Ingen Quincunx i SOF2 !!
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 04-06-02 19:17

Hvorfor kan jeg ikke slå Quincunx til i SOF2 ?? den er bare "greyed out" og
jeg kan ikke slå det til eller fra.
FSAA optionen kan jeg godt slå til - både 2x/4x.

På activisions hjemme side står det kun virker ved GF3/GF4 kort. Jeg har
GF3Ti-200 understøtter det da ikke quincunx også ?

Jeg har prøvet med nVidia driver 21.81 og den nye 28.32 og det hjælper ikke.
Jeg har set på ravensofts hjemme side at der er nogen der ikke engang kan
aktivere FSAA ! samt en der har et GF4Ti-4600 med nVidia driver 28.32 og han
kan heller IKKE aktivere quinqunx.

I grafikkortets driver menu står det til at programmerne selv bestemmer
anti-aliasing metoden, dvs jeg "forcer" ikke nogen anti-aliasing igennem.

Fx jeg ville lige prøve at ændre på nogle grafiske indstillinger og satte
dem på "high" - men når jeg startede spillet op på ny stod de på "medium",
jeg prøvede alt (default indstillinger og bag efter ændre, og derefter
"save" dem) for at få dem til at blive på "high".
Den eneste løsning var at slette og geninstallere spillet hvilket underligt
nok hjalp. Nu kan indstillingerne godt stå på "high" - og selv om jeg
starter spillet op på ny.

Jeg kunne hverken aktivere quincunx med de indstillinger spillet selv laver
første gang det starter op, eller efter jeg selv ændrede dem.
Og for at det ikke skal være løgn, så afinstallerede jeg det hele ->
genstartede PC'en og geninstallerede spillet men de var nøjagtigt det samme
IGEN.

Har som sagt også prøvet med de nye drivere uden det hjalp.

Sidst så kan man ikke konfigurere "æ,ø,å" knapperne i spillet - dvs når man
starter spillet op på ny står bare "???" hvor disse taster sku' have været.

Allersidst så kan man ikke ændre sproget i spillet ! hvergang man starter
spillet op på ny (igen) slår det bare til bage på amerikansk !!

Sig mig er SOF2 bare "buggy" af H til !!

Jeg har taget en kopi af noget af "startup" kommandoen", som jeg får når
SOF2 loader.
-------- Client Initialization ----------
--------- Initializing Renderer ----------
Initializing OpenGL subsystem
....initializing QGL
....calling LoadLibrary( 'C:WINDOWSSYSTEMopengl32.dll' ): succeeded
Checking for ARB multisample ... ignoring hvorfor ignorerer spillet dette ??

....setting mode 6: 1024 768 FS
....using desktop display depth of 32
....calling CDS: ok
....registered window class
....created window@0,0 (1024x768)
Initializing OpenGL driver
....getting DC: succeeded
....GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
....49 PFDs found
....hardware acceleration found
....PIXELFORMAT 5 selected
....creating GL context: succeeded
....making context current: succeeded
....display frequency = 0 Hz
....using GL_EXT_texture_edge_clamp
....using GL_EXT_secondary_color
....ignoring GL_NV_register_combiners
....using GL_NV_vertex_array_range - mem(3906 Kb) - priority(0.5)
....using GL_NV_fence - initial fences(1000)
....GL_ATI_pn_triangles not found
Initializing OpenGL extensions
....using GL_EXT_texture_env_add
....GL_EXT_texture_filter_anisotropic available (max 8.000000)
....using WGL_EXT_swap_control
....using GL_ARB_multitexture
....using GL_EXT_compiled_vertex_array
....using GL_EXT_point_parameters
Freeing shader text .....
...... 5318 shader definitions loaded

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce3/AGP/3DNOW!
GL_VERSION: 1.3.0

GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture
GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression
GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine
GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_transpose_matrix GL_S3_s3tc
Her ses det at der undersøttets ARB multisampling (=Quincunx), men hvorfor
bruger den det ikke i spillet ?

GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax
GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array
GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_packed_pixels
GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal
GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color
GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D
GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_edge_clamp
GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3
GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod
GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array
GL_EXT_vertex_weighting GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region
GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_evaluators GL_NV_fence
GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint
GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_register_combiners
GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection
GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4
GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2
GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program
GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod
GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control

WGL_EXTENSIONS: WGL_ARB_buffer_region WGL_ARB_extensions_string
WGL_ARB_multisample WGL_ARB_pbuffer WGL_ARB_pixel_format
WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control

GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(8-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 1 overbright bits
CPU: Athlon/Duron (model 6) at 1543 MHz
OS: Win98SE (95)

rendering primitives: single glDrawElements
Multitexture: enabled
Secondary color: enabled
Register Combiners: disabled
VAR: enabled
Fence: enabled
PN triangles: disabled
Compiled vertex arrays: enabled
Texenv add: enabled
Point parameters :enabled
Anisotropic level: 8.000000
Texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
Picmip: 0 (Min: 0)
No mip mip: 0
LOD bias: 0 (0/-1)
Compressed solid texture format: GL_COMPRESSED_RGBA_DXT5
Compressed alpha texture format: GL_COMPRESSED_RGBA_DXT5
Uncompressed solid texture format: GL_RGB8
Uncompressed alpha texture format: GL_RGBA8
Lightmap/fog texture format: GL_RGB8
Cinematic texture format: GL_RGB8
---------- Initializing Shaders

Fra : Wizeguy

Dato : 05-06-02 12:39

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
> Hvorfor kan jeg ikke slå Quincunx til i SOF2 ?? den er bare "greyed out"
og
> jeg kan ikke slå det til eller fra.
> FSAA optionen kan jeg godt slå til - både 2x/4x.

Jeg har et GeForce4 Ti4400 og samme problem - Quincunx er "greyed out" inde
i menuen. Men så vidt jeg kan se virker Quincunx hvis man slår det til i
nVidia kontrolpanelet.

> På activisions hjemme side står det kun virker ved GF3/GF4 kort. Jeg har
> GF3Ti-200 understøtter det da ikke quincunx også ?

Jo, det gør det.

Vi må vente bare på, at Raven kommer med en patch der retter problemet.
Forresten er de er også klar over, at spillet kører ret dårligt selv på
high-end maskiner, og derfor arbejdes der på en patch som skulle give bedre
ydelse.
Anders

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 05-06-02 15:30

Ja - jeg glæder mig VIRKELIG MEGET til en patch - spillet lugter meget af
ikke at have været ordentligt programmeret.

Det kan heller ikk' passe at man skal have et GF5 og 3Ghz for at kunne køre
det med nogenlunde gode FPS - ingen bevis på dårlig optimering af spillets
grafik-kode/motor.

Nå, men vi venter på en patch activision/ravensoft - og det helst ASAP !!.
MVH
Niels

Wizeguy <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wLmL8.18336$N46.827856@news010.worldonline.dk...