MS Windows
briani 27239
DVDafspilning i WinXP mediaplayer
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 03-06-02 21:58

Hej,

Da jeg for snart nogen måneder siden installerede winXP på min maskine,
mener jeg bestemt at kunne huske, at jeg sagtens kunne afspille DVDfilm i
mediaplayeren.

Dette kan ikke lade sig gøre længere og oveni det, så afspilles filmene også
temmeligt "flagrende" i andre DVDafspillere som fx winDVD og powerDVD.

Er der noget jeg kan gøre? Installere en bestemt komponent igen igen - Jeg
kan ikke finde en standalone version af mediaplayer 8.0 til geninstallation.
Jeg har også prøvet at se, om lige præcis denne komponent kunne
geninstalleres via windowsinstalleren i kontrolpanelet. Uden held.

Jeg vil nemlig helst undgå en gen-/oveniinstallation af windows.

Er der nogen løsninger?

mvh

Kamran

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-02 22:56

Mon, 3 Jun 2002 22:58:17 +0200, skrev "Kamran Sarwar"
<KamranSarwar2000@hotmail.com>:

>Da jeg for snart nogen måneder siden installerede winXP på min maskine,
>mener jeg bestemt at kunne huske, at jeg sagtens kunne afspille DVDfilm i
>mediaplayeren.

Prøv at hent et m2v codec på
<http://www.cliprex.com/pages/downloads.html>.

Jeg ingen dvdafspiller (WinDVD osv.) kun mediaplayer, der følger
med XP og kan sagtens se dvd i mediaplayeren med dette codec.

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 04-06-02 21:50

Hej Knud, tak for dit forslag. Men det har desværre ikke hjulpet.

Der er sket det, at jeg pludseligt ikke kan afspille DVD i mediaplayer 8.0
XP. Det kunne jeg godt tidligere.

Men nu tænker jeg, om det måske kan hænge sammen med, at jeg har "updateret"
min XP via windowsupdate hos Microsoft og kan det så tænkes, at man nu skal
"betale" for en dvd-dekoder til mediaplayer?

For efter at jeg har tjekket alt ud på MS's support sider ang. dvd
afspilning og mediaplayer, fandt jeg link til en betalingsside hvor man
kunne betale/downloade diverse DVDdekodere. Så måske hænger det sammen med
opdateringen. Men så igen - hvis I andre også har opdateret og stadig kan
afspille DVD, så er min teori jo falsk.

mvh

Kamran

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 01:55

Tue, 4 Jun 2002 22:50:06 +0200, skrev "Kamran Sarwar"
<KamranSarwar2000@hotmail.com>:

>Men så igen - hvis I andre også har opdateret og stadig kan
>afspille DVD, så er min teori jo falsk.

Jeg kører WindowsUpdate jævnligt, kan ikke lige huske om, der har
været noget til mediaplayeren deriblandt.

Men jeg har hentet det meste, som jeg er blevet tilbudt.