MS Windows
briani 27239
Opstartsproblemer WinMe
Fra : Jens Niemann Olesen

Dato : 03-06-02 20:22

Hej,

Min PC har hidtil virket upåklagelige, men den sidste uges tid har den været
meget ustabil uden at jeg har ændret eller installeret noget. Det er primært
under opstart der sker mystiske ting. Henimod afslutningen af
opstartsprocessen, hvor de små programmer i værktøjslinjen startes, går
maskinen ofte i stå. Det er ikke nødvendigvis altid det samme sted. Jeg har
prøvet at slette enkelte opstartsprogrammer uden at det har løst problemet.
Jeg har flere gange været nødt til at boote PC´en indtil 10 gange og
pludselig starter den uden problemer. Andre gange starter den normalt op.

Jeg har også lagt mærke til at de ændringer jeg foretager i opsætningen
(eks. meddelelse ved modtagelse af ny post) i Outlook, nu kun gælder indtil
jeg har haft programmet lukket. Det samme gælder exploren - "oversigten"
nulstilles hvergang programmet har været lukket.

Jeg har prøvet at køre "vedligeholdelsesprogrammet" og opdatere diverse
drivere. Jeg overvejer nu at formatere harddisken, men det er jo et stort
arbejde.

Nogen bud på hvad der kan være galt. Software konflikter eller hardware
problem?

Min konfiguration:

AMD Thunderbird 800
Asus A7V bundkort
3D Prophet Guillimot 32 ram (Nvidia Geforce DDR)
75GXP IBM harddisk 30,7GB, 7200RPM
512 ram 133
Windows Me

På forhånd tusinde tak for hjælpen!