Via onboard lan - kun 10 MBit???
Fra : MZ WiZard

Dato : 03-06-02 13:57

Jeg har lige investeret i et Soyo K7 Dragon Plus,som kører rigtig godt,
pånær at jeg ikke kan få det indbyggede VIA-netværk til at køre med 100MBit
som det skulle kunne. Det underlige er, at da jeg først powerede kortet op,
virkede de 100MBit, indtil pludselig min switch bare stod og blinkede, som
om den ikke kunne bestemme sig til 10 eller 100. Hvis jeg i "system" tvinger
det til at køre 100, går lampen blot ud. Hvis jeg tvinger det til 10, kører
det fint?!!?? Har prøvet at opdatere driveren, resette cmos, flashe bios
mv... men det vil stadig ikke op på 100....:(

HJÆLP!!

mvh. Jesper

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 04-06-02 13:33

"MZ WiZard" <mz@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det fint?!!?? Har prøvet at opdatere driveren, resette cmos, flashe bios
> mv... men det vil stadig ikke op på 100....:(

Defekt TP kabel? altså et kabel som godt kan køre 10Mbit, men hvor Switchen
ikke vil være med til 100Mbit.

> HJÆLP!!

Er så forsøgt.

> mvh. Jesper

Lars B

Fra : MZ WiZard

Dato : 05-06-02 09:51

Har prøvet tre kabler, der alle kører 100MBit i andre sammenhænge. Hvad
ellers?

mvh. Jesper

Fra : Chistians - Bro

Dato : 04-06-02 17:38

Har du kigget i bogen som følger med til bundkortet . se evt. mere info fra
og med side 101.
vh

Fra : MZ WiZard

Dato : 05-06-02 09:52

> Har du kigget i bogen som følger med til bundkortet . >se evt. mere info
fra
> og med side 101.

Jep. Jeg var nu heller ikke i tvivl om installationen. Ellers nogle forslag?

mvh. Jesper

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-06-02 14:22

MZ WiZard wrote:

> Ellers nogle forslag?

Kompatibilitetsproblem mellem lige præcis dit onboard netkort og den
switch du har?