MS Windows
briani 27239
Recording Control ->Video & Aux
Fra : Ingolf

Dato : 04-06-02 16:48

Hej

Benytter Winxp pro uk.
Jeg har et soltek 75-kv motherboard, hvori der er indbygget lydkort, af
typen AC'97.
Jeg har yderligere et Tv tuner kort af typen ATI TV Wonder (PCI).

Hvis jeg kigger under mine "recording controls" (dobb. klik på højttaler
ikonet, og vælg props->recording) har jeg følgende kilder jeg kan optage lyd
fra:

1. Recording
2. Stereo Mixer
3. Microphone
4. Line-in
5. CD-Player
6. Video
7. Aux

Og her er deres brug.. ret mig hvis jeg tager fejl.

1. "Recording." Meget sigende navn? Denne kan jeg overhovedet ikke
indstille, og fremkommer som 'grayed out'. Den har en "Mute All" checkbox,
som slukker alle input kanaler, hvis checked.

2. "Stereo Mixer". Hvs jeg vælger denne kan jeg optage en lyd fra flere
forskellige inout af gangen. F.eks kan jeg optage MIDI sammen med jeg
afspiller en mp3 i winamp(WAV), og samtidigt med jeg afspiller en lyd-cd.

3. "Microphone". Ja.. bagpå min computer er der et stik hvor der står
"mic-in", og det er denne kanal. Brugen siger sig selv... Dette stik er som
regel et alm. stereo signal.

4- "CD Player". Yep.. jeg har et stik på mit motherboard, hvor jeg
tilslutter kablet fra cdrom drevet. Jeg har endda 2 stik til dette formål.
Uanset hvilket jeg benytter er det stadig "CD Player" der kontrollere disse
inputs.

5. "Video". Hmmm.. tjaaaa jeg ved ikke hvad denne bruges til. Jeg vil
umiddelbart tro at den havde noget at gøre med mit tv tuner kort, men
nixen... dette er forbundet til "cd player" på motherboardet. Jeg har heller
ikke nogen mulighed for at overføre lyden fra tv tuner kortet digitalt til
denne indgang... hvad jeg ved af. Der findes heller ikke noget "Video" stik
på motherboard, eller bag på computeren. Er der nogen der ved hvad denne
bruges til ?

6. "AUX". Auxillary, så vidt jeg husker fra mit gamle stereoanlæg. Skulle i
bund og grund være et alm. stereo input signal. Der findes heller ikke noget
"AUX" stik på motherboard, eller bag på computeren. Er der nogen der ved
hvad denne bruges til ?

Evt.. et sted hvor sådan noget er beskrevet. Min lydkort manual siger intet
om disse inputs.