Uploadet billede får ikke det rigtige navn~
Fra : Nicki Gehlen

Dato : 02-06-02 16:15

Jeg har lavet et simpelt lille script som skal uploade et billede til
webserveren. Når jeg uploader et billede til min web linux server, bruger
jeg kommandoen CP og det virker fint.. Men forsøger jeg med COPY lokalt på
min XP/apache server, så bliver billedet godt nok gemt på det ønskede sted,
men navnet bliver kun TEMP navnet. Jeg er godt klar over at filen først
bliver gemt som TEMP i /WINDOWS (i min konfiguration).

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der går galt ! nogen der kan gennemskue
hvor fejlen ligger ?.

Hilsen
Nicki
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="upload_loka.php">
Billed<br>
<input type="File" name="billed" size="25">
<input type="submit" name="submit" value="Upload">
</form>
<?php

if ($submit) {

exec("copy $billed images/ $billed_name");
echo "temp file: $billed<br>\n";
echo "file name: $billed_name<br>\n";
echo "<br>\n";
}
?>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-06-02 16:20

Nicki Gehlen skrev:

> Jeg har lavet et simpelt lille script som skal uploade et billede til
> webserveren. Når jeg uploader et billede til min web linux server,
> bruger jeg kommandoen CP og det virker fint.

Hvorfor bruger du ikke PHP's funktioner til det? Det er der mange
fordele ved - både sikkerhedsmæssigt og fejlhåndteringsmæssigt. Se
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php.

--
Jonas Koch Bentzen