MS Windows
briani 27239
Baggrundsbillede på logon skærm (W2K Pro.)
Fra : Claus Nielsen

Dato : 02-06-02 15:45

Hej,
På et tidspunkt læste jeg at det var muligt at ændre baggrundsfarven når
windows stod ved logon skærmen.
- hvor er det lige det er henne?
Er det også muligt at sætte den til at vise et bmp billede?

Hvis ja, hvor er det man kan finde det henne?

Hilsen
Claus :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-06-02 16:38

In dk.edb.system.ms-windows, Claus Nielsen wrote:

> [...]
>- hvor er det lige det er henne?
>Er det også muligt at sætte den til at vise et bmp billede?
>
>Hvis ja, hvor er det man kan finde det henne?

I registreringsdatabasen, sådan ca. heromkring tror jeg:
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="Et_billede.bmp"

--
Lars Stokholm

Fra : Ole C

Dato : 02-06-02 22:18

> I registreringsdatabasen, sådan ca. heromkring tror jeg:
> [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
> "Wallpaper"="Et_billede.bmp"

Det er jo IKKE logon-billedet, men baggrunden på Skrivebordet.

Logon-billedet ændre du meget let ved at hente LogolLoader her:
http://www.radfiles.com/logonloader/
- og der er mange billeder at hente på de links der findes på samme
side.

vh
Ole C

Fra : John Hinge

Dato : 03-06-02 12:49

On 02 jun 2002 Ole C was heard to say:

> Logon-billedet ændre du meget let ved at hente LogolLoader her:
> http://www.radfiles.com/logonloader/

Tjaaa i følge den side er Logon Loader til Windows XP.. så deet ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-06-02 15:40

In dk.edb.system.ms-windows, Ole C wrote:

>Det er jo IKKE logon-billedet, men baggrunden på Skrivebordet.

"...windows stod ved logon skærmen...". Logon-skærmen er vi vel enige
om er den skærm der kommer op under det lile vindue, hvor du bliver
bedt om at indtaste brugernavn og kodeord (også kaldet Logon-vinduet)?
Og ikke boot-logo'et!? Logon-vindue <> Logon-skærm, det lyder meget
fornuftigt i min ører. Det der ændres ved "min metode" er
baggrundsbilledet på skrivebordet *inden* brugeren har logget på. Er
det ikke det der spørges om?

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 02-06-02 22:59

Claus Nielsen skrev:

> På et tidspunkt læste jeg at det var muligt at ændre
> baggrundsfarven når windows stod ved logon skærmen.
> - hvor er det lige det er henne?

Der har tidligere været snakket om dette link her i gruppen:
<http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00027.asp>

Madsen.