Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udprintning af mange billeder !
Fra : SFM

Dato : 03-06-02 19:12

Har en folder med en del billeder som alle skal printes ud i 10x15 i
en ordentlig kvalitet.

Findes der et program som kan klare dette automatisk, ved bare at
henvise til den aktuelle folder ?

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-06-02 21:53

ACDSee, Ulead Photo Explorer kan gøre det.
Mvh,
Hans

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 22:04

SFM skrev:

> Har en folder med en del billeder som alle skal printes ud i 10x15 i
> en ordentlig kvalitet.

Se dine svar i news:dk.edb.grafik og se også gerne:
http://usenet.dk/netikette/crosspost.html

Madsen.

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 08:54

Du er galt på den billeder = foto. Ikke edb. Så skulle alle indlæg ang
digital kamera også være under edb, ikk.

Fra : Madsen

Dato : 05-06-02 13:23

WebCat skrev:

> Du er galt på den billeder = foto. Ikke edb. Så skulle alle indlæg
> ang digital kamera også være under edb, ikk.

Jeg skriver til "SFM" at han kan kigge de svar han har fået i
dk.edb.grafik for her har han også fået nogle brugbare svar.
Han har sendt en kopi af det samme indlæg i begge grupper, hvilket
ikke er ret smart og derfor sendte jeg et link til:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> - hvor han kan lære en
bedre måde at gøre det på.

Det kunne også være dejligt hvis du kiggede lidt på denne her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 08:57

Den fedeste kvalitet på digitale billeder får du hos din fotohandler.
Prøv www.photocare.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-02 10:18

WebCat wrote:

> Den fedeste kvalitet på digitale billeder får du hos din fotohandler.
> Prøv www.photocare.dk

Sludder og vrøvl, med en god fotoprinter kan man selv printe billeder,
der er lige så flotte som dem fotohandleren kan levere.

Fra : emj

Dato : 05-06-02 13:28

Niels Ebbesen skrev i <3CFDD748.BB929E0A@niels-ebbesen.net>:

>Sludder og vrøvl, med en god fotoprinter kan man selv printe billeder,
>der er lige så flotte som dem fotohandleren kan levere.

Vel kan man da så. Folks skal bare købe noget ordentligt fptopapir,
som passer til deres printer og ikke spilde penge på forkert papir.

Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 19:16

Jeg er uenig. Jeg vil gerne se jer bevise den påstand. Det lyder næsten som
om I aldrig har set hvor godt et digital billede kan blive, dog inrømmet, en
god printer med det rigtige papir gør dedt godt.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-02 21:12

WebCat wrote:

> [...]
> næsten som om I aldrig har set hvor godt et digital billede kan
> blive, dog inrømmet, en god printer med det rigtige papir gør

Du skal være velkommen til at være uenig, det vil jeg ikke anfægte, men
jeg kan kun sige, at din erfaring med udprintning af billeder, må stamme
fra nogle af de billige printere til 1200 - 1500 kr.

Fra : WebCat

Dato : 07-06-02 20:21

Nix, jeg har set de bedste. fra 5.000, til 125.000,- kr. fåes de bedere ?

Fra : John

Dato : 05-06-02 19:25

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Vel kan man da så. Folks skal bare købe noget ordentligt fptopapir,
> som passer til deres printer og ikke spilde penge på forkert papir.

Jeg lavet flere billeder, som jeg også har fået lavet hos fotohandleren, og
i alle tilfælde får jeg bedre (og mere farveægte) resultater selv.

Fra : Morten Grouleff

Dato : 06-06-02 18:56

"John" <hansenj@tdcadsl.dk> writes:

> "emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg lavet flere billeder, som jeg også har fået lavet hos fotohandleren, og
> i alle tilfælde får jeg bedre (og mere farveægte) resultater selv.

Det lyder som en god printer + papir kombination. Må man spørge hvilken
og til omtrent hvilken pris?

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : emj

Dato : 06-06-02 19:17

Morten Grouleff skrev i <m38z5sb8bt.fsf@port.grouleff.com>:

>Det lyder som en god printer + papir kombination. Må man spørge hvilken
>og til omtrent hvilken pris?

Jeg har en gammel HP Deskjet 710 C og bruger HP premium photopapir
glossy til den.
Jeg har også en HP photosmart 100, som jeg bruger HP premium plus
photo paper glossy til.

Printere kan du selv finde priserne på Se www.edbpriser.dk
Papiret koster 4-5 kr pr A4 ark HP premium photopapir glossy
HP premium plus photo paper glossy 10x15 cm koster også 4-5 kr pr stk.

Hilsen emj

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-06-02 22:41

emj wrote:

> Jeg har en gammel HP Deskjet 710 C og bruger HP premium photopapir
> glossy til den.
> Jeg har også en HP photosmart 100, som jeg bruger HP premium plus
> photo paper glossy til.

Når det er derfor du har den holdning, efter min mening så er det kun de
bedre EPSON printere, der kan lave en ordelig kvalitet fotoprint.

Fra : Lotte M

Dato : 06-06-02 23:52

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev :

> Jeg har en gammel HP Deskjet 710 C

Så'n en har jeg også, men jeg kan ikke skrive pæne fotos ud på
den - og når det lykkes at lave acceptable print, er det altid efter
en del prøver.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : John

Dato : 08-06-02 11:14

"Morten Grouleff" <morten-nospam020606@grouleff.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en god printer + papir kombination. Må man spørge hvilken
> og til omtrent hvilken pris?

Epson 740 med S041140 (Epson papir)og påført Tetenal UV coating (spray).
Printeren føres ikke mere, men hvis jeg siger jeg gav i omegnen af 2900,- er
det nok ikke helt forkert...Papiret bør kunne fåes for omkring 80-90,- for
tyve stk A4.

Til grund for påstanden om mere farveægthed skal lægges en direkte
sammenligning mellem A4 kopi bestilt hos fotohandleren (af dias og lavet
"digitalt") og hjemmelavet print ud fra scanning med Minolta Dimage Scan
Dual (8 Megapixel).

Fotohandlerens print lider konstant af en unaturlig overdreven
farevelægning. Samt en ofte forbløffende mangel på kontrast, til trods for
den i teorien overlegne printerteknik.

--
MVH
John K Hansen