil som
du kan installerer på den måde. Men med alm. programmer er det ikke
noget problem

Mvh
Karsten

Fra : Gevaldi

Dato : 05-06-02 12:50

Karsten Nielsen skrev :

> Hej
> Ja det kan som regl godt lade sig gøre. Dog er det ikke alle spil som
> du kan installerer på den måde. Men med alm. programmer er det ikke
> noget problem

Prøv lige at læse hvad det var der blev
spurgt om, og kom så med et kvalificeret
svar.
Han spurgte ikke om noget spil, men om
Windows 95 CD > disketter, og det kræver
at man får formatteret sine disketter i et
lidt specielt format, da cab filerne fylder mere
end 1.4 mb.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 05-06-02 13:27

On Wed, 5 Jun 2002 13:50:17 +0200, "Gevaldi"
<georg_valdiREMOVE@hotmail.SPAMBLOK.com> wrote:

> [...]
>Windows 95 CD > disketter, og det kræver
>at man får formatteret sine disketter i et
>lidt specielt format, da cab filerne fylder mere

Ups. sorry

Du kan sikkert finde et program som kan hjælpe dig med at lægge win95
installationsfiler over på disketter

Mvh
Karsten

Fra : Aksel

Dato : 05-06-02 22:06

"[2730]Frylle" <jfrydensbjerg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan Cd'en til Win95 Flyttes over på disketter, så man kan installere fra
> disketterne istedet?
>

> Frylle

Jeg har aldrig hørt om at det kan lade sig gøre, Win95 fylder over 100 MB,
det er 70 disketter.

Hilsen Aksel

Fra : scn

Dato : 05-06-02 22:17

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> "[2730]Frylle" <jfrydensbjerg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg har aldrig hørt om at det kan lade sig gøre, Win95 fylder over
> 100 MB, det er 70 disketter.

Fik "i tidernes morgen" hæjp til at installere win95
på min maskine, hvor der var et defekt cd-rom drev.
Mener løsningen var at pakke i rar/zip og pakke det ud
på harddisken hvorefter der installeres fra harddisken.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 23:18

Wed, 5 Jun 2002 23:06:28 +0200, skrev "Aksel"
<akselj@newmail.dk>:

>Jeg har aldrig hørt om at det kan lade sig gøre, Win95 fylder over 100 MB,
>det er 70 disketter.

Win 95 blev i sin tid også leveret som disketteversion, mener det
var omkring 35 styks.

Men der var pillet noget ud af disketteversionen, hvad er jeg
ikke rigtig klar over.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-06-02 00:18

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Win 95 blev i sin tid også leveret som disketteversion, mener det
>var omkring 35 styks.

Den mappe jeg installerer fra fylder ca. 50MB, og der er alt det
nødvendige.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : morten L

Dato : 06-06-02 00:39

> Kan Cd'en til Win95 Flyttes over på disketter, så man kan installere fra
> disketterne istedet?
>

> Frylle

http://www.kalkunen.dk/phpBB/viewtopic.php?topic=53&forum=2

Mvh. Morten