Forskel på vibrator ?????
Fra : [2500] André

Dato : 04-06-02 13:34

Er der nogen der har erfaring med hvor meget de
forskellige modeller ryster. Min 3330 ligger meget
stille på bordet og summer. En kollega som har en
8310 skal skynde sig inden den har danset hen
til kanten og er ved at falde ned. Når man står med
begge telefoner i hånden og de begge ringer, så
kan jeg også mærke tydelig forskel.

Fra : Brian Fisker

Dato : 04-06-02 13:56

< snip - spørgsmål om vibrator >

Mine erfaringer er, at lette telefoner vibrerer mere. Dette er jo heller
ikke så underligt, da mindre masse skal flyttes

\Mandla

Fra : Klitgaard

Dato : 04-06-02 14:55

"Brian Fisker" <Roye@FJERNESkom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Mine erfaringer er, at lette telefoner vibrerer mere. Dette er jo heller
> ikke så underligt, da mindre masse skal flyttes

Korrekt, min Alcatel 511 slår endda 8310'eren - man tror sgu næsten der er
jordskælv når den brummer.

--
....Klitgaard

Fra : Morten Jensen

Dato : 04-06-02 16:33

Min N6510 har en meget diskret brummen...

PS: Jordskælv er måske en smule overdrevet

Fra : [2500] André

Dato : 04-06-02 20:31

> < snip - spørgsmål om vibrator >
>
> Mine erfaringer er, at lette telefoner vibrerer mere. Dette er jo
heller
> ikke så underligt, da mindre masse skal flyttes

Netop derfor holdte jeg telefonerne i hånden, således at jeg kunne
bedømme styrken af vibrationerne rimeligt objektivt.

Fra : Søren Larsen

Dato : 04-06-02 22:58

> [...]
> 8310 skal skynde sig inden den har danset hen
> til kanten og er ved at falde ned. Når man står med
> begge telefoner i hånden og de begge ringer, så

Der er stor forskel. Vibratoren er bare en simpel motor med en lille
kontraklods på (vesentlig større på 8210 end på 3310). Der er både forskel
på størrelsen af disse vægtklodser og på hastigheden de drejer rundt med.
Det er helt rigtigt at telefonens vægt også spiller ind, da dennes vægt har
direkte betydning på hvor stor en masse der skal flyttes.

Mvh.
Søren Larsen

-------
Blåt, rødt og hvidt lys monteres i Nokia telefoner.
Unlock af Siemens, Ericsson og Nokia i Aalborg og klarer det mens du venter.
Displays sælges til de fleste Nokia-modeller.
-------