Overbelastning af PSU
Fra : Ziggiman

Dato : 05-06-02 09:58

Hejsa!
Jeg er rendt i et ret irriterende problem. Jeg har købt en ny maskine
incl. kabinet. Jeg har sat 5 Papst lownoise blæsere i kabinettet og en
"Digital Doc 5" til at styre dem. Jeg har en 340W Chieftec
strømforsyning. Problemet er nu, at spidsbelastningen når blæserne (og
alt det andet) åbenbart er for høj for strømforsyningen, med det
resultat at maskinen 9 ud af 10 gange ikke starter. Jeg kan så pille
blæserne (eller noget andet) fra og så starter den fint. Jeg er ikke
interesseret i at fjerne nogle af blæserne da de har sænket
temperaturen næsten 13 grader. Efter opgraderingen er pengene lidt små
så jeg er heller ikke særlig interesseret i at skulle ofre en ny
strømforsyning.

Mit spørgsmål er nu om det kan lade sig gøre at sætte en afbryder på
blæserne så man manuelt kan starte dem efter at de resterende ting er
kørende. Altså mellem Digitial Doc 5 enheden og blæserne. Digital Doc
5 enheden er godt nok sat til ikke at starte blæserne med det samme,
men den når åbenbart ikke at stoppe dem før end det er for sent.

Er der eventuelt andre og bedre løsninger?

På forhånd tak
Michael

Fra : henrik

Dato : 05-06-02 13:55

Du kan sagtens montere en afbrydere for hver blæser!

Jeg må nok indrømme at det lyder vildt, at en 340W PSU ikke kan klare fem
ekstra blæsere, hvilket max er 2A ekstra fra 12V forsyningen!

Hvis jeg var dig ville jeg nok søge problemet andet steds. Feks i den der
digital doctor ting!

mvh
henrik