Tabbi indlagt :-(((
Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-06-02 18:59

Idag vågnede jeg op til en meget sløj lille Tabita. Dvs, i første omgang bed
jeg ikke mærke i, at hun blev liggende, da jeg stod op; -Det gør de jo
indimellem. Og igår aftes både spiste og legede hun normalt. Men da jeg så
åbnede ud til altanen, og hun ikke fræsede derud sammen med de andre, fik
jeg mistanke om, at noget var galt. Jeg rejste hende forsigtigt op for at
undersøge hende nærmere, men hun gik krumbøjet hen og lagde sig igen. Jeg
kiggede hende så bagi og så, at hun havde udflåd fra skedeåbningen (
Jeg tog til dyrlægevagten med det samme og fik bekræftet min mistanke:
Livmoderbetændelse (hævet livmoder, forhøjet temperatur og udflåd)*snøft*
Nu er Tabita så blevet steriliseret, og jeg priser mig lykkelig for, at vi
handlede så hurtigt (hun blev bedøvet imens jeg var der), for der havde
allerede været en udsivnig fra æggelederne til bughulen. Så lige nu krydser
jeg bare fingre for, at hun ikke får bughindebetændelse oven i.

Og jeg spekulerer og spekulerer:
Har hun alligevel gået for mange løbetider (i håbet om at min egen hankat
skulle nå at parre hende)?
Er det de forb... p-piller hun nu får?
-Eller har der hele tiden ligget "et eller andet" og gemt sig, som så også
er årsagen til, at hun ikke er blevet drægtig med Sofus?
-Eller blev hun virkelig drægtig ved den sidste parring, inden Sofus blev
kastreret i april og hvad gik så galt? Jeg ventede nemlig i næsten 5 uger på
at hun skulle gå i løb igen efter den parring, så vi kunne begynde på
p-pillerne. Ellers er der kun gået ca. 14 dage imellem hendes løbetider.
Hendes dievorter blev lyserøde, og jeg var lige ved at "offentliggøre"
hendes "drægtighed", men så tabte dievorterne farven og hun gik i løb igen
og har nu fået p-piller siden. Det er ikke til at vide, og lige nu er det
egentligt også ret ligegyldigt hvorfor. Det vigtigste er, at hun kommer sig
uden men.
Og killinger ? Ja, de er jo så lagt på hylden, men det er også ret
ligegyldigt nu. Bare min lille prut bliver rask igen. Jeg regner med at
kunne hente hende hjem imorgen.

Mange hilsner
Katrine
Beydana Burmesere -Nu kun med kastrater.
http://pandoras_burmese.tripod.com

Fra : nitsen

Dato : 02-06-02 19:28

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev

>snip om en lille syg Tabita<

Nåååå det lille pus da. Godt dyrlægen kunne hjælpe.

Trøstekram og trøstespinbrum

Anita og Frode

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-06-02 19:59

trøstekram og spinn til Tabita og dig fra alle misserne
her

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 03-06-02 08:07

"> >snip om en lille syg Tabita<
Hej Katrine
Håber at det går godt med Tabita, kan ikke lade være at tænke lidt på hende
:).
For jeg gruer for om vi måske skal samme triste historie igennem med vores
Drysse?
Hun har dog ikke fået p piller endnu...og måske..nej jeg er meget i tvivl om
hvordan vi griber det her an?

Hvordan har hun det nu Tabita?

En kærlig tanke til dig og "tøsen"
Marie
www.shaggytail.dk

Fra : Mette Svangren

Dato : 02-06-02 20:03

Øv, øv for jer!
Håber, Tabita snart er frisk igen og kan komme hjem igen imorgen.

Det er rigtigt, at man vender og drejer situationen i hovedet til
bevidstløshed, men det hjælper jo ingen, og som oftest er det sådan, at man
alligevel intet anderledes kunne have gjort!

MVH og mange tanker fra Mette, Ludde og Ladde (og Mormis og Stribemis og
Kina og Mis Sophie og Lillebror og...)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-06-02 21:36

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> writes:
en masse snip

> [...]
> allerede været en udsivnig fra æggelederne til bughulen. Så lige nu krydser
> jeg bare fingre for, at hun ikke får bughindebetændelse oven i.

Stakkels lille Tabita ::
Vi krydser også fingre og poter her..

> Og killinger ? Ja, de er jo så lagt på hylden, men det er også ret
> ligegyldigt nu. Bare min lille prut bliver rask igen. Jeg regner med at
> kunne hente hende hjem imorgen.

Surt show, jeg er sikker på at hun bliver rask igen, så hun kan komme
hjem igen i morgen..

