Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Hyundai F910 19"
Fra : Olesen

Dato : 04-06-02 21:04

Kan det tænkes, at en skærms "basisinstilling" er sat så høj
for brightness, at selvom man skruer helt ned for både
lys og kontrast, så står skærmen stadig og lyser
svagt grå/grårød hvis der er valgt sort farve på
Windows skrivebordet ?

Dvs. man aldrig kan opnå 100% sort billede
i de områder, som nu engang er helt sorte...

Jeg har prøvet alle instillinger, men
det laveste niveau er stadig "for lyst"...

Skærmen er en Hyundai F910 19" monitor.

Iøvrigt sker der det, at trykker jeg i menuen
på "nulstil", så farer kontrast op på fuldt blus....
Er dette ikke en høj "normalinstilling" fra fabrikens side ????

MVH

Fra : pasn

Dato : 06-06-02 22:58

"Olesen" skrev d. 04-06-02 21:04 dette indlæg :
> [...]
>
> MVH
> Du har nok desværre en fejl i dit G2 potmeter i linietrafoen. Den skal
skilles ad, stil lys og kontrast i midtpos. og juster G2 potmetret på
linietrafoen til normalt billede. Desværre sidder Focus & G2 potmetrene
ikke altid indbygget i Højspændingstrafoen på en 19", og jeg stoppede
med at reparere monitor før 19" blev hvermands eje, men du kan finde
hjælp herom på http://www.geocities.com/monitorss/schematics.html eller
http://www.e-repair.co.uk/help.htm eller lignende sider, blot du søger
på monitor.
www.kvikserviceradiotv.dk