MS Windows
briani 27239
shutdown
Fra : H.R

Dato : 03-06-02 00:47

jeg hører at man skal hente en fil der hedder shutdown
den skal ligges i roden af C
og så skal man lave en sti men hvad hedder den
er der nogle flinke folk der ved noget om det

et tryk og dyret lukker ned
det er noget jeg kan bruge
XP PRO DANSK

på forhånd tak

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 01:24

H.R skrev:

> jeg hører at man skal hente en fil der hedder shutdown
> den skal ligges i roden af C

Mig bekendt er shutdown indbygget i WinXP.
Prøv at starte en kommandoprompt og skriv: shutdown
Det burde resultere i at du kan se hvilke parametre der kan bruges
sammen med shutdown.

Jeg har f.eks. lige prøvet at lave en lille bat-fil som jeg har
placeret på skrivebordet. Bat-filen har følgende indhold:
shutdown -s -f -t 10

Når jeg dobbeltklikker på den bat-fil, så kommer der er skilt op
på skærmen hvor der står at Windows lukker om 10 sec. Det eneste
problem hos mig er at Windows ikke lukker helt. Den gør klar til at
lukke, men ender så med at komme med: 'It is now safe to turn off
your computer' og så skal jeg manuelt slukke på powerknappen.

APM virker åbenbart ikke efter hensigten når man lukker på den måde,
men muligvis er det min pc der er sær på dette område, så prøv om det
virker hos dig.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-06-02 02:06

Madsen wrote:

[snip go'e tips]

> APM virker åbenbart ikke efter hensigten når man lukker på den
> måde, men muligvis er det min pc der er sær på dette område, så
> prøv om det virker hos dig.

Så prøv evt. PowerOff. Jeg her efterhånden været en del
shutdown-programmer igennem og det her _er_ altså det bedste. Der er
meget gode muligheder for at tilpasse det og endnu bedre er, at det kan
startes med en række parametere.

Det er freeware og kan hentes her:
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html

--
Lars

Fra : H.R

Dato : 03-06-02 09:23

jeg bruger et program det hedder webkey 2000
til at lave genvejstaster på tasteturet
og jeg har haft den fil der hedder shutdown exe. navn usikkert
og stien har jeg haft inde i programmet webkey og
kunne selv vælge en knap til at lukke dyret ned med
men så skulle idioten formatere og glemte at gemme
de siger jo at rigtige mænd gemmer ikke

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-06-02 23:36

Madsen wrote:

> Jeg har f.eks. lige prøvet at lave en lille bat-fil som jeg har
> placeret på skrivebordet. Bat-filen har følgende indhold:
> shutdown -s -f -t 10

Tjaa. Det er næsten det samme, men jeg har lavet en genvej til
shutdown.exe istedet og skrevet de nødvendige parameter ind
der. Jeg bruger 0 sekunder hvorfor se på den åndede meddelse
i 10 sekunder?

> Den gør klar til at
> lukke, men ender så med at komme med: 'It is now safe to turn off
> your computer' og så skal jeg manuelt slukke på powerknappen.

Det gør min maskine også. Hurra for det, for det er en ATmaskine.
Hvis jeg vælger at slukke via startknappen kommer billedet, med at
nu kan maskinen slukkes, ikke.

mvh
Henning

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 23:55

Henning Præstegaard skrev:

> Jeg bruger 0 sekunder hvorfor se på den åndede meddelse
> i 10 sekunder?

Det var såmænd bare et tilfældig valgt tidsinterval. Jeg bruger ikke
selv shutdown.exe. Hvad skal man bruge det til når der sidder en knap
på tastaturet til at lukke pc'en med.

> Det gør min maskine også. Hurra for det, for det er en ATmaskine.
> Hvis jeg vælger at slukke via startknappen kommer billedet, med at
> nu kan maskinen slukkes, ikke.

Min er en ATX. Lukker jeg på normal vis er der ingen problemer.

Madsen.