Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera og junglen af reviews
Fra : Kenneth Bon

Dato : 03-06-02 18:36

Davs

Da skattefar var lidt flink ved mig - har jeg nu bestemt, at jeg må have et
kamera (digitalt)... Jeg har læst hele denne gruppe igennem (så mange nye
tråde jeg nu kunne se) - og har også besøgt Marks fint anviste links til
diverse reviews.

Jeg mangler bare lige det sidste, der gør at jeg beslutter mig for et
bestemt kamera....

Mine behov er små :

2 mp - evt. 3 hvis pris/kvalitet vil det
Skal bare tage alm. billeder - ude og inde - familie, sport osv
Gerne eet der ikke suger max batterier
Perfekt billedkvalitet - gør ikke noget det er lidt indviklet at bruge (jeg
skal nok lære det)
Pris helst under 5.000.

Diverse review-sites og brugermeninger synes at favorere Canon fremfor andre
mærker.

Jeg vil nu endnu engang høre, om nogen her har erfaring med de kameraer, jeg
so far har studeret...a la Canons A40, IXUS 330, Olympus Camedia 3020 og
C-200, Nikons 775 og 2500 og ikke mindst om Sony leverer varen ?

Undskyld hvis jeg overlapper - synes ellers jeg har læst godt for mig :)

/Kenneth

Fra : Olesen

Dato : 03-06-02 18:46

"Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> so far har studeret...a la Canons A40, IXUS 330, Olympus Camedia 3020 og
> C-200, Nikons 775 og 2500 og ikke mindst om Sony leverer varen ?

Sjovt nok er SONY det eneste ikke "rigtige" gamle fotomærke
som Canon, Olympus og Nikon, men de har nok verdens
bedste objektiv i nogle af deres bedre apparater,
nemmelig ægte Carl Zeiss.....

MVH

Fra : J@N

Dato : 04-06-02 07:00

> Sjovt nok er SONY det eneste ikke "rigtige" gamle fotomærke
> som Canon, Olympus og Nikon, men de har nok verdens
> bedste objektiv i nogle af deres bedre apparater,
> nemmelig ægte Carl Zeiss.....

Det er nu ikke ægte Carl Zeiss, Zeiss har "kun" foretaget beregningerne af
glasset, hvis det var ægte Zeiss-glass, så ville kameraet koste en halv
bondegård.

Jan

Fra : Lars

Dato : 04-06-02 13:57

"J@N" skrev:

> Det er nu ikke ægte Carl Zeiss, Zeiss har "kun"
> foretaget beregningerne af glasset, hvis det var
> ægte Zeiss-glass, så ville kameraet koste en halv
> bondegård.

Så er det da pudsigt at Carl Zeiss fremhæver optikkerne som deres egne.
Vedlagte tekst er sakset fra deres hjemmeside:

"Over 1 million Carl Zeiss lenses manufactured for Sony

The cooperation of Sony and Carl Zeiss in the fields of both digital video
cam-corders and digital still cameras proves highly successful.

Test reports in magazines continually show that the combination of Carl
Zeiss high quality optics and advanced Sony image receiver technology offer
convincing products for the upper end of today's demanding consumer
electronics market. With the "Cyber-shot" line of miniaturized digital still
cameras Sony has now entered the demanding still photography market.

In only four years the Sony and Zeiss cooperation has sold more than a
million cameras with Carl Zeiss optics. The millionth Carl Zeiss lens is a
10 x video zoom lens Vario Sonnar 1,8/ 4,2- 42 in a Sony DCR-PC 100."

- Lars

Fra : Erik

Dato : 03-06-02 21:08

> Undskyld hvis jeg overlapper - synes ellers jeg har læst godt for mig :)

Du kan spørge i øst og vest og få 100og17 forskellige svar, men du finder
ikke bedre grundlag for køb end testene på www.dpreview

Mvh
Erik

Fra : smeden

Dato : 03-06-02 22:12

"Erik" skrev d. 03-06-02 21:08 dette indlæg :

> [...]
>
> Mvh
> Erik
>
> Det er sikkert en god ide ,jeg brugte linket for nogle mdr. siden og
valgte
Sony dsc s75 og er meget tilfreds , model Sony P5 er nok mere
lommevenlig
Der er batteri til rigtig mange billeder. Der mange andre som er
interesante.
Go jagt!
Mvh Smeden

http://www.kandu.dk/

Fra : Alan Thwaites

Dato : 04-06-02 01:26

> [...]
>
> /Kenneth
>
> Hej Kenneth, På Photosig website kan man søge efter
kamera type og se billeder taget med de forskellige.Apparatet der er mest
benyttet (gælder film & digital) er Nikon cp995 med ikke færre end 1.365
billeder.Fidusen er at dette fås nu til 1/2 pris idet der kommer en afløser
om 1-2 mdr. Koster lidt over de 5000.- hos ITbutikken kr.5146.- men man får
meget for pengene.-har selv købt og er ret begejstret. Prøv at se disse
billeder og bedømme alsidigheden .Link her.- >
www.photosig.com/photos.php?camerald=344 > flere
billeder på.- www.fotesque.com (taget med cp990 der er forgængeren
til995 ) > Læs også
spec. + test på www.Dpreview.com >
Alan.

