Anbeafaling af bundkort til Athlon XP
Fra : - = KG = -

Dato : 03-06-02 16:58

Så er det upgrade tid, og jeg har kig på en Athlon XP 2000 samt nogle DDR
Ram. Nogle af de krav jeg stiller til bundkortet er:

- højtydende til prisen (surprise)
- ca. 5 PCI porte, 4x AGP, 2 USB og evt et ISA (til mit gamle SB16 - ellers
må jeg investere i nyt lydkort oss :)
- foretrækker et af Asus' produkter pga. gode erfaringer samt tests.
- ingen former for indbygget lydkort/netkort og hvad de ellers har fundet på
af skrammel.

Så er der nogle bestemte bundkort I mener jeg bør kigge nærmere på ?

Mvh KG

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 03-06-02 17:25

Fra : jensen

Dato : 03-06-02 18:02

"Peter Mathiesen" <peter.mathiesen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse
DDR

ja eller vent til abit KX7333R kommer

jensen

Fra : henrik

Dato : 03-06-02 19:40

A7V333! Den har iøvrigt et et onboard lydkort, som næsten kun kan være bedre
end det du har!

mvh
henrik

Fra : - = KG = -

Dato : 03-06-02 19:57

> A7V333! Den har iøvrigt et et onboard lydkort, som næsten kun kan være
bedre
> end det du har!

Det vælger jeg at tro på da jeg har et SB16 fra de tidlige halvfemsere ;)
Men jeg undgår helst indbyggede lydkort - har hørt de ikke er en pind værd
og kan volde store problemer i BIOS osv.

Fra : Brian Schelde

Dato : 03-06-02 20:21

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> wrote in message
> Det vælger jeg at tro på da jeg har et SB16 fra de tidlige halvfemsere ;)
> Men jeg undgår helst indbyggede lydkort - har hørt de ikke er en pind værd
> og kan volde store problemer i BIOS osv.
Det er forholdsvis god kvalitet, godt nok hvis du ikke selv laver musik,
noget bedre end dit SB 16. Har ikke haft nogen problemer med mit endnu, det
funker bare.

Fra : henrik

Dato : 04-06-02 18:20

Jeg forstår din bekymring! Jeg har selv oplevet nogle meget dårlige
eksempler med onboard lyd og video.

Men i dette tilfælde har jeg intet at klage over. Jeg kan ikke høre forskel
fra SB live til Asus Onboard lyd ( det kan skyldes at jeg ikke er den store
"hifi mand").

Noget andet og mere vigtigt for mig, er at det virker og at det ikke stjæler
fra og konflikter med, min øvrige hardware!

mvh
henrik

Fra : Michael Døj

Dato : 06-06-02 12:00

> Men jeg undgår helst indbyggede lydkort - har hørt de ikke er en pind værd
> og kan volde store problemer i BIOS osv.

Hej KG
Her må jeg lige erklære mig helt enig med de tidligere indlæg.
Jeg har selv ALTID deaktiveret onboard ditten-og-datten som
det første, når jeg fik nyt bundkort. Jeg gjorde det samme, da jeg for
nyligt fik et ASUS A7V333.

Efter heftig argumentation fra en kollega med samme bundkort
pillede jeg dog mit SB Live! ud af maskinen, bare lige for at prøve.

...... Nu ligger mit SB Live! nede i kælderen! :)

Jeg er heller ikke Hi-Fi entusiast, men jeg kan bestemt ikke høre forskel.
Yderligere er det min opfattelse, at det gav en bedre luftgennemstrømning
i mit kabinet, da jeg fjernede Live! kortet.
Bare lige til info :)

Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg

Fra : - = KG = -

Dato : 05-06-02 12:35

> [...]
> Yderligere er det min opfattelse, at det gav en bedre luftgennemstrømning
> i mit kabinet, da jeg fjernede Live! kortet.

Det lyder sgu godt - så tror jeg jeg vil gå med det indbyggede lydkort.

Tak for svarene.