Gennemsejlingshøjder for broer
Fra : Henning

Dato : 03-06-02 15:17

Er der en der ved hvor jeg kan finde gennemsejlingshøjder på broer
uden for de afmærkede gennemsejlingsfag.
F.eks. vil jeg gerne vide hvad gennemsejlingshøjderne er på Farø Broen
mellem Sjælland og Farø (Lavbroen udenfor det afmærkede fag). Der er
over 2 meter vand på det meste, men brohøjden er ikke angivet.

Mvh
Henning

Fra : @ndersson

Dato : 03-06-02 20:41

"Henning" <hghoyer@tycoelectronics.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem Sjælland og Farø (Lavbroen udenfor det afmærkede fag). Der er
> over 2 meter vand på det meste, men brohøjden er ikke angivet.

Hej Henning

I Det levende Søkort er den nordlige del med dog kun den afmærkede del.

Beliggenhed: Fra Sjælland til Farø. Brolængde: 1596m Gennemsejlingshøjde: 20
m for begge gennemsejlingsfag, der er beliggende i den N.-lige ende af
broen. Gennemsejlingsbredde: 40 m for begge gennemsejlingsfag, der er
beliggende i den N.-lige ende af broen.

Hilsen

Andy

Fra : Lars Helboe

Dato : 03-06-02 21:27

Der er en artikel i det nye "Bådmagasinet" ang. brohøjder.
Tror nok der står noget om Farøbroen.

Lars Helboe
post@uller-matic.dk

Fra : Henning

Dato : 04-06-02 14:02

Hej Andy,
Den information er der i alle søkort, det interessante ville være at
vide hvad fagene er uden for de afmærkede ruter. F.eks. er der 11
meter vand ovre ved Farø, men hvad er broen?

Mvh
Henning

Fra : Lars Helboe

Dato : 04-06-02 14:38

Syd for de 2 gennemsejlingsfag (altså tættere på Farø) er der 19,20 meter -
og i næste fag 18,30 meter. Længere mod syd er der kun omkring 1 mtr. vand,
så der kommer du vel næppe.

Lars Helboe
post@uller-matic.dk

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 04-06-02 22:57

Der er nu rigeligt med vand under broen, også over mod Farø, hvor der er en
ret dyb strømrende.
Havnefogeden i Vordingborg mener jeg, har en optegnelse over højderne, hvis
det er aktuelt. - tlf. 5534 1540.

Men der var da engang en folkebåd, der forsøgte at komme igennem broen et
sted ca midtvejs mellem gennemsejlingen og Farø.
Det kostede en ny mast!!.

mvh.
Jørgen

<3cfcc299$0$8953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Henning

Dato : 06-06-02 14:42

Efter de søkort jeg har, er der mere end 2 m vand hele vejen fra
"gennemsejlingen" og næsten til Farø samt et løb op 11 m helt over ved
Farø. Det er rigtigt at der er nogle klatter på vest siden af broen
der er lavere, men det er vel et spørgsmål om navigation. Da det
tilsyneladende er umuligt at finde oplysningerne om
gennemsejlingshøjden i officielle publikationer er det da en god ide
at ringe til havnefogeden i Vordingborg.

Mvh
Henning

Fra : Lars Helboe

Dato : 06-06-02 16:09

Jeg har aldrig sejlet der og heller ikke kigget på kort, men kun refereret
oplysninger i det seneste "Bådmagasinet".

Lars Helboe

www.uller-matic.dk