Jeg er bare en 16 årig dreng
Fra : Z@R

Dato : 04-06-02 23:14

Hej allesammen jeg er som nævnt 16 år og ja der sker jo sikkert som i ved
mange sjove ting her for tiden =)
jeg har ikke været i gruppen før men har da fundet fundatts så jeg sq mene
at dette er et passende sted.

Jeg fornemmer ved at læse lidt indlæg igennem at i er lidt ældre folk med et
par erfaringer og ja jeg håber jeg kan drage nytte af dem da jeg selv har
få, og helst ikke vil kludre i det =(
passende citat: "Lær af andres fejl, du lever for kort til at begå dem alle
selv...."

okay men altså nu ved de fleste jo at unge har det med at blive påvirket af
medier og sådan. og jeg har på fornemmelsen at jeg roder mere og mere i hvad
der er forkert og hvad der er rigtigt. For at holde det inde for gruppen vil
jeg besnærpe det til det med sex. Nu er jeg selv en lille isoleret computer
nørd og som mange ved er dette miljø fyldt med masser af sex, porno og det
der er værre. Jeg startede ud med at sluge det hele råt - så hvad jeg kunne
få fat på fordi.... ja hvorfor? jeg begyndte at tænke over baggrunden for
sådanne film billeder med mere og begyndte så småt at forstå lidt af det
hele med at det pigerne der er med sikkert bare gerne vil have penge (hvad
godt har kapitalismen brag anyone? - nå anden sag), dvs de er fattige og
sikkert ikke har så gode vilkår?.... ja ydermere skal man heller ikke tro de
nyder det (særlige meget?) så........ prøv nu at forstil dig en porno film
hvor pigerne "vrider sig af smerte" eller ser ud til de ikke nyder
det....... hmmm ja så er der jo ikke meget tilbage (jeg har den opfattelse
at det kun er drenge i min alder og ikke piger der ser sådan noget snask)
men ihvertfald kurrerede det mig meget grundigt i et par år og afskø når
mine venner sad og så det..... hvilket de også fik at vide.... men ja så her
i dag faktsik, falt jeg over nogle små pornoklip og ja selv med en
indstilling om at de sikkert var vældig ophissende så brød jeg mig slet ikke
om at se det.
Jeg er omgivet af mennesker(drenge) der sys det er helt fedt med porno her
og der og egentlig ikke engang tænker over hvad fanden de sidder og kikker
(på trods det tiltider ofte får det smidt i nakken af kvindelige
klassekammerater) og jeg tror ikke jeg kender nogle der er af samme
instilling som mig ..... så er det mig der er noget galt med eller burde
folk belæres lidt mere i det ved seksual undervisning eller lignenede så de
ligesom kunne danne sig et realistisk billede af hvordan det hele hang
sammen? Og hvorfor skal piger(poptøser) begynder at gå i mindre og mindre
tøj, være mere og mere sexudstråledende mens drenge bliver nogle dummere og
dummere svin? jeg sys genneralt det virker som om at manschauvanismen er ved
at spire rundt omkring og alting bliver mere og mere
mandsdomineret..............
Jow så en ting som ANALSEX!!!! oui slemt ord.. men jeg fik det sagt =)
sådan en gennemsnits mandlige klassekammerat tror at et normalt samleje
inderholder dette. alle tror at det er en helt almindelig ting at gøre når
man nu har sex. og jeg kan sq ikke helt forholde mig til det: jeg skulle
ikke mene det er særligt naturligt og de færeste kvinder der bryder sig om
det? alligvel virker mange som nogle der gerne vil prøve det - inkl. mig
selv - måske - for jeg ved sq ikke rigtigt om det bare er en
vrangforstilling da et ordinært samleje med dertil "indrettede" organer jo
burde være en del rarrer for begge parter men når man så hele tiden hører om
det og man ikke lige har mulighed for at få prøvet det af ja så begynder man
jo og spekulerer lidt på det.....

hmmm håber i har fattet pointen og vil knytte nogle kommentare - så vil jeg
blive glad. det skal nævnes jeg aldrig har snakket "åbent" med nogle kvinder
om det så det bærer det nok lidt præg af..... men ja håber det var læsetiden
værd......

//Z@R

Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 10:02

Z@R skrev:

SNIP
> [...]
> drage nytte af dem da jeg selv har få, og helst ikke vil
> kludre i det =( passende citat: "Lær af andres fejl, du lever

Vi er da ældre en dig nogen af os Det er dog ikke sikkert vi
er ret meget klogere..

> [...]
> små pornoklip og ja selv med en indstilling om at de sikkert
> var vældig ophissende så brød jeg mig slet ikke om at se det.

