Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
De første skud
Fra : Lotte M

Dato : 04-06-02 21:40

Efter mange overvejelser og tests har jeg omsider købt mit nye
kamera - et Sony F707 - og nu er de første par skud klar, hvis
en eller anden skulle være nysgerrig.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=9607
og
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=9587

Billederne er justeret en smule i PS, hvor jeg i øvrigt har forsøgt
noget nyt, nemlig at følge anvisningerne i den nye PS-bog
"PhotoShop My Way" af Ole Lind (PF'er og en af de få PS
superbrugere i DK).

Bogen er anbefalelsesværdig, hvis man ønsker tips til at arbejde
optimalt i det digitale mørkekammer.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-06-02 22:27

Lotte M wrote:

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=9607

I serien med Johnny Madsen band kan jeg bedst li' det med Johnny Madsen,
det er dog for hårdt beskåret i bunden.

Jeg har fotograferet mange musikere i mine unge dage, og det er min
erfaring, at billederne bliver mere levende, hvis man kører på tider
mellem 1:30 og 1:60 sec, det gør at der kommer lidt bevægelse hist og
her, og det virker utroligt godt.

> "PhotoShop My Way" af Ole Lind (PF'er og en af de få PS
> superbrugere i DK).

Jeg har undervist proff. DTP'er i PhotoShop, og jeg kunne få alle de
undervisningsjob som jeg ville ha', men jeg gider ikke gå med slips og
jakkesæt, og så gir' jeg ikke ret meget for kurser og lærebøger.

Hvis man skal blive dygtig til f.eks. PhotoShop, så skal man arbejde
full-time med programmet, og helst i et miljø, hvor der er andre dygtige
brugere, så man kan udveksle erfaringer.

Fra : Lotte M

Dato : 04-06-02 23:12

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev :

> og så gir' jeg ikke ret meget for kurser og lærebøger.

Jeg har ledt længe efter en brugbar PS-bog og synes der er
meget langt mellem snapsne - Ole Linds bog synes jeg er god,
fordi den tager udgangspunkt i brugsbilleder og nogle af de
typiske problemstillinger, der kan være i arbejdet med digitale
billeder.

> Hvis man skal blive dygtig til f.eks. PhotoShop, så skal man arbejde
> full-time med programmet, og helst i et miljø, hvor der er andre dygtige
> brugere, så man kan udveksle erfaringer.

Der er sikkert andre end jeg, der gerne vil have styr på det
basale, men ikke har mulighed for at komme til at arbejde i det
ideelle miljø. Så må man gribe til det næstbedste - øve sig og
høste guldkorn hvor det er muligt.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-06-02 23:21

Lotte M wrote:

> [...]
> basale, men ikke har mulighed for at komme til at arbejde i det
> ideelle miljø. Så må man gribe til det næstbedste - øve sig og

Ja det er også den hårde at lære på, når jobbet er, at man lige skal
lave 300 rethucheringer, justeringer og fritlægninger af armbåndsure til
et katelog, men man bliver rutineret...:)

Fra : 2rb1

Dato : 08-06-02 19:35

> [...]
> undervisningsjob som jeg ville ha', men jeg gider ikke gå med slips og
> jakkesæt, og så gir' jeg ikke ret meget for kurser og lærebøger.

Tjaaa.... det siger meget om dig..
alle de undervisning du vil ha?? hmmmmm...Den kan jeg stikke - jeg kan til
enhver tid få alle de kvinder der vil ha mig

Fra : John

Dato : 05-06-02 07:59

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> Efter mange overvejelser og tests har jeg omsider købt mit nye
> kamera - et Sony F707 - og nu er de første par skud klar, hvis
> [...]
Jeg troede sgu da gode gamle Johnny havde drukket sig ihjel?

Tillykke med dit nye kamera, det ser ud til at ha' været et godt køb.

Jeg synes du har gjort et godt valg ved at vælge billedet med Knuds solo,
som hoved billede. Du har fået et godt billede med masser af nerve. Jeg tror
ikke der var mange proff'er der gik hjem den dag med et bedre billede. De
gik iøvrigt nok mest efter Johnny, men han er jo grim ad helvede til, så
forstår godt du foretrak Knud)))))

Billederne af den gamle rotte Ray, (for det er da den gamle sut?) gør det
til gengæld ikke rigtig for mig. Synes der er for meget mørk baggrund. Nu
ved jeg godt at det er en umulig opgave for dit kamera, både at holde igen
på højlyset i hans skjorte og få mere lys i skyggerne. Men måske en tættere
beskæring?

Men billedet af Knud ville jeg ha været meget glad for at ha taget selv....

--
MVH
John K Hansen

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 08:36

De er flotte, Lotte. :) Tillykke med det nye kamera. Krævede det mange
overvejelser ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-02 10:19

WebCat wrote:

> De er flotte, Lotte. :) Tillykke med det nye kamera. Krævede det mange
> overvejelser ?

Ja - hele gruppen har været koblet på projektet...:)))