Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leica Digilux????
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-06-02 21:44

Hej,

Nogen der har haft lejlighed til at praksis-prøve det nye Leica
Digilux-kamera....???

Hilsen Søren Stidsholt Nielsen
stidsholt@mac.com

--
Søren
stidsholt@mac.com

Fra : TL

Dato : 02-06-02 23:11

hej

Jeg tror det ikke. Leica har vist leveringsvanskeligheder med det ..
Jeg venter på et fra min tyske Leicaforbindelse.

vh
TL

Fra : J@N

Dato : 03-06-02 06:19

"TL" <tl_k@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Jeg tror det ikke. Leica har vist leveringsvanskeligheder med det ..

De får også problemer med afsætningen, hvis billedkvaliteten ikke bliver
bedre...

Jan

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 09:03

Har prøvet det. Fedt digital kamera, det har stil. Ikke just Ixus størrelse,
for skærmen er større en et ixus. Det skal opleves.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-02 10:39

WebCat wrote:

> Har prøvet det. Fedt digital kamera, det har stil. Ikke just Ixus
> størrelse, for skærmen er større en et ixus. Det skal opleves.

Ja - Leica's digicams er rigtig lækre, deres optikker er fremragne, og
det er helt tydeligt, at Lietz har mange års erfaring i udvikling af
målsøgerkameraer, og den know-how har de overført til den digitale
teknologi, man skal dog være indstillet på, og ha' råd til at betale et
par tusser ekstra for røde Leica logo.

Fra : Alan Thwaites

Dato : 05-06-02 13:15

> [...]
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
>
> Niels,du taler om Leicas digicams.-det du har er en Fuji og
det ny mest en Panasonic ! Leica har mange års erfaring i optik og mekanik
men ikke i elektronik og software.Digilux 1 og Panasonic LC5 har samme
optik,sensor,skærm etc.uformning af huset er eneste forskel og foreløbig
tage de efter sigende og at bedømme fra prøver på nettet,lige dårlige
billeder ! Jeg har talt med en tysker,en hollænder og en australier der
prøvet begge apparater og returneret dem.Interessant nok foretrak alle tre
LC5 idet de fandt udformning mere "hånd venlig" og mente at Leicaens firkant
form var design flip ! Hollænderen fandt at Canon G2 og Nikon cp 5000 lavede
klart bedre billeder. Der har været meget diskussion på emnet i dpreview
forum og det folk håbe på nu er at en "firmware" opgradering kan redde disse
ellers dejlige apparater. Jeg havde ventet mere , fik mine 1ste Leica,en 3F
i 1956,siden haft 2stk 3G,en M3 og 2 Leicaflex SL huse med 3 summicroner
(desværre stjålet ved indbrud!)

Fra : John

Dato : 05-06-02 19:22

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
3F
> i 1956,siden haft 2stk 3G,en M3 og 2 Leicaflex SL huse med 3 summicroner

Det engelske blad "Practical Photography", kommer til nogenlunde samme
konklusion. Huset har ikke den dyre "Leica feeling", og uvist af hvilken
grund (det kan ikke være pgs størrelsen), har man valgt at bruge Secure
Digital Cards, istedet for de mere gængse typer.
Bladet er dog tilfreds med billedkvaliteten, som de beskriver som
"Excellent. Consintently high quality"...
Personligt synes jeg nu at eksemplerne bragt i bladet mangler både skarphed
og i særdeleshed farvedybde. Men bladet har nu også altid haft en
forkærlighed for det ædle tyske produkt, som dog i dette tilfælde er
japansk.

--
MVH
John K Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-06-02 21:29

Alan Thwaites wrote:

> Niels,du taler om Leicas digicams.-det du har er en Fuji og
> det ny mest en Panasonic ! Leica har mange års erfaring i optik og
> mekanik men ikke i elektronik og software.

Ja de to første digitale Leica'er var udviklet i samarbejde med Fuji, og
det er begge nogle rigtig gode kameraer, og jeg ret sikker på at det nye
Digilux der er lavet sammen med Pansonic er lige så godt.

Når man har arbejdet med Leica's analoge målsøgerkameraer, så kan man
altså godt fornemme, at Leitz har med i udviklingen af kameraerne.

Og jeg tror at kritikerne misforstår Leica's målgruppe, og jeg fornemmer
at mange glemmer at det nye Leica Digilux kun er 4 megapixel, og derfor
sammenligner det med 6 megapixel kameraer.

Leica Digilux force er at det er hurtigt at arbejde med, og så kan det
styres 100% manuelt, derfor er det optimalt til reportagefoto under
vanskelige forhold.