The One (mikro-spoilere)
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-06-02 15:20

Asian Movies havde dvd'en til 150 bobs, så jeg valgte at slå til ...

Det var faktisk en ganske god film, selvom den låner lidt rigeligt fra
Highlander, The Matrix og andre film i genren. Har den egentlig været
oppe i biograferne herhjemme? Det var i al fald ikke noget, jeg lagde
mærke til ...

Jet Li er som sædvanlig sprudlende, og kampscenerne er for det meste en
blanding mellem det pumpede heavy metal-hollywoodske og nænsom Hong
Kong-koreografi med godt overblik uden for meget zoom.

Lidt nyskabelser i bullet speed-kategorien er der også blevet plads til.
Jet Li er meget hurtigere end sine modstandere, så man ser kampene i
hans perspektiv og tempo, hvilket betyder, at modstanderne flyver
igennem luften i slow. Det virker faktisk ret godt.

Filmens plot baserer sig på, at der eksisterer omkring 130
paralleluniverser, og hvis man dræber "sig selv" i de andre universer,
bliver man monsterstærk. Det undrer mig lidt, for hvis man ser på gamle
mennesker i virkeligheden (hvis modstykker i andre paralleluniverser
sandsynligvis er døde), så ser de mildest talt ikke ud til at have
superkræfter. Men det skal man nok ikke tænke så meget over ...

--
Mvh. Peter

Fra : Mark Lundberg

Dato : 03-06-02 16:14

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> Highlander, The Matrix og andre film i genren. Har den egentlig været
> oppe i biograferne herhjemme? Det var i al fald ikke noget, jeg lagde

Jo, den var skam i biografen herhjemme. Jeg husker i hvert fald at Bogart
anmeldte den (1 hat). Jeg mener det var omkring januar eller februar.

Jeg har ikke selv set filmen, men det lader da til, at den er værd at kigge
nærmere på, idet du kan lide den og Bogart ikke kan lide den

--
Mvh.
Martin Møller

Fra : Martin Møller

Dato : 03-06-02 16:18

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-06-02 16:26

Martin Møller skrev:

> Jeg har ikke selv set filmen, men det lader da til, at den er værd
> at kigge nærmere på, idet du kan lide den og Bogart ikke kan lide
> den

Tja, Jet Lis film får generelt ikke den mest positive omtale i Bogart.
Så vidt jeg husker blev hans forrige film Kiss of the Dragon udråbt til
at være årets dårligste film i programmet. (Den var ikke fremragende,
men altså ikke SÅ dårlig.)

Man skal selvfølgelig ikke tage filmen for mere, end den er. Inden for
sin genre synes jeg klart, den leverer underholdning for pengene.

--
Mvh. Peter
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."

Fra : Morten DH

Dato : 03-06-02 19:39

Martin Møller <ml@utopicia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:adg1c0$295o$1@news.cybercity.dk...

> [...]
kigge
> nærmere på, idet du kan lide den og Bogart ikke kan lide den

Jeg synes også den var ret god - i hvert fald i forhold til tilsvarende film
der laves i spandevis af i US - se den for det den er, en popkorn film og
ikke en dybsindig samfundskildring med den fæle lugt af Oscar spekulation...
og om ikke andet så se den for at opleve en person få tæsk med en motorcykel
!

Dette er måske ikke den mest overbevisende CGI jeg nogensinde har set; men
det er sgu også første gang jeg har set en person i bogstaveligste forstand
få tæsk med en motercykel - vi grinede som besatte da vi så dette herligt
overdrevede indslag.... Tror ikke jeg har set tilsvarende
overdrivelses-tegneserie-vold siden "Story of Ricky" (som er sådan hele
filmen igennem)

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 16:56

Peter Bjerre Rosa wrote:
> [...]
> Highlander, The Matrix og andre film i genren. Har den egentlig været
> oppe i biograferne herhjemme? Det var i al fald ikke noget, jeg lagde

Wow. Der var "The One" plakater på busserne i København i en måned eller
lignende.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-06-02 17:30

David Rasmussen skrev:

> Wow. Der var "The One" plakater på busserne i København i en
> måned eller lignende.

Mæ a æ jy'e!

--
Mvh. Peter
"Kan du forestille dig, at man har opfundet et fint ord som 'hektoliter'

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 19:27

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Mæ a æ jy'e!

:)

Ok, men I har vel busser derovre? :) Det kan selvfølgelig være at I ikke
bruger reklamer derovre. Hvis det er rigtigt, så flytter jeg derovre
hurtigst muligt.

/David

Fra : ASKF

Dato : 03-06-02 23:03

David Rasmussen ytrede sig i <3CFBB4D9.9020401@yahoo.com> med dette:

>Ok, men I har vel busser derovre? :) Det kan selvfølgelig være at I ikke
>bruger reklamer derovre. Hvis det er rigtigt, så flytter jeg derovre
>hurtigst muligt.

Vi har busser, og de har også fået reklamer på siden de fleste steder,
men du skal da være velkommen til at flytte ud på landet, hvor vi har
dejlig langt mellem reklamerne og det er de færreste rutebiler der har
fået klistret det stads på siden.

Jeg har iøvrigt heller ikke set reklamer for filmen i Ålborg, men jeg
søger også at undgå at færdes for meget i centrum, da det hører til de
mest bensin-os/partikel forurenede områder i landet (fuldt på højde med
de værste områder i Kbh.).

The One er også en af de fede actionfilm der nærmest er skabt til enten
en hygge/druk aften med gutterne, eller til dagen derpå med tømmermænd
(læs: der skal ikke tænkes dybt til den).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 03-06-02 17:54

> [...]
> Highlander, The Matrix og andre film i genren. Har den egentlig været
> oppe i biograferne herhjemme? Det var i al fald ikke noget, jeg lagde
Gjorde jeg vist heller ikke...

> [...]
> hans perspektiv og tempo, hvilket betyder, at modstanderne flyver
> igennem luften i slow. Det virker faktisk ret godt.
Jeg sad faktisk og måbede da man i den første kampscene ser hvor stærk og
hurtig Gabriel Yulaw faktisk var blevet(der hvor han bøffer 4politifolk i
slowmotion). Jeg synes den scene var alt for godt lavet.

> Filmens plot baserer sig på, at der eksisterer omkring 130
> paralleluniverser, og hvis man dræber "sig selv" i de andre universer,
> bliver man monsterstærk.
Der er 125 Paralle universer, og hvis man dræber én af sig selv, så bliver
hans energi delt ud til de som er tilbage i de andre universer.

> [...]
> sandsynligvis er døde), så ser de mildest talt ikke ud til at have
> superkræfter. Men det skal man nok ikke tænke så meget over ...
Hvis du ser på Gabe Law, så er han jo også utrolig stærk og hurtig, han er
bare ikke rigtig klar over det. Og i starten tror han heller ikke rigtigt på
det, så der er han ikke så stærk som Yulaw, selvom de burde være lige
stærke. Nok det samme med gamle folk, de er heller ikke klar over de har
fået al den styrke. Så når vi bliver gamle skal vi bare tro at vi er nogle
supermænd :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com