Erfaring med klorofyl tabletter/hund i løb~
Fra : Kosmonauten

Dato : 05-06-02 08:17

Hejsa derude,
ja, så kom Laika endelig i løbetid, de foregående løbetider er faldet på
dato med 7 mdrs. mellemrum men denne gang er det så faldet helt udenfor
"skemaet" med flere måneder.

Der har fra tid til anden været nævnt brugen af klorofyl tabletter i
forbindelse med tævers løbetid, men virker det??

Grunden til at jeg spørger er nok åbenlys idet vi på vores morgentur er
rendt ind i flere ukendte hanhunde som simpelthen var skrubkulrede og sæføli
ikke i snor :c(
Og hvor er det dog irriterende når man påpeger at ens hund er i løbetid og
så får bemærkningen"nååh der sker nok ikke noget!"

PFT
Martin & Laika

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 05-06-02 14:28

Hej jeg har prøvet for nogle år siden jeg havde en hanhund efter min tæve
når hun var i løbetid, det hjalp ikke i den situation!!

Jannie

Fra : pmj

Dato : 05-06-02 21:23

> Der har fra tid til anden været nævnt brugen af klorofyl tabletter i
> forbindelse med tævers løbetid, men virker det??

Hej Martin og Laika

Jeg bryger ca 5 klorofyltablette ca. 3 gange om dage i den uge hvor min
tæve er højløbsk. Jeg har præsteret at træne med hende (højløbsk) på en
træningsplads, hvor løbske tæver var forbudt. Selv hanhundende fandt
ikke ud af det. Jeg kan også være i bil med hende i de værste dage. Jeg
kan nemlig også lugte, når hun er parringsvillig.

Mange hilsener

Pia Johnsen
se resultatet af en løbetid på:
http://home.worldonline.dk/~piasevy/
(som jeg regner med at få til at virke igen i aften)

http://www.kandu.dk/

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 06-06-02 07:18

Okay så mange gav jeg vist heller ikke min tæve;)))

Jannie

Fra : Kosmonauten

Dato : 08-06-02 08:51

"pmj" <pmj.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> se resultatet af en løbetid på:
> http://home.worldonline.dk/~piasevy/
> (som jeg regner med at få til at virke igen i aften)

Hej Pia & Evy ;c)
Takker for responsen.
Skøn hund du har der, hvor'n tager hun varmen forøvrigt??
Mvh
Martin & Laika

Fra : Helle

Dato : 05-06-02 22:01

Hej Martin

Ja den samme oplevelse havde jeg da min tæve var i løbetid for nogle måneder
siden. Som god hundeejer forsøger man jo at advare hanhundeejerne så de kan
få fat i deres hund, men holdningen er åbenbart at det må hundene selv finde
ud af. Min tæve gider ihvert fald ikke at alle mulige hanhunde kravler rundt
på hende - nå ja, måske lige bortset fra den ene han, som hun elsker, og
løfter halen for, så han kan komme til....
Jeg var ude for at en lab-han uden ejer - den var åbenbart sendt ud for at
lufte sig selv - overnattede udenfor vores dør og nægtede at fjerne sig. Så
vi var nødt til at sætte vores tæve i pleje og tage os lidt af hannen,
indtil politiet kom og hentede ham.
Så jeg er også meget interesseret i de svar du måtte få om
klorofyltabletter, jeg håber de virker, så vil jeg bruge dem næste gang!
Kan tæven mon blive dårlig af dem?

mvh
Helle - også ejer af attraktiv hund 2 gange om året.

Fra : Stine Frandsen

Dato : 06-06-02 00:14

Hej

Jeg har brugt klofyltabl. til mine tæver med ret gode virkninger. Den
største virkning var da et kuld hvalpe ( min "gamle" tæve's) var vildt
interesseret i min yngre tæve da hun var løbsk og simpelthen stressede hen
helt vldt - jep, 10 hvalpe der aldrig gav hende fred. Jeg gav så tæven
klofyltabl - 2*4 tablet/døgn og inden der var gået 24 timer havde hvalpene
"mistet" interessen for hende. Så det virkede

Og nej, jeg har ikke observeret nogle bi-virkninger på mine tæver.
Stine

Kosmonauten <kraz_no@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cfdbad1$0$47850$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kosmonauten

Dato : 08-06-02 08:53

"Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "mistet" interessen for hende. Så det virkede
>
> Og nej, jeg har ikke observeret nogle bi-virkninger på mine tæver.

Hej Stine,
tak for svaret, det var lige noget jeg kunne bruge.
Ha en (forhåbentligt god dag med masser af S O L ;c) )
Mvh
M & L