MS Windows
briani 27239
Oppetid på WinXP.
Fra : Madsen

Dato : 02-06-02 23:43

Hej,

Der var engang hvor Windows viste hvor lang tid computeren havde
været tændt.
Det kunne ses inde i Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer >
Systeminformation, men det kan man ikke i WinXP. Jeg kan ikke finde
det i hvert tilfælde.

Er der nogen der ved hvor man kan se det henne?

Madsen.

Fra : Lars N

Dato : 02-06-02 23:49

> [...]
> det i hvert tilfælde.
>
> Er der nogen der ved hvor man kan se det henne?

Ja dér.. Du kan også få det frem i en dosprombt med "systeminfo"
Engang kunne jeg heller ikke se uptime, nu kan jeg men siden da har jeg også
lagt winxp ind på ny.

Lars

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 00:02

Lars N skrev:

> Ja dér.. Du kan også få det frem i en dosprombt med "systeminfo"

I kommandoprompten står der bare: 'System Up Time: N/A'
I Programs > Accessories > System Tools > System Information står
der ikke noget om Up Time overhovedet. (WinXP Pro UK)

> Engang kunne jeg heller ikke se uptime, nu kan jeg men siden da
> har jeg også lagt winxp ind på ny.

Så febrilsk er jeg nu heller ikke for at se hvor lang tid den har
været tændt. :)

Tak for svaret.

Madsen.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 03-06-02 00:52

On Mon, 03 Jun 2002 00:42:36 +0200 skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> ...:

> [...]
>det i hvert tilfælde.
>
>Er der nogen der ved hvor man kan se det henne?

Lidt indirekte måske, men swapfilen (sidefil i XP ?) bliver dannet når
windows starter. Man burde vel kunne se hvornår den er dannet.

Martin

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 01:25

Martin Østerberg skrev:

> Lidt indirekte måske, men swapfilen (sidefil i XP ?) bliver dannet
> når windows starter. Man burde vel kunne se hvornår den er dannet.

Det er selvfølgelig en mulighed.

Madsen.

Fra : BorreBoy

Dato : 03-06-02 09:10

> [...]
> det i hvert tilfælde.
>
> Er der nogen der ved hvor man kan se det henne?

Windows jobliste: Hvis du slår "CPU-tid" til, må "Aktiv systemproces" vel
vise hvor lang tid computeren har været tændt.

/Thomas.

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 14:55

Peter Jensen skrev:

[System Idle Process]

> Og det er lige nøjagtig den

Aha, og efter at jeg har fået slået CPU Time til i View-menuen
efter Michaels anvisning, kan jeg nu se hvor lang tid den har kørt.
Smart nok og tak for hjælpen.

Madsen.

Fra : Ingolf

Dato : 03-06-02 17:52

Det virker dog ikke her. Benytter også Winxp PRO, og efter jeg har sat "CPU
Time" til i view, og kigger under "System Idle Process", og aflæser dens
"CPU Time", så er den 00:07:58.

Men til gengæld har jeg en anden process, der har kørt i "02:02:23".

Men prøv at fyre nedenstående af i en kommando-prompt:

@systeminfo | @find "System Up Time:"

Det virker 100% for mig hver gang, og her meldte den:

System Up Time: 0 Days, 2 Hours, 24 Minutes, 15 Seconds

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 18:25

Ingolf skrev:

> @systeminfo | @find "System Up Time:"
>
> Det virker 100% for mig hver gang, og her meldte den:
>
> System Up Time: 0 Days, 2 Hours, 24 Minutes, 15 Seconds

Det virker så til gengæld ikke her.

Jeg får:
System Up Time: 0 Days, 0 Hours, 0 Minutes, 0 Seconds

Madsen.

Fra : Ingolf

Dato : 03-06-02 18:53

> Det virker så til gengæld ikke her.
>
> Jeg får:
> System Up Time: 0 Days, 0 Hours, 0 Minutes, 0 Seconds

Mystisk... Har du Administrator rettigheder? Jeg har...

Fra : Leony

Dato : 04-06-02 08:43

> Jeg får:
> System Up Time: 0 Days, 0 Hours, 0 Minutes, 0 Seconds

Prøv at installere uptime.exe:
http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/management/uptime/default.as
Hvis du vil have det vist på dit skrivebord:
http://daisyman.arsware.org/coolinfo/
viser også temperatur, blæser rpm osv.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 19:59

Ingolf skrev:

> Mystisk... Har du Administrator rettigheder? Jeg har...

Det har jeg også. Har lige prøvet i Win2000 og her kan jeg heller
ikke se oppetiden inde i Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer >
Systemoplysninger og @systeminfo | @find "System Up Time:" virker
ikke i en kommandoprompt i Win2000. (Systeminfo blev ikke genkendt,
er svaret.)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-06-02 12:02

Leony skrev:

> Hvis du vil have det vist på dit skrivebord:
> http://daisyman.arsware.org/coolinfo/
> viser også temperatur, blæser rpm osv.

Det lyder smart.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 13:33

BorreBoy skrev:

> Windows jobliste: Hvis du slår "CPU-tid" til...

Hvor slår du det til henne? Jeg har hverken noget der hedder CPU-tid
eller 'Aktiv systemproces' inde i WinXP's jobliste. Det er en engelske
WinXP jeg sidder med, men kan heller ikke finde noget der kunne betyde
'Aktiv systemproces'. Det eneste jeg har er 'System Idle Process'.

Madsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-06-02 13:40

--
Peter J

Fra : Michael Henriksen

Dato : 03-06-02 13:40

> [...]
> WinXP jeg sidder med, men kan heller ikke finde noget der kunne betyde
> 'Aktiv systemproces'. Det eneste jeg har er 'System Idle Process'.

Du kan under "vis" vælge hvilke kolonner du vil have vist. Deriblandt også
CPU-tid.

Michael