Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til Canon Digital IXUS !
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 04-06-02 17:05

Jeg har et Canon Digital IXUS camera.

Pludselig en dag da jeg skulle ligge billeder ind på min computer (Windows
XP Pro DK) poppede det op med at "windows havde fundet nyt Hardware" og at
dette skulle installeres !!!

Nå pyt tænkte jeg og fandt mit software (det medfølgende til kameraet) frem
og begyndte at installere det igen. Men uden held

Windows kommer med følgende fejl meddelelse:

"Der opstod en fejl under installering af enheden"

"Klassens installationsprogram har nægtet anmodningen om at installere eller
opgradere denne enhed" !?!?!

Jeg har prøvet at slette alt software for igen så at installere på ny - men
den samme fejlmelding kommer frem igen!

Hvad kan jeg eventuelt prøve at gøre - jeg er ved at blive tosset over ikke
at kunne "tømme" kameraet for billeder.

Håber nogle af jer eksperter derude har et godt råd.

Med venlig hilsen

Thomas Ø.

PS. Det har virket upåklageligt det sidste år.

PPS. Har prøvet at hente det sidste nye software ude fra Canons hjemmeside -
men også uden held...

Fra : Erik

Dato : 04-06-02 17:27

> [...]
eller
> opgradere denne enhed" !?!?!
>
> Jeg har prøvet at slette alt software for igen så at installere på ny -

Når du har afinstalleret programmet skal du slette de underbiblioteker
softwaren
har oprettet under Programmer, inden du geninstallerer, ellers går der kage
i det.

Fænomenet med at windows ævler om ny harware har jeg oplevet med en
mus med knækket ledning, er dit kabel i orden?.

Mvh
Erik

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 08:40

Løsningen på dit problem er let : en kortlæser. Har du iøvrigt at
geninstalere igen, men prøve denne gang at bruge den anden usb port. Det gør
nogen gange en forskel.

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 05-06-02 23:35

Jubii - nu fandt jeg ud af det.

Jeg skulle bare slå systemgendannelse fra og vupti så kunne jeg installere
det.

Thomas