MS Windows
briani 27239
pludselig genstart!
Fra : Eske

Dato : 04-06-02 19:25

Der var for et stykke tid siden en post om en computer der genstartede
spontant ved fejlmeldinger...

Det skulle så også ske for mig! Jeg har slået "den blå" fejlskærm fra så den
genstarter automatisk, for man fatter jo alligvel ikke et hak af hvad der
står. Men hvis der er nogle kloge hoveder herinde som kan tyde det, gengiver
jeg det gerne.

Men hvad var svaret på den gamle post? Hvad kan årsagen til dette være?
Overophedning? Det sker hovedsagligt under 3d-spil (jeg kører med gforce 2),
altså hvor processoren er under pres. Jeg kører også med 256 pc133 ram og
2*64 pc100 --- kan det have noget at sige? (athlon 1ghz, viachipset/SB live
(har hørt der skulle være noget bøvl med de to i kombination?..))

Tak på forhånd!

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 04-06-02 20:01

"Eske" <eske@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genstarter automatisk, for man fatter jo alligvel ikke et hak af hvad der
> står. Men hvis der er nogle kloge hoveder herinde som kan tyde det,

Det "smarte" ved den blå skærm er at der som regel står et fejlnummer som du
så kan slå op på google. Så for du som regel at vide hvad der er galt.

Mvh. Larsen

Fra : Robert Krag

Dato : 08-06-02 08:53

> Det "smarte" ved den blå skærm er at der som regel står et fejlnummer som
du
> så kan slå op på google. Så for du som regel at vide hvad der er galt.

Jeg har nu prøvet flere gange at søge på www.google.com med forskellige
numre fra de blå skærme, men der bliver ikke fundet noget.

Eksempel:
"En alvorlig udtagelsestilstand 0E opstod ved 0028C00c16AC i VXD
SymTDI(01)+0001606C. Det aktive program vil blive afsluttet."

Hvor meget af det ovenstående skulle være nok i søgefeltet på www.google.com

Robert

Fra : Eske

Dato : 04-06-02 21:32

Måske skulle jeg lige tilføje at A) den går KUN ned under 3d-spil og B)
mange af gangene hvor den går ned og genstarter kommer den med
fejlmeldingnen "floppy disk error 40(eller 44 eller deromkring)" - der er
selvf. ingen disk i drevet! - når den scanner efter drives.

Fra : Eske

Dato : 04-06-02 22:30

Glemte lige en vigtig bemærkning: jeg kører XP-..

Fra : Jacob D. Larsen

Dato : 04-06-02 21:38

Hvis du køre Windows 2000 kunne dette link
måske hjælpe dig.
Jeg har haft ligende problemer med AMD og Microsoft
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871,00.html

Fra : Leony

Dato : 05-06-02 07:34

> [...]

> Men hvad var svaret på den gamle post? Hvad kan årsagen til dette være?
> Overophedning? Det sker hovedsagligt under 3d-spil (jeg kører med gforce

Det kan være cpu bliver for varm. Har du tjekket temperaturen på den.
En anden mere sandsynlig forklaring, siden det kun sker i spil, er:
Dit grafikkort får for lidt strøm.
Dine drivere til grafikkortet skal tjekkes for konflikter, evt kan du prøve
en ældre/nyere alt efter hvor up to date du er.
Prøve med en anden strømforsyning måske kan den ikke klare presset.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/