> Mange hilsner
> Katrine
> Beydana Burmesere -Nu kun med kastrater.
> http://pandoras_burmese.tripod.com

Stort trøstespinbrum fra Melissa til Tabita og dig

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-06-02 22:34

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote in message
> Idag vågnede jeg op til en meget sløj lille Tabita. <klip>

Øv nej det var dog træls. Jeg håber hun kommer sig hurtigt. Prøv at lade
være med at bebrejde dig selv, tænk hellere på hvor heldigt det var at du
var hjemme og kunne få hende hurtigt til dyrlæge.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-06-02 23:22

Godt, at det trods alt ikke gik værre, fordi du reagerede hurtigt.
God bedring med hende.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Kate

Dato : 03-06-02 09:15

Hej Katrine

God bedring til Tabita. Hvordan har hun det nu?
Der er intet at bebrejde dig selv, du reagerede jo hurtigt du kunne,
men man kan desværre ikke lære dem og komme og sige at de har det
skidt.

Kate

Fra : Christina K

Dato : 03-06-02 09:05

Hej Katrine

Calibra og Askepot sender et stort trøstemiau til Tabita og også til dig
Vi håber, at hun bliver hurtig rask og frisk igen.

Hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Katrine Nederby <katnederby@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cfa6002$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 03-06-02 11:05

Stakkels Tabita, Håber det hele ender godt. Vi krydser fingre og poter for
hende her i Brabrand - sender også trøstende ord og spinbrum til dig Katrine

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Fra : Katrine_Nederby

Dato : 03-06-02 11:14

Hej alle.

Og tusind tak for jeres trøstende ord.

Jeg har nu fået Tabbi hjem, og hun har det efter omstændighederne godt.
Hun har både spist og været på bakken, og det er da gode tegn Men
jeg skal selvfølgelig holde øje med, at hun ikke bliver sløj igen; -hvis
nu betændelsen sætter sig i bughulen. Hun får nu en clamoxyl kur, og så
har jeg fået noget smertestillende med til de næste dage, men iflg.
dyrlægen skal hun nok komme sig

De andre katte har taget godt imod hende og især Sofus, tror jeg, er
glad for at se hende. Han har været hyper aktiv det sidste døgn og har
krævet min opmærksomhed konstant, enten for leg eller kæleture. Men de
to tilbringer også meget tid sammen, så han har nok "manglet" hende.

Heldigvis nåede dyrlægen at spørge, om jeg ville have hende
øretatoveret, nu hun alligevel skulle i narkose, for så langt tænkte jeg
jo slet ikke igår. Det blev hun så, men kun i det ene øre. Alle mine
andre katte har i begge ører, men det er vist lidt forskelligt, hvad
dyrlægerne gør ?

Min egen dyrlæge får faxet hele "historien" fra den dyrlæge, som havde
vagten igår, og vi skal så derud at have fjernet tråde i næste uge. -og
kontrolleres. Jeg har bestilt tid.

Ellers har jeg fået en krave med til Tabita, men tror nu ikke, jeg vil
bruge den. Hvad er jeres erfaringer med sådan nogen og syninger i det
hele taget? Mine andre hunkatte er blevet syet "under huden", da de blev
neutraliserede, så de har ikke kunnet pille i trådene. Men jeg er
selvfølgelig nervøs for, hvad hun finder på imens jeg er på arbejde.

Lige nu har Tabita lagt sig til rette på mit skød, så jeg må jo nok
blive siddende et stykke tid, men pyt *S* -Hun snorksover, det lille
pjok.

Mange lettede hilsner
Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-06-02 11:20

in article MeHK8.17182$N46.712587@news010.worldonline.dk, Katrine_Nederby at
Katrine_Nederby.news@kandu.dk wrote on 03/06/02 12:14:

> [...]
> neutraliserede, så de har ikke kunnet pille i trådene. Men jeg er
> selvfølgelig nervøs for, hvad hun finder på imens jeg er på arbejde.

Mine "erfaringer" - der begrænser sig til to sterilisationer - var at der
blev vasket meget på maverne, men ikke mere. (Det var de "gemmeldags"
synlige syninger.) Man kan få en bitterspray fra Løvens kemiske fabrik, der
skulle afskrække katten fra at pille, hvis den får de lyster. Jeg har ikke
selv haft brug for det, men det var da noget jeg ville prøve før kraven. Den
ville være sidste udvej
> Lige nu har Tabita lagt sig til rette på mit skød, så jeg må jo nok
> blive siddende et stykke tid, men pyt *S* -Hun snorksover, det lille
> [...]

Nårh! Nus hende i nakken fra mig. Donna og Ditte sender kærlige slik i
panden til patienten.
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 03-06-02 11:39

Hvor er jeg glad for at høre at hun har det efter omstændighederne godt. Nus
hende en gang fra mig.

Mht. sting kan jeg ikke hjælpe jeg har kun haft Keshna steriliseret og det
var også med skjulte syninger.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-06-02 12:22

"Katrine_Nederby" <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> writes:

> [...]
> nu betændelsen sætter sig i bughulen. Hun får nu en clamoxyl kur, og så
> har jeg fået noget smertestillende med til de næste dage, men iflg.

