Godt stabilt bundkort til P4?!
Fra : Gokkeren

Dato : 03-06-02 10:21

Skal bruge et stabilt bundkort til P4 med en hæderlig pris.
Features som overclocking er ikke aktuelt.
Sidder der NIC og/eller lydkort er det fint, men ikke strengt nødvendigt.
Skal bruges med SD-ram eller DDR-ram.

Nogle seriøse bud (gerne med erfaringer)?

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 03-06-02 13:03

Prøv ECS Elitegroup check på www.datatel.dk
der kan du finde et kanon board til en billig penge!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-06-02 14:00

Gå efter et med Intel 845D Chipset
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/index.html

Fra : elvis

Dato : 03-06-02 15:13

Hey

Jeg kører selv med en P4 NW 1.6 GHz og en Abit BL-7 som kører noget nær
upåklagelig.

Bundkortet har SDRAM sokler, 3 stk i alt som kan køre PC133. Det finder den
selv ud af.
Der er også indbygget lydkort, 3 usb (1.1), 2 udma100 porte osv. Der er også
idbygget hardware monitor.

Min maskine kører nogen timer om dagen, og nogle gange et par dage af
gangen, og der er aldrig opstået en fejl.

Jeg er altid gået efter intel cpu og intel chipset for at det hele skulle
passe bedst sammen og køre mest stabilt.
Og det kan man sige det gør.

Bundkortet har også en teknik der gør hvis du flasher bios'en forkert, kan
du boote på floppy og rette op på fejlen. Dette har jeg ikke haft brug for.

Om bundkortet kan klare de nye P4 med 533 MHz bus ved jeg ikke.

Det hele fungerer meget godt som spillemaskine og ren windows.

Jeg er i al fald glad for købet

mvh elvis