MS Windows
briani 27239
Fra ME til W.98
Fra : Carl Ansgar Andersen

Dato : 03-06-02 22:36

Systemet er blevet meget ustabilt, og jeg overvejer at opgive ME og i
stedet installere Windows98.
Kan jeg nøjes med at slette Windows mappen og derefter installere W98,
eller anbefales det at formatere hele drevet.
Har taget backup af mine private filer i dokumenter, men der ligger
alligevel adskillige programmer med diverse indstillinger som jeg
gerne vil bevare.
M.v.h.
Carl Ansgar Andersen. Bornholm

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 22:48

Carl Ansgar Andersen skrev:

> Kan jeg nøjes med at slette Windows mappen og derefter installere
> W98, eller anbefales det at formatere hele drevet.

I min verden er den bedste løsning altid at formatere og starte
forfra, men det er der delte meninger om.

> Har taget backup af mine private filer i dokumenter, men der
> ligger alligevel adskillige programmer med diverse indstillinger
> som jeg gerne vil bevare.

Ja, faktisk er de indstillinger man gerne vil have i de forskellige
programmer det der tager længst tid at genskabe, men hvis man lige
giver sig tid kan det ordnes på en dags tid eller to, afhængig af
hvor mange programmer man bruger forstås. Når alt er stillet som du
gerne vil have det kan jeg anbefale at lave et image af instal-
lationen med et program som Norton Ghost eller PowerQuest DriveImage
Pro. Det betyder at du aldrig mere behøver at skulle installere det
hele forfra, for du kan bare genindlæse det image når og hvis Windows
begynder at blive ustabil.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-02 00:41

Mon, 03 Jun 2002 21:36:12 GMT, skrev ansgar-slet-@post3.tele.dk
(Carl Ansgar Andersen):

>Har taget backup af mine private filer i dokumenter, men der ligger
>alligevel adskillige programmer med diverse indstillinger som jeg
>gerne vil bevare.

Disse indstillinger vil du ikke bevare, bl.a. bliver der skabt en
ny registreringsdatabase.