Se hvem der bruger nettet
Fra : Thomas Demant

Dato : 04-06-02 16:26

Jeg har et mindre netværk, der er på nettet via en Windows XP Prof. maskine,
der agere proxyserver (via den indbyggede "Del
internetforbindelse"-funktion. Jeg er villig til at skifte program, hvis det
er nødvændigt).
Nu er problemet så, at jeg gerne vil have en liste over hvor meget hver
enkel klient sender og modtager fra nettet pr. time (altså en log over hvor
maget hver enkelt har sendt/modtager).
Jeg vil helst gøre dette uden at skulle hen at installere noget på
klienterne. Hvis det er muligt at få lidten over "trafikanter" opgivet med
hostname/computernavn og ikke med IP, ville det også være rigtigt godt.

På forhånd tak

--
Thomas

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-06-02 10:38

Thomas Demant wrote:
> Nu er problemet så, at jeg gerne vil have en liste over hvor meget hver
> enkel klient sender og modtager fra nettet pr. time (altså en log over hvor
> maget hver enkelt har sendt/modtager).

Det opfylder ikke helt dit behov (omkring pr. time), men prøv

http://www.ntop.org/

Dog kan opgørelse på time bases måske opnåes i sammenarbejde med RRD,

http://www.ntop.org/RRD/

Fra : Thomas Demant

Dato : 06-06-02 17:03

> Det opfylder ikke helt dit behov (omkring pr. time), men prøv
> http://www.ntop.org/
Ok. Mange tak.

--
Thomas

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-06-02 12:21

> [...]
> hostname/computernavn og ikke med IP, ville det også være rigtigt godt.

Prøv denne proxy: http://www.dh.dk/winproxy/

Der kan du lave en log over; hvem er på, og hvorlænge. Du kan yderliger
logge hvilke sider de har besøgt.

Per