Apache + PHP
Fra : Niels Kristian Hanse~

Dato : 04-06-02 22:32

Hej!

Jeg har lige hentet nyeste version af begge programmer, men jeg har et lidt
irriterende problem..

Når jeg går ind på en php-side med Internet Explorer, bliver variablerne
ikke lavet til variabler af samme navn, som jeg er vant til.. Det er måske
en lidt dårlig forklaring..

Jeg går ind på siden: http://localhost/index.php?name=peter

Da findes variablen $name stadigvæk ikke for scriptet index.php, men den
ligger i _SERVER["argv"] , hvis jeg tager en phpinfo();

Er der nogen der kan give et trick?

Med venlig hilsen
Niels Skovmand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-02 22:43

"Niels Kristian Hansen Skovmand" <woodman@wman.dk> wrote in

> Da findes variablen $name stadigvæk ikke for scriptet index.php,
> men den ligger i _SERVER["argv"] , hvis jeg tager en phpinfo();
>
> Er der nogen der kan give et trick?

Det er PHP's nyeste feature, det skal være sådan - du kan ændre det
ved at sætte register_global til on i din php.ini.
Eller du kan gøre den gode ting at lære at bruge variablerne i den
nye form, det vil ganske givet spare dig meget i fremtiden

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Niels Kristian Hanse~

Dato : 04-06-02 22:45

Jeg tager det i mig igen - har lige læst om register_globals på dk.php.net..

Så bare glem det igen!