Hvor får man billigst og bedst loppemiddel~
Fra : Ole Olsen

Dato : 03-06-02 13:32

????

Får en lille killing i aften...
Derfor skal den lige ha en tur i tilfælde af....

Sanne Jørgensen
olesan@stofanet.dk
8700 Horsens
ICQ: 152089342

Fra : Ole Olsen

Dato : 03-06-02 13:38

Den er kun 4 uger gammel og moren er desværre død...
Hvad skal man fodre hende med?.... skal man være forsigtig i starten?

Sanne Jørgensen
olesan@stofanet.dk
8700 Horsens
ICQ: 152089342

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 03-06-02 13:52

Prøv at købe en tættekam og se om det overhovedet er nødvendigt med en kur,
så lille en killing har ikke godt af for meget gift. Men hvis der er lopper
så kan Frontline Vet spray anbefales, den fås på apoteket eller hos
dyrlægen.
Spørg hvor meget der skal bruges til så lille en killing. Med hensyn til
foder: Royal Canin har lavet et foder til små killinger, det hedder Babycat,
(tror jeg nok). Det skal nok blødes op.
Held og lykke med den lille moderløse.
Vibeke L

Fra : Pia

Dato : 03-06-02 13:58

> [...]
> dyrlægen.
> Spørg hvor meget der skal bruges til så lille en killing.

Jeg sad og tænkte på, hvis den IKKE har lopper, kan det så ikke være
ligemeget? Sådan en lille størrelse ville jeg slet ikke slippe løs udenfor
alligevel eller lade den møde en masse tilfældige katte, så hvor skulle den
få lopperne fra?

Kan andre katte i husholdningen tage dem med ind, selvom de er dryppet med
Frontline? Når det gælder hvalpe må de først dryppes når de er 10 uger, så
jeg tror ikke det er godt for en lillemis. Loppepiller kan bruges til hvalpe
når de er på fast føde.

:Pia

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 03-06-02 14:00

Små killinger kan faktisk dø hvis de har mange lopper så helt ligegyldigt
synes jeg ikke at det er. Frontline skriver at det må bruges til killinger
over 12 uger, jeg ville selv vælge sprayen og ikke pour on. Det er knap så
koncentreret.
Hilsen Vibeke L

Fra : Pia

Dato : 03-06-02 14:05

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Små killinger kan faktisk dø hvis de har mange lopper så helt ligegyldigt
> synes jeg ikke at det er.

nejnej, jeg mente hvis de IKKE finder nogen lopper på killingen, behøver de
så forebygge? Behandles skal den jo, hvis den har utøj.

:Pia

Fra : Ole Olsen

Dato : 03-06-02 14:01

Vi har fået katten fra en autoophugger, hvis kat var udekat.....og de ville
ikke have killingerne indenfor...så sandsynligheden for at den har lopper er
vel stor?!

Fra : Pia

Dato : 03-06-02 14:06

> [...]
ville
> ikke have killingerne indenfor...så sandsynligheden for at den har lopper

Det ser du hurtigt - de er på størrelse med bananfluer. Held og lykke med
den!

:Pia

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 03-06-02 14:08

Som jeg skrev tidligere: køb en tættekam, den fås i de fleste supermarkeder
til ca. 10-20 kr. Træk den igennem pelsen, hvis der samler sig noget sort
snuller så prøv at lægge dette på et stykke vådt køkkenrulle. Hvis det så
bliver rødligt er det loppeeskrementer og så er det nødvendigt med en kur.
Jeg ville bestemt ikke give en kur til en killing der ikke har lopper.
Vibeke L