Nåeh det var godt at høre..;-D :hop:

> [...]
> krævet min opmærksomhed konstant, enten for leg eller kæleture. Men de
> to tilbringer også meget tid sammen, så han har nok "manglet" hende.

Jaah det kan man nemt forestille sig, hjælper jo også de to-benede med
at adsprede tankerne lidt *gg*

> Lige nu har Tabita lagt sig til rette på mit skød, så jeg må jo nok
> blive siddende et stykke tid, men pyt *S* -Hun snorksover, det lille
> pjok.

Må også være en rigtig god ting at komme hjem til en god soveplads på
skødet af slaven...*MSS*

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-06-02 12:46

Silk, Ce'Nedra og Polgara (tidligere kendt som Citronmånefigur) sender
kærlige næsemøz og spinbrum.

Jeg skulle hilse fra Ce'Nedra og sige at hun ikke fik krave på da hun
blev steriliseret, og at hun også var syet med udvendige sting. Hun
vaskede sin mave, men var sød til ikke at trække i trådene! Og så kan
hun godt huske at hun var meget træt da hun kom hjem, så hun vil gerne
sige til Tabbi at det er rigtig godt at ligge hos sin slave og putte...

/Pernille

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-06-02 16:10

Hej Katrine

Godt at høre at lille Tabbi er ved godt mod *S*

Vi sender mange nus herfra til Tabbi og resten af banden + et knus til dig

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 03-06-02 18:30

Hej Katrine!

Dejligt at du har fået Tabbi hjem igen - jeg er sikker på at hun er
helt frisk igen meget snart. Katte kommer sig heldigvis rimeligt
hurtigt ovenpå den slags operationer :0)

Det er selvfølgelig trist at du nu aldrig får killinger på hende - men
det vigtigste er jo som du selv siger, at Tabbi er sund og frisk.

Jeg har iøvrigt brugt p-piller på mine hunkatte i al den tid jeg har
opdrættet - uden problemer. Den eneste gang jeg har oplevet en
livmoderbetændelse var da Flamme havde snydt mig for en pille, og
begyndte at gå i løbetid, og jeg (dum som jeg var) forsøgte at stoppe
løbetiden ved at give hende ekstra p-piller. Dette resulterede i
livmoderbetændelse, som heldigvis kunne behandles medicinsk. Udover
dette, som delvist var min egen fejl, så har jeg aldrig haft problemer
- og man hører altså også om katte som ikke får p-piller, men som
alligevel får livmoderbetændelse.
Der er både fordele og ulemper ved p-piller, og jeg er på ingen måde
fortaler for brugen af dem - til hver en tid vil jeg hellere anbefale
en neutralisering - men så er det jo svært at opdrætte *ggg*.

Nå, men det var vist et sidespring........

God bedring til Tabbi
Mange hilsner fra Trine p. & alle misserne

Fra : Kate

Dato : 03-06-02 20:27

"Katrine_Nederby" <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> wrote in

> Jeg har nu fået Tabbi hjem, og hun har det efter omstændighederne
> godt. Hun har både spist og været på bakken, og det er da gode
> tegn Men

Det er godt at høre at Tabbi har det bedre.
Jeg tror dyrlægerne er blevet lidt mere opmærksomme på det med
kraven siden Sofie blev steriliseret. Jeg fik bare besked på at hun
skulle ha' krave og det fik hun. Når jeg ser tilbage kan jeg godt se
at det brød hun sig bestemt ikke om, men hun havde altså haft held
til at fjerne det nederste sting alligevel. Da min kanin fpr 2 år
siden blev steriliseret ville dyrlægen ikke "bare" give hende krave.
Han sagde at det gjorde man kun hvis dyret slet ikke ville lade
stingene i fred, men at de fleste ikke rører stingene. Min dyrlæge
mente at bivirkningen ved kraven var større, nemlig at dyret kunne
føle sig meget alene og indlukket med krave på. Så jeg ville vente
med kraven til katten havde bevist at hun ikke kunne lade såret i
fred.
Fortsat god bedring til hende.

Kate

Fra : Morten Skjershede

Dato : 03-06-02 12:32

Hej Katrine..og stakkels lille Tabita..
Det var trist at høre, godt du opdagede det.
Vi krydser fingre og sender et nussenæsekys til Tabita og håber hun hurtigt
må blive frisk og rask.
Hilsen Morten, Ulrich & Tøsemisserne
www.dk-yeoman-dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 03-06-02 12:48

LilleSkrig sender også en hilsen om god bedring. Da hun blev steriliseret
rørte hun slet ikke trådene, så alle var der stadig da de skulle fjernes 10
dage efter.
Hilsen LilleSkrig (og Vibeke L)