Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opbevaring af film, hvordan ?
Fra : Zorilla

Dato : 05-06-02 09:35

Hej,
Hvordan skal man opbevare sine tomme film bedst muligt ? Vi taler typisk 4-6
måneder.
En kammerat gav det råd at jeg skulle lægge dem i fryseren, kan det være
rigtigt ?

Fra : Kristian Amby

Dato : 05-06-02 09:54

Sort/hvide har jeg nu bare til at ligge i et skab, de kan sagtens
holde sig i et halvt år, farvefilm har jeg i køleren.

Til langtidsopbevaring er fryseren god, men husk at tage dem op et
døgn før du skal bruge dem.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-02 10:28

Her er linken til Kodak.
http://www.kodak.com/cluster/global/en/professional/support/techPubs/e182/e1
82.shtml

Se under "storage and handling".

Hilsen
Karsten Hartmann

Fra : Zorilla

Dato : 05-06-02 15:02

<Karsten> wrote in message

> Her er linken til Kodak.

> [...]

Tak for det.

Peter

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 19:28

Er det før eller efter optagelse ? Fryseren er ok, men køleskab er rigeligt
til 4-6 måneder. Filmen kan fra køleskab sættes direkte i kameraet,
hvorimod fra fryseren skal du vente til den ikke længere er "iskold".