MS Windows
briani 27239
Hvor meget fylder win2k
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-06-02 13:20

En ret clean install.... skal kun bruges som server.... og jeg har kun en
<800 mb hdd.. kan jeg mase det der ned på ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Martin K

Dato : 03-06-02 13:25

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> En ret clean install.... skal kun bruges som server.... og jeg har
> kun en <800 mb hdd.. kan jeg mase det der ned på ?

Det kommer til at knibe.... jeg tror det umiddelbart ikke!

--
Martin K

Fra : Jan V.

Dato : 03-06-02 13:31

Jeg har lige lavet en clean install af en Win 2000 - og den fyldte omkring
900 mb.

Men okay, hvis du fravælger en masse ting, kan du muligvis komme derned af.

Jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-06-02 13:37

"Bjarke Ravn-Jonsen" <wannabeREMOVESPAM@cool.dk> skrev i en meddelelse
> En ret clean install.... skal kun bruges som server.... og jeg har kun en
> <800 mb hdd.. kan jeg mase det der ned på ?

Det er nok lige i underkanten.
Husk på at der skal afsættes plads til swap-fil
(1½ * ram)
Og der skal vel også installeres nogle programmer derpå (?)
Swap kan du selvfølgelig selv styre størrelsen på, men jeg synes
bestemt det er i underkanten - mildest talt.

Jeg har aldrig selv prøvet at installere win2k på så lille en partition, men
kunne man mon ikke tænke sig at win2k selv kommer og brokker sig
under installationen - anyone ?
--
Peter J

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-06-02 15:00

Ok tak for svarene !...
Jeg har lige nu en linux mandrake kørende derpå, og der kunne jeg kun lige
få den ned på, og det var uden Gnome og kun med KDE.. det virker også
nogenlunde, men jeg fatter ikke meget af linux, så jeg overvejer lidt at gå
tilbage til windows....

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk