Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt eller brugt
Fra : Finn Jørgensen

Dato : 02-06-02 17:32

Skal jeg købe et nyt Canon Powershot A40 til CA 3100

eller et brugt Canon Povershot S20 til CA 3500?

MVH FINN

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 02-06-02 21:09

Jeg har lige købt S20's Lillebror S10 til 2200 brugt, og jeg må sige at jeg
er meget tilfreds med billedkvaliteten, det eneste jeg savner lidt er mere
zoom.
Mvh.
Christian

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 03-06-02 10:22

Finn Jørgensen wrote:
> Skal jeg købe et nyt Canon Powershot A40 til CA 3100
>
> eller et brugt Canon Povershot S20 til CA 3500?

Jeg har lidt samme dilemma, og vil blot opremse mine pro & con's

*Nykøb*
2års garanti ved køb i Danmark
fuld reklamationsret hvis der viser sig at være pixelfejl ell. lignende
man får up-to-date teknik og firmware
14 dages returret ved internethandel...

*Brugt* (dvs privat brugt...)
man får mere for pengene
kameraet er testet funktionelt af andre før man selv får det ("garanti
mod mandagseksemplarer" - dette afhænger dog lidt af hvor meget man
stoler på sælger - man kan også vælge at se det som at risikoen for at
det er et mandagseksemplar når han vil sælge sit kamera er overvældende )

*Andre forhold:*
Digi-kameraer falder jf forsikringsselskaberne meget hurtigt i værdi -
ca 30%/år. Sælgere synes ikke at være enige med forsikringsselskaberne i
vurderingen

Ved nykøb er man _helt sikker_ på at man ikke støtter omsætningen af
"varme varer" - tyveri af digitalkameraer er populært fordi de er
relativt dyre i forhold til deres størrelse og de er letafsættelige .
Man slipper for at skulle udtrykke mistro til en sælger som ofte bliver
sur uanset om mistroen er begrundet.
(disclaimer: jeg er nok lidt paranoid på dette området fordi mine
forældre lige har fået hugget deres meget lækre spejlreflekskamera med
store linser og alt)

mvh

Jesper Brunholm

--
Husk at skrive hvor grejet er - jeg har skrevet postnummer i fra-felt.
Luk for de varme varer - giv og forlang kvittering!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-06-02 22:07

"[5000] Jesper Brunholm" wrote:

> Man slipper for at skulle udtrykke mistro til en sælger som ofte
> bliver sur uanset om mistroen er begrundet.

Når man ser forsikringsselskabernes statestikker over hvor meget
fotogrej, der bliver årligt bliver stjålet, så er det fornuftig med
mistro, når man køber brugt privat, hvis der ikke medfølger original
embalage manueller og alt software, så bør man bede om at se en
købskvitering, og hvis sælgeren kommer med en historie om at den har
hunden spist, eller en lignende søforklaring, så bør man ikke købe kameraet.

Jeg kan tilføje flg. en af mine bekendte købte for en del år tilbage
noget Canon fotoudstyr, han fik kun fotokopier af sælgerens kviteringer,
han så desværre ikke de originale kviteringer.

Efter et par måneder gik et af objektiverne i stykker, han indleverede
det til reparation hos den lokale fotohandler, fire dage senere ringede
det på hans dør, udenfor stod to herrer der præsenterede sig som værende
fra krimminalpolitiet, de ville gerne indenfor og snakke med ham om hans fotoudstyr.

Det viste sig at alt udstyret var stjålet, ved et villaindbrud, 4 dage
før en at han hvade købt det, og min bekendte måtte aflevere alt
udstyret til politiet, og han havde temmelig meget besvær med at
dokumentere, at han havde handlet i god tro, og de penge han havde givet
for udstyret var tabt.