Fra : Ingrid

Dato : 05-06-02 10:18

> [...]
> C-200, Nikons 775 og 2500 og ikke mindst om Sony leverer varen ?
>
> Undskyld hvis jeg overlapper - synes ellers jeg har læst godt for mig :)

Hej Kenneth

Jeg har haft en Olympus c2020 (forgængeren af 3020) i 2 år nu og er meget
tilfreds med den. Den tager skarpe billeder, og har heller ikke problemer
med at tage koncertbilleder uden blitz.
Exempler : http://www.iblog.dk/dutchindk/gallery.asp

Fordelen ved Olympus er at man kan købe extra lenser til den, jeg har f.x.
købt en vidvinkel lens til den, og det fungerer fint. Og den kører på
almindelige AA batterier som kan købes overalt, hvis man nu uforventet løber
tør for batterier.

Jeg ejer også en Canon ixus 300, og fordelen med den er at den er meget
lille, så man kan hurtig tage den med i lommen. Den har sin egen
genopladelige batteri, og vejer meget mindre. Den tager faktisk også
udmærkede billeder, men den er lidt mere lyssvag synes jeg.

Håber det giver dig lidt mere info

Ingrid
http://www.iblog.dk/tv2blog - mere tv-2 om lidt ...
http://www.iblog.dk/dutchindk - Dutch in Denmark

Fra : Kenneth Bon

Dato : 05-06-02 15:17

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> genopladelige batteri, og vejer meget mindre. Den tager faktisk også
> udmærkede billeder, men den er lidt mere lyssvag synes jeg.

[klip]

Tak for alle de gode links og informationer. Der er jo splittelse mellem
canon og de andre mærker - så jeg må se lidt eksempler hist og pist på
Nettet :)

Najs side Ingrid btw - har selv hollandsk mor, der bor på Fyn :)

Jeg går ud fra man også kan få genopladelige batterier til Olympus samt at
ixus 300 ikke som standard har genopladelige batterier :)

/Kenneth

Fra : Ingrid

Dato : 06-06-02 10:24

[klip]
> Najs side Ingrid btw - har selv hollandsk mor, der bor på Fyn :)
Tak, og der er da tilfældigt at du er halv hollænder

> Jeg går ud fra man også kan få genopladelige batterier til Olympus samt at
> ixus 300 ikke som standard har genopladelige batterier :)

Jo man kan købe almindelige genopladelige AA batterier til Olympus.

IXUS 300 er standard leveret med en genopladelig batterie. Der er ingen vej
udenom der !

Fra : Kenneth Bon

Dato : 06-06-02 10:33

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote in message
> [klip]
> Tak, og der er da tilfældigt at du er halv hollænder

> Jo man kan købe almindelige genopladelige AA batterier til Olympus.

Tak for info.

Angående flash-card - bruger 3020'eren så Compact Flash eller kun
SmartMedia - eller kan den klare dem alle ?

/Kenneth

Fra : Ingrid

Dato : 06-06-02 14:02

[klip]
> Angående flash-card - bruger 3020'eren så Compact Flash eller kun
> SmartMedia - eller kan den klare dem alle ?

Olumpus bruger så vidt jeg ved kun Smart Media.

Fra : Kurt Sejr Hansen

Dato : 06-06-02 11:15

Hej

Jeg har lige købe et Samsung 350SE 3.2 Mpixels, lyd, video 3*optisk Zoom og
det hele. De billeder jeg har taget til nu er ganske fine, kamera er nemt at
betjene og alt ser ud til at virke som det skal.
Jeg var også igennem gruppens fine links og henvisninger til reviews, men
endte alligevel hos fotohandleren. Jeg fik presset prisen ned i 4.000 Kr.

mvh
Kurt Sejr Hansen
kurt@sejr-hansen.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 09-06-02 15:34

jeg har selv meget stor glæde af at have investeret i Olympus Camedia
C-2100.
Kameraets objektiv tegner utrolig skarpt, og kameraet er meget nemt at
anvende, og har masser af special effekter.
per