Surprise i Imperial ????
Fra : Kent

Dato : 02-06-02 22:49

Nogle der mon kan - af ren nysgerrigheds skyld - fortælle hvad Surprise
filmen var i Lørdags i Imperial ?????

Takker

Mvh
Sandra

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-06-02 23:00

On Sun, 2 Jun 2002 23:49:01 +0200, "Kent" <kent_Hansen@mail.dk> wrote:

>Nogle der mon kan - af ren nysgerrigheds skyld - fortælle hvad Surprise
>filmen var i Lørdags i Imperial ?????

"Gamle mænd i nye biler", aka "I Kina spiser de hunde 2".

I min mening er den ikke på højde med 1'eren. Der er - hvilket ikke er
nogen overraskelse - lånt en del fra Olsen Banden. Problemet er blot,
at det ikke helt holder at blande Olsen Banden-stilen med den mængde
sort humor, der er i filmen.

Der er en del mere overdrivelse og klassisk komedie i den. Det synes
jeg er synd, da IKSDH netop havde en god og ny stemning - og til tider
også tilpas dyster (fx da Arvid i slutningen står med næsten blanke
øjne og overvejer at rejse langt væk). Samme dysterhed kunne man godt
bruge i GMINB, fremfor en spøjs hybrid.

Når det så er sagt, så har filmen da stadigvæk sine smukke øjeblikke
og velkendte scener. Harald er stadigvæk benhård, kokkene er stadigvæk
lidt ynkelige, og har deres små interne kampe og Vuk er stadigvæk
uheldig. Var man glad for IKSDH, vil man nok også blive glad for
GMINB. Men man skal ikke forvente en bedre 2'er.

--
- Peter Brodersen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-06-02 23:44

Peter Brodersen wrote:

> Var man glad for IKSDH, vil man nok også blive glad for
> GMINB. Men man skal ikke forvente en bedre 2'er.

Well, nu er GMINB jo egentlig en prequel så på en eller anden måde kan
man vel godt argumentere for at del to er bedre

Tenz.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-06-02 00:21

On Mon, 03 Jun 2002 00:44:24 +0200, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Well, nu er GMINB jo egentlig en prequel så på en eller anden måde kan
>man vel godt argumentere for at del to er bedre

Ikke så længe, der står "I Kina spiser de hunde 2" på:
http://www.gamlemaendinyebiler.dk/

--
- Peter Brodersen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 03-06-02 09:25

Peter Brodersen wrote:

> Ikke så længe, der står "I Kina spiser de hunde 2" på:
> http://www.gamlemaendinyebiler.dk/

Det havde jeg så ikke bemærket og egentlig er det da også en smule
underligt at kalde en prequel for nummer to.

Tenz.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-06-02 11:00

Tenzel Kim wrote:

> Det havde jeg så ikke bemærket og egentlig er det da også en smule
> underligt at kalde en prequel for nummer to.

Pjat, har du aldrig hørt om en nedtælling? :+)

-Rune

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-06-02 13:49

On Mon, 03 Jun 2002 10:24:45 +0200, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Det havde jeg så ikke bemærket og egentlig er det da også en smule
>underligt at kalde en prequel for nummer to.

På samme måde som Indiana Jones 2?

(... der dog retfærdigvis ikke officielt hedder dette, men typisk
omtales som 2'eren)

--
- Peter Brodersen