Smukt skrevet. Du har helt ret i dine antagelser. Nogen få piger
laver porno fordi de synes det er sjovt og fordi der er penge i
det. Langt de fleste af de modeller du ser er fra østeuropa og de
er bestemt ikke rige der. Hvorfor er de østeuropæere? Fordi den
slags piger eer billige for pornoindstrieen. Nogen af dem tjener
en helvedes masse penge på sex foran et kamera, men som du selv er
inde på er penge ikke alt.

> [...]
> belæres lidt mere i det ved seksual undervisning eller
> lignenede så de ligesom kunne danne sig et realistisk billede

Det er vel det der sker i seksualundervisningen? At I får et mere
nuanceret billede af seksualitet? Nej vel. jeg ved det godt. Men
det burde være sådan. Vi er nogen der åarbejder på at ændre dette.
Det tager tid. Vi vil dog efter someferien blive mere synlige.

> Og hvorfor skal piger(poptøser) begynder at gå i mindre og
> mindre tøj, være mere og mere sexudstråledende mens drenge
> bliver nogle dummere og dummere svin?

Gots spørgsmål. Mens drengene ser ud til at blive emre afstumpede
sker det samme med pigernes tøj. Godt set. Det havde jeg sgu ikke
lige spekuleret over.

> jeg sys genneralt det virker som om
> at manschauvanismen er ved at spire rundt omkring og alting
> bliver mere og mere mandsdomineret..............

Hmm.. ikke så fed en tendens. Er det det du ser blandt dine
jævnaldrende? Giv et par eksempeler hvis du kan.

> [...]
> begge parter men når man så hele tiden hører om det og man
> ikke lige har mulighed for at få prøvet det af ja så begynder

Analsex er naturligt nok, men det er ikke så almindeligt som
samleje. Der hvor kæden vel hopper af er når helt unge piger og
drengen tror analsex skal dyrkes ligesom samleje og ikke passer
på. Det kan være farligt at dyrke analsex uden beskyttelse og
ordentlig forberedelse. Vandbaserere glidecrem gummi og
forsigtighed anbefales. Endetarmen er mere følsom end skeden og
desuden fuld af E-coli bakterier. Renlighed er et absolut MUST!

> [...]
> aldrig har snakket "åbent" med nogle kvinder om det så det
> bærer det nok lidt præg af..... men ja håber det var

Det var et godt indlæg der er inde på nogen væsentlige ting
omkring unges opfattelse af sex. Tak

Tomas

Fra : Z@R

Dato : 05-06-02 12:05

[Sniped it all! :-]
Hmm okay, tak for svaret nu føler jeg mig ikke så alene i verden.... ja okay
måske stadig blandt jævnaldrene men ja - der er vel ikke så meget at gøre
ved det - desværre. ;-( *suk*

Men du beder mig komme med et eksempel på den der spirende manschauvanisme
og okay, nu ved jeg ikke om dette er et nyt fænomen men altså hvis vi ser på
udtrykket: 'Billig'.
En pige der har været sammen med, eller måske haft samleje med, mere end en
dreng inden for de sidste 2 uger eller sådan noget (ved ikke hvordan
popdrenge-skalaen går) betragtes som 'billig' - noget man måske kunne få
tankerne over på en ludder?
Men en dreng han kan sådan set gøre som det passer ham, have alle de piger
han vil, selv på samme tid - det eneste han resikere er at blive kaldt "ej
hvor er han tavelig" af en af pigerne og måske hendes bedste veninde - ikke
noget man sådan går og råber op om. Pigerne finder sig i det og ja jeg sys
det er noget p*s!?

det var et af de værre eksempler men ja jeg kan da nok godt komme på flere
hvis det ønskes.

Jow til dem af jer da læste mit indlæg, så var det nok lidt rodet og mindre
uforståligt men jeg havde vist lidt søvnmangel der kl 3 om natten eller
hvornår det er fra

-min pointe omkring det med analsex var at: hvis små piger og især drenge
ikke havde set det på en eller anden film eller whatever, så havde de slet
ikke haft lysten!? Det er det jeg synes der er skummelt ved det - det er
ligesom at "lysten" kommer af at se sådanne film!? og er der slet ikke
naturligt til at starte med...

nå jeg vil smutte igen. og igen - tak for responsen!
//Z@R

Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 12:12

Z@R skrev:

> [...]
> verden.... ja okay måske stadig blandt jævnaldrene men ja -
> der er vel ikke så meget at gøre ved det - desværre. ;-(

I din alder var jeg også alene med de tanker. jeg havde dengang
samme holdning som du har.

SNBIP om de 'billige' piger

> det og ja jeg sys det er noget p*s!?

Tjah... der er desværre ikke noget nyt i de du siger der. Man
skulle tro de unge var kommet længere end da jeg var 16 (i 1975)
men det er de ikke. Jeg tror det blandt ande skyldes opdragelse og
vores kultur.
Læs evt. denne artikel jeg har begået en engang:
http://www.mandezonen.dk/test/article.php4?sid=33

Jeg synes det er dejligt at du synes de slags er nogre pis.

> det var et af de værre eksempler men ja jeg kan da nok godt
> komme på flere hvis det ønskes.

Ikke nødvendigt for jeg kan se at der ikke er sket meget siden jeg
var ung *GG*

> Jow til dem af jer da læste mit indlæg, så var det nok lidt
> rodet og mindre uforståligt men jeg havde vist lidt
> søvnmangel der kl 3 om natten eller hvornår det er fra

Det er helt ok. jeg kender det alt for godt

> [...]
> synes der er skummelt ved det - det er ligesom at "lysten"
> kommer af at se sådanne film!? og er der slet ikke naturligt

Nope det er det nok ikke. Du har nok også ret i at den lettere
adgang til porno er med til at forråe tingene for jer unge. Porno
var ikke så frit tilgængeligt for e på 16 dengang som i dag.
Alligevel er der ikke sket meget i de unges bevidsthed om sex.

> nå jeg vil smutte igen. og igen - tak for responsen!

Selv tak da.

jeg vil lige tilføje at for mig hænger sex og følelser nok sammen,
ikke forstået derhen at jeg skal være forelsket i hende jeg har
sex med, men sådan at forstå at noget skal jeg føle for hende.

Hilsen
Tomas som arbejder på at gøre noget ved det du her omtaler.

Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 10:37

Z@R skrev:

SNIP

Lige en ting mere omkring analasex. Dete r kun naturligt for dne
der følser det er naturligt. Hvis en føler det er unaturligt så er
det det unaturligt for vedkommende. Det er vigtigt at dete
respekteres!

Jeg fik ikke analsx ind på lystavlen som en reel mulighed før jeg
var 26. Indtil da havde ingen af mine kærester brudt sig om det og
jeg pressede nogen af dem. Jeg havde selvfølgelig set det i blade
og film.

Man skal respektere andres fornemmelser og følselser omkring sex.
Selvom Bo Warming mener at psykiske skader ikke er at regne for
noget så står han nok ret alene i den tro.

Hilsen
Tomas

Fra : Finn

Dato : 10-06-02 00:04

> hmmm håber i har fattet pointen og vil knytte nogle kommentare - så vil
jeg
> blive glad.

Hej Z@R,

Jeg har også bemærket nogen af dine observationer, som f.eks. at unge piger
efterhånden skal gå rundt og ligne Britney Spears. Med make-up på og med
t-shirts der viser et stykke bar mave. Hvad er formålet ? - at ligne små sex
objekter ? Og hvorfor gør de det ? De må jo have et forkvaklet syn på
sexualitet og deres egen krop.

Og drengene er åbenbart ikke nået videre i samme forståelse for de to ting.

Næh de burde sendes på en naturistlejer. Der kommer alt tøjet af og dermed
facaden og med lidt held kommer der ligesom nogle fornuftige proportioner
ind i deres hoveder, omkring krop og sjæl. Men sig lige til en af dem, at
"nu skal du en uge på naturistlejr" - de ville synes man var syg, at det var
pinligt, at de var bange for at vise sin krop som den er, osv osv. osv. Børn
af "naturistfamilier" har ikke de problemer som du omtaler. Beøg evt.
www.dun.dk

Held og lykke fremover,

Finn

Fra : T'abula R'asa

Dato : 10-06-02 16:43

Finn skrev:

> Jeg har ogsaa bemaerket nogen af dine observationer, som f.eks. at
> unge piger efterhaanden skal gaa rundt og ligne Britney Spears.
> Med make-up paa og med t-shirts der viser et stykke bar mave.
> Hvad er formaalet ? - at ligne smaa sex objekter ? Og hvorfor goer
> de det ? De maa jo have et forkvaklet syn paa sexualitet og
> deres egen krop.

Det her faar mig til at taenke tilbage paa Sabinas indlaeg om den
mindreaarige pige, som dansede foran flere tilskuere i Nyhavn -
var det vist nok.

Min teori er, at maend " tager afstand " eller " bliver foragede ",
fordi de i virkeligheden finder de paagaeldende boern sexede. Ved at
raabe op, naar de mindreaarige piger udstiller deres ofte laekre kroppe,
forsoeger man blot at daekke over, hvilke sexuelle foelelser disse boern
(for en kort bemaerkning) vaekker i een. Og selvom jeg saamaend forstaar
reaktionen, fordi det netop er forbundet med flere risici at tale i saa
positive vendinger om boern, kunne man i det mindste lade vaere med at
lyve overfor sig selv.

Ikke hermed sagt, at jeg er uenig i, hvad du ellers skriver. Jeg mener
heller ikke, at nogen mennesker ufrivilligt skal goeres til sex-objekter,
ligesom mange sexuelle problemer kunne afhaelpes ved hjaelp af en friere
indstilling til den noegne menneskekrop, specielt den af modsat koen.

Hilsener
Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

-- " ... Spec-ta-cular. "