Påsætning af stik rj45
Fra : Anders Lund

Dato : 03-06-02 18:37

Jeg har samlet et 30 cat 5 RJ45 kabel, dvs jeg har selv sat stikne på.
Desværre virker kablet ikke, jeg har nok haft problem med en enkelt leder.
Er nogle fif eller triks til hvordan man gør? Jeg kunne meget godt tænke mig
en guide, hvis der var en der havde et link.
Hvordan skal ledningerne afisoleres, her tænker jeg hovedsagligt på
hvormeget?

mvh
Anders Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-02 18:53

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> wrote in message

> Jeg har samlet et 30 cat 5 RJ45 kabel, dvs jeg har selv sat stikne på.
> Desværre virker kablet ikke, jeg har nok haft problem med en enkelt leder.

For det første, fatter jeg ikke hvorfor man gider samle patch kabler selv??
De kan fås meget meget billigt.. Hvis man køber de rigtige steder... Tror
jeg fik købt et Netkort og et 5 meter patch kabel for 105 kroner inkl. moms
i tidernes morgen...

> Er nogle fif eller triks til hvordan man gør? Jeg kunne meget godt tænke
mig
> en guide, hvis der var en der havde et link.

http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm

Et par i midten, et par i hver side.. Og et par fordelt på hver side af det
midterste par.

Det samme gøres i begge ender. Hvis det skal være krydset bytter man 2 af
parene som set på fig2 på siden.

> Hvordan skal ledningerne afisoleres, her tænker jeg hovedsagligt på
> hvormeget?

De skal slet ikke afisoleres... Det klarer skærerklemmerne. Som hakker sig
ned i ledningen.

Men der skal vel afisoleres ca. 13 mm af kappen på kablet. Husk ikke at
opsnø mere end godt er.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 04-06-02 09:06

On Mon, 3 Jun 2002 19:53:23 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>For det første, fatter jeg ikke hvorfor man gider samle patch kabler selv??

Du har ret, men jeg samler selv hvis kablet skal føres gennem en væg.
Det går jo ikke så let med et købt kabel hvor stikket er påsat.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-02 16:39

"Peter Bjoern" <PeterBjoern@mail.dk> wrote in message

> Du har ret, men jeg samler selv hvis kablet skal føres gennem en væg.
> Det går jo ikke så let med et købt kabel hvor stikket er påsat.

Nej, men så sætter man da en væk dåse op. Trækker installationskabel dertil
og montere.. Og tilslutter et 2 meters penge patvh kabel til den fine dåse
på vægen

Fra : Thomas Demant

Dato : 04-06-02 18:53

> Nej, men så sætter man da en væk dåse op. Trækker installationskabel
dertil
> og montere.. Og tilslutter et 2 meters penge patvh kabel til den fine dåse
> på vægen
Ser mere prof ud, men det er nu også en hel del dyrere at købe dåser,
desværre.

--
Thomas

Fra : Arne Keller

Dato : 04-06-02 20:38

On Tue, 4 Jun 2002 19:52:36 +0200, "Thomas Demant"
<thomas.demant@adslhome.dk> wrote:

>dertil
>Ser mere prof ud, men det er nu også en hel del dyrere at købe dåser,
>desværre.

Jeg har svært ved at se at 100-150 kroner til en dåse og en konnektor
i hver ende skulle gøre installationen uoverkommelig.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-02 20:58

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message

> Ser mere prof ud, men det er nu også en hel del dyrere at købe dåser,
> desværre.

Tjaa,, men så behøver du da ikke værktøj ala en tang til stikkene....
Minimalt værkstøj bruges til Lexcoms stik... En lille bidetang er nok. og
måske en skarp kartoffelkniv til kablets kappe... og så selvf. en
skruetrækker og et par skuer

Fra : Thomas Demant

Dato : 03-06-02 19:07

> [...]
> en guide, hvis der var en der havde et link.
> Hvordan skal ledningerne afisoleres, her tænker jeg hovedsagligt på
http://home19.inet.tele.dk/usg/guider/rj45.html

Med venlig hilsen
Thomas Demant