MS Windows
briani 27239
Linieskift i dos prompten?
Fra : Kasper Lund

Dato : 03-06-02 21:30

hej ng.
Hvordan laver jeg et linieskift i dosprompten - altså skriver flere
kommandoer efter hinanden, hvis i forstår hvad jeg mener.

hvordan skriver jeg f.eks. denne i èn lang linie?:
:loop
net send navn besked
goto loop
pause

--
Venlig Hilsen Kasper
hr_overgeneral@hotmail.com

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-06-02 21:46

Hej!

Kasper Lund wrote:

> Hvordan laver jeg et linieskift i dosprompten - altså skriver flere
> kommandoer efter hinanden, hvis i forstår hvad jeg mener.

Skriv dine dos-kommandoer i en batch-fil. Du kan lave dem fra Windows ved at
lave en tekstfil (højreklik og vælg new-> text file) med efternavnet .bat - nu
kan du højreklikke, vælge edit og skrive dine kommandoer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : MaDah

Dato : 03-06-02 21:54

"Kasper Lund" <cerberus@pc.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan skriver jeg f.eks. denne i èn lang linie?:
> :loop
> net send navn besked
> goto loop
> pause

Skriv det ind i en tekst fil og omdøb til .bat
Så vil den bliver ved at at udføre det.
Det svarer bare til at bliver ved med at sende den samme besked hele tiden.

Fra : Kasper

Dato : 04-06-02 07:31

On Mon, 3 Jun 2002 22:53:38 +0200, "MaDah" <madah@mail.dk.nospam>
wrote:

>"Kasper Lund" <cerberus@pc.dk> skrev i en meddelelse

>Skriv det ind i en tekst fil og omdøb til .bat
Ja, det kan man jo, men hvis jeg nu bare skal skrive det ind i en
linie i dosprompten - kan man ikke det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-06-02 08:56

Nej.

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-06-02 17:01

"Kasper" scribbled:

> Ja, det kan man jo, men hvis jeg nu bare skal skrive det ind i en
> linie i dosprompten - kan man ikke det?

Ikke i en windows kommando prompt, men i en CygWin
(http://www.cygwin.com) prompt. Alle fordelene ved et stærkt
kommandolinjesprog, uden at skulle installere Linux. For et par dage
siden skrev jeg en "one-liner" der hentede hele arkivet fra
http://www.userfriendly.org, så man må sige at den kan en del ...
--
PeKaJe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-06-02 18:27

Hej!

Kasper wrote:

> Ja, det kan man jo, men hvis jeg nu bare skal skrive det ind i en
> linie i dosprompten - kan man ikke det?

Tjo, du kan gøre flg:

echo :loop >> run.bat
echo net send navn besked >> run.bat