Fået svar fra Skindhuset
Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-06-02 01:14

Som svar på de sidste par dages presse dækning af salg af hunde- og
katteskind.

Skindhuset tager stærkt afstand til den måde katte og hunde blev behandlet
på i TV2 udsendelsen mandag aften.
Skindhuset har ikke importeret hverken hunde- eller katteskind de sidste år,
og agter ikke at gøre det. Ligeså har vi ingen hundeskind og har stoppet
salget af katteskind.

Som svar på udsagnet om at Finn Raccoon (Finsk Vaskebjørn eller Mårhund) er
et andet navn for en hund, så er en Finn Raccoon i familie med en mår og
lever vildt. Den kommer oprindelig fra Østasien, men er udsat i Østeuropa,
hvor den har bredt sig vestpå.

Venlig hilsen

Skindhuset
--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Annette Skovbon

Dato : 05-06-02 01:27

Som jeg skrev i en anden tråd. Desværre bare et standardsvar.

http://www.heste-nettet.dk/forum/1/158468/158266/

-Annette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-06-02 06:01

Jeg var en tur i Maribo igår, og der var 3-4 butiksvinduer
der stak i øjnene, med deres små pelsdyr og nøgleringe,
så jeg sidder og overvejer at lave nogle sedler hvor
der står " Her sælges ting med ægte katte og hundeskind"
i stort format og så snige mig ind en sen aften og sætte
dem på ruderne

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Broxgaard

Dato : 05-06-02 08:18

det synte at du skulle gøre... det vil være en meget god ide... så kunne det
være at folk vil tænkte sig om

//anti bums og Daniel
www.anti-bums.dk
"Marianne Hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfd9b35$0$8974$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : AEK

Dato : 05-06-02 08:36

> [...]
> der står " Her sælges ting med ægte katte og hundeskind"
> i stort format og så snige mig ind en sen aften og sætte

*LOOOOL*
Så er alle i Maribo advaret , hvis I ser en mystisk dame om natten, komme
slæbende med sedler.... - Det er såmænd bare Marianne....*G*

/ Anya.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-06-02 15:17

Hej Marianne

Som gammel 68'er oprører vil jeg lige advare, du kan risikere at blive
anholdt. At klistre mærker op på andres ejendom anses faktisk for hærværk

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jette

Dato : 05-06-02 23:13

"Nina El Falaki" skrev:
> Som gammel 68'er oprører vil jeg lige advare, du kan risikere at blive
> anholdt. At klistre mærker op på andres ejendom anses faktisk for
hærværk

Det tror jeg nok de fleste af os ved (også os der ikke har oplevet
60'erne *G*), og det ville i hvert fald ikke afholde mig fra at gøre det
... ligesom mange andre mennesker sommetider også gør sig til
kriminelle i en god sags tjeneste. Nogen gange bliver man bare så harm,
at man vil blæse på hvad loven foreskriver. Især når "forbrydelsen" ikke
volder skade, men tværtimod støtter en god sag.

Skaden kan højst bestå i at butikkens omsætning daler. Men hvis man
vælger at sælge katte- og hundeskind i et land som Danmark, hvor disse
dyr er så populære, er man ærlig talt selv uden om det.... jeg mener,
hvor dum har man som butiksindehaver lov at være?

Jeg bryder mig ikke om når folk smider brosten ind gennem vinduer, eller
brænder butikken af, men et par sedler, synes jeg er helt fint.

Go for it, Marianne!

Mvh. Jette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-06-02 23:34

Du har da ret i det du skriver, men det ville da være synd, hvis Marianne
ikke lige tænkte på det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats