MS Windows
briani 27239
Hvordan kommer jeg af med Gator?
Fra : Jette

Dato : 03-06-02 21:45

Jeg har brugt Ad-Aware 5.82 til at checke for spyware på min pc.
Den fandt bl.a. Gator, som uden mit vidende har sneget sig ind på min pc!

Iflg Ad-Aware har jeg Gator filer i disse to mapper:
C:\Program Files\Common Files\GMT og C:\Program Files\Common Files\CMEII

Ad-Aware kan ikke fjerne Gator, og den fremgår heller ikke i listen når jeg
går ind i Add/Remove Programs.

Jeg har læst forskellige steder på nettet, men det er ikke lykkedes mig at
finde ud af hvordan jeg kommer af med den... for jeg kan vel ikke bare
slette de to ovennævnte mapper?

Nogen forslag?

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-02 22:53

Mon, 3 Jun 2002 22:44:46 +0200, skrev "Jette" <jni@omnix.dk>:

>Ad-Aware kan ikke fjerne Gator, og den fremgår heller ikke i listen når jeg
>går ind i Add/Remove Programs.

En søge maskine er en herlig ting

Ved søgning på remove Gator på google.com kommer, der flere
hints, hvor det første lyder meget brugbart (og sikkert også
andre)

<http://www.pchell.com/support/gator.shtml>

Fra : Jette

Dato : 03-06-02 23:29

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> En søge maskine er en herlig ting

Det har du helt ret i ... og jeg har også søgt højt og lavt.

> Ved søgning på remove Gator på google.com kommer, der flere
> hints, hvor det første lyder meget brugbart (og sikkert også
> andre)

Det prøvede jeg også, og den side du foreslår, har jeg også besøgt.
Informationen på siden går ud på at bruge Add/Remove... men som jeg skrev i
mit første indlæg, kan jeg ikke se Gator i listen, og så kan jeg jo heller
ikke bruge Add/Remove...

Mvh. Jette

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 23:49

Jette skrev:

> [...]
> men som jeg skrev i mit første indlæg, kan jeg ikke se Gator i
> listen, og så kan jeg jo heller ikke bruge Add/Remove...

Har du set denne her:
http://www.meikom.de/service/tips.htm ?

Hvad C:\Program Files\Common Files\CMEII angår, så burde der ikke ske
noget ved at slette mappen helt. Prøv evt. at slette den så den kun
ryger i papirkurven og se så om du får fejl. Hvis du ikke gør så tøm
papirkurven.

Jeg kan også forestille mig at der findes nogle "Gator-nøgler" i
registreringsdatabasen, men det undrer mig lidt hvis AdAware ikke kan
fjerne dem for det plejer den da at kunne.

Madsen.

Fra : Jette

Dato : 04-06-02 22:32

"Madsen" skrev:
> Har du set denne her:
> http://www.meikom.de/service/tips.htm ?

Det tror jeg ikke... men jeg kigger lige...

> [...]
> noget ved at slette mappen helt. Prøv evt. at slette den så den kun
> ryger i papirkurven og se så om du får fejl. Hvis du ikke gør så tøm

Okay.. lyder fornuftigt Det vil jeg prøve...

> Jeg kan også forestille mig at der findes nogle "Gator-nøgler" i
> registreringsdatabasen, men det undrer mig lidt hvis AdAware ikke kan
> fjerne dem for det plejer den da at kunne.

Hvis jeg ikke kan se Gator i oversigten Add/Remove programs, tyder det så
ikke på at registreringerne er slettet?.. eller hur?

Mvh. Jette

Fra : Madsen

Dato : 04-06-02 22:44

Jette skrev:

> Hvis jeg ikke kan se Gator i oversigten Add/Remove programs, tyder
> det så ikke på at registreringerne er slettet?.. eller hur?

Du kan sagtens have et utal af nøgler i regdatabasen som refererer
til et eller andet program, uden at der findes en mulighed for af
afinstallere programmet via Add/Remove i kontrolpanelet. Selv efter
at du har fjernet et program via Add/Remove kan der være mange
nøgler i regdatabasen som ikke bliver fjernet. Det er derfor det er
en god idé at bruge et program som kan rydde op i regdatabasen.
(Regcleanere bliver de normalt kaldt.)

Madsen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 04-06-02 08:13

Hehehe
Den er god! søg på google "remove gator" 15.000+ hits så kan man ikke
forlange at den informationen man skal bruge er mellem de første hits
nææææ i bliver nød til at lege lidt mere med google, vær lidt
opfindsom når man er oppe på flere tusinde hit sætte flere søge
ord på! prøv fx. disse søgeord:
C:\Program Files\Common Files\GMT
C:\Program Files\Common Files\CMEII
gator cmeII
gator gmt
cmeII gmt
remove gator spyware regedit
overstående søgning gav nogle fine links om spyware OT jeg skal lege
videre med *.reg fil der findes på denne side
http://www.ceepeeu.com/b407spy.html

Fald aldrig over den først løsning, men tjek lige et par sider ud
først, og se om de er enige

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-02 22:35

Tue, 04 Jun 2002 09:13:10 +0200, skrev IzNoGoUd
<iznogoud@iznogoud.dk>:

>Den er god! søg på google "remove gator" 15.000+ hits så kan man ikke
>forlange at den informationen man skal bruge er mellem de første hits

De første hits på google plejer nu at være meget brugbare.

Fra : Jette

Dato : 04-06-02 22:47

"IzNoGoUd" skrev:
> Hehehe
> Den er god! søg på google "remove gator" 15.000+ hits så kan man ikke
> forlange at den informationen man skal bruge er mellem de første hits

Well, jeg synes i det hele taget det er lidt dumt bare at henvise folk til
en søgemaskine, når de spørger i en NG.

I 90% af alle tilfælde hvor jeg er i tvivl om noget, finder jeg det vha.
Google, men hvis jeg føler mig lidt på herrens mark, og har på fornemmelsen
at det er hurtigere at spørge i en NG, så gør jeg det i stedet for. Jeg
mener... hvorfor bruge 1 time med Google, hvis man kan nøjes med 15 min. ved
at spørge i NG'en

Så jeg synes at Knud er lidt for hurtig i vendingen, når han bare henviser
til søgemaskinen... og hvis vi alle burde finde vores svar dér...hvorfor så
overhovedet have NG'erne...?

Nå, men lad nu det ligge

> Fald aldrig over den først løsning, men tjek lige et par sider ud
> først, og se om de er enige

God idé... det plejer jeg også at gøre....

Mvh. Jette

Fra : JOHANSEN

Dato : 04-06-02 10:42

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har læst forskellige steder på nettet, men det er ikke lykkedes mig at
> finde ud af hvordan jeg kommer af med den... for jeg kan vel ikke bare

Prøv programmet : SPYBOT
http://beam.to/spybotsd

--
mVh
Jens

Fra : Jette

Dato : 04-06-02 22:51

"JOHANSEN" skrev:

> Prøv programmet : SPYBOT
> http://beam.to/spybotsd

Okay.. den ser interessant ud.. den vil jeg prøve

Mvh. Jette