Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er det værd? Minolta AF 9000, og Niko~
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 03-06-02 12:11

Hej alle

Jeg er den heldige ejer af et Minolta AF 9000, og et Nikon FE. Jeg vil så
gerne have et nyere AF kamera. Hvad kan jeg forvente at få for de 2 gamle?

Takker

Bo

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 03-06-02 13:59

Hej bo
Er det kun kamerahusene? skal det være salgt til privat eller butik?
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 03-06-02 14:13

Det er kamera + standard linse 35 - 70 tror jeg nok de hedder. Det skal
sælges privat.

Bo

Fra : srn

Dato : 03-06-02 22:46

Generelt vil jeg foreslå dig at chekke hvad de tager for dit brugt
udstyr på de professionelle fotogrbutikker så som
www.geocker.dk
www.fotoc.dk

de giver godt nok 3 - 6 garanti på deres brugt udstyr.
men så har du en udganspris og noget at handle med.

hvad skal du i øvrigt have for dit Fe ?
og hvad følger der med. Det er sgu et dejligt kamera.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-06-02 07:20

> hvad skal du i øvrigt have for dit Fe ?
> og hvad følger der med. Det er sgu et dejligt kamera.

Ja, det er sku et dejligt kamera, men jeg er nu blevet hook på et autofokus
kamera, og er ved at se om ikke jeg kan samle penge nok sammen. Du er nu den
4 der spørger om hvad jeg skal have for mit FE, men det er jo det jeg prøver
på at finde ud af, HEHE.

Du skal nok høre nærmere, hvis jeg bliver klogere.

Bo

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 04-06-02 08:01

Vedr. FE.
Københavnske fotohandlere tager mellem 2000 og 2500 for et FE hus. For 2500
får du et kamera som ser næsten ubrugt ud. Man får typisk følgende ydelser
med i købet: Mulighed for at få pengene retur i 14 dage, et par mdr.
ombytningsret og mellem 6 og 12 mdrs garanti hvilket også har en værdi.

Hvis dit kamera ikke ligefrem har buler og defekter, så kig kritisk på det
og placer det i ovenstående prisinterval. Personligt ville jeg nok starte
med at forlange 75% af den pris fotohandleren ville tage og se om der er
nogen der er interesseret. Hvis det går lidt sløvt kan du gå lidt ned.

Mht. pris på objektiv, så bliver du nødt til at være mere specifik.
mm/blænde? Original/uoriginal?

Held og lykke.
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-06-02 08:09

takker for alle de goe svar. Jeg kigger på det.